U riječku luku u prvih devet mjeseci ove godine stiglo je 7.992 putnika na jedrenjacima što ukazuje na porast od 47,36 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Pokazuju to novi podaci Lučke uprave (LU) Rijeka u kojoj su podsjetili da je lani na malim jedrenjacima iz Rijeke isplovilo oko 4.200 putnika, piše Novi list.
Nakon višemjesečnih organizacijskih priprema za siguran prihvat turističkih brodova u putničkoj luci tijekom 2020. i izrađenom Planu upravljanja lukom u krizi uzrokovanoj pandemijom COVID-19, Lučka uprava Rijeka stekla je oznaku sigurnosti »Stay safe in Croatia« i »Safe Travels« pa je time omogućila i rast putničkog prometa brodova kapaciteta do 50 putnika u 2021. godini koji teži brojkama iz 2019. kada je u istom razdoblju pristiglo 11.592 putnika, rekli su u Lučkoj upravi Rijeka.
Dakle, kraj listopada donio je i završetak ovogodišnje sezone krstarenja malim kruzerima, odnosno jedrenjacima u Rijeci tijekom koje se uspjelo vratiti dobar dio prometa iz godina prije korone. S gotovo osam tisuća putnika, pritom izgubljenom predsezonom, sezona jedrenjaka ipak je u konačnici ispala jako dobro.
O tome kakva je bila sezona malih kruzera s polaskom iz Rijeke iz prve ruke, Novi list razgovarao je sa Selimirom Ognjenovićem, čelnim čovjekom minhenske agencije ID Riva tours čije jedrenjake se ove godine u riječkoj luci moglo vidjeti sve do pred kraj listopada. Naime, posljednji gosti kućama su s jedrenjaka ID Rive iz Rijeke otišli pretposljednjeg vikenda u listopadu što znači da je posezona doista lijepo potrajala.
Na kraju još jedne izazovne sezone, Ognjenović je rekao da je sezona 2021. završila, međutim, ID Riva je već uvelike u pripremama za turističku 2022.
Buking ide, ne kao u najboljim godinama, ali ide. Isto tako, na sastancima koje sam imao sa svojim ljudima u Hrvatskoj, rekao sam im, za iduću godinu me najviše interesira kada će sezona početi. Konkretno, kada su brodovi u pitanju, interesiraju me kraj travnja i svibanj. Ako to riješimo, sve ostalo smo riješili. To se pokazalo i ove godine. Mi smo ove godine krenuli 5. lipnja, i to svaki vikend s po nekoliko brodova više. Slikovito rečeno, na djelu je bio tipičan zakon inercije, dok ti sam ne pokreneš, poguraš, čak ni tržište putovanja se samo ne pokreće. Dakle, kada govorimo o 2022., cilj nam je imati turiste već u svibnju, znači nakon Uskrsa, a ne nakon blagdana Duhova, kazao je Ognjenović.
Podsjetio je na najave da će sezona 2021. biti bolja od 2020. upravo stoga jer će biti dulja, i to se obistinilo. Predsezone ni ove godine praktički nije ni bilo, međutim, posezona je pozitivno iznenadila.
Iz Rijeke je ove godine plovilo 12 brodova koji su počeli s turama početkom lipnja, s time da su na razini ukupne flote, primjerice, kolovoz, rujan i listopad bili na nivou 2019. Lani je tako ID Rivina flota imala 195 tjedana plovidbe, dok se ove godine taj broj više nego udvostručio te je dosegnuto 426 tjedana.
To je porast od 120 posto u odnosu na 2020., međutim, time smo došli na 72 posto 2019. jer nam naprosto nedostaje čitav svibanj, dakle tih 25 posto o kojima govorim za sljedeću godinu. Iz Rijeke su polasci i lani išli relativno duže, dok su ove godine i južne destinacije zaključile sezone 23. listopada. Rijeka je i ove godine pokazala svoju kvalitetu, u Rijeci ostajemo i dalje trajno. To je program koji ide, s time da imamo i one koji se na ove ture vraćaju i više puta godišnje. To su stalni gosti koji puno znače, pojasnio je naš Ognjenović.
Istaknuo je i kako smatra da će Rijeka dobiti na važnosti u okretanju k održivosti, a na čemu se u Hrvatskoj radi, uz ostalo i kroz novu Strategiju razvoja održivosti hrvatskog turizma. Divljanje cijena energenata, uz ostalo i benzina i dizela, sigurno je nešto o čemu će se ubuduće morati razmišljati, tim više što je Kvarner primarno autodestinacija.
Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.