Premda je prošla tek trećina posljednjeg tromjesečja ove godine, profit koji ostvaruju prijevoznici je sve veći. Budući da se dosadašnji ugovori počinju realizirati, na vidjelo dolazi učinak nevjerojatno visokih cijena vozarina, piše gCaptain.
Doista, procjena od 150 milijardi dolara profita na razini cijele industrije za ovu godinu koju je Drewry iznio prije samo nekoliko tjedana već sada se čini pomalo konzervativnom.
Navodeći “izvanrednu situaciju na tržištu”, A.P. Moller-Maersk izvijestio je o rekordnim rezultatima u trećem tromjesečju, javlja The Maritime Executive. Radi se o ukupnom povećanju prihoda od 68 posto, odnosno 16,6 milijardi dolara u trećem kvartalu, s ukupnim prihodima od preko 43 milijarde dolara u prvih devet mjeseci ove godine.
Dobit kompanije utrostručila se u odnosu na isto razdoblje lani, a riječ je o najvećem rezultatu od 2014. i najprofitabilnijem pojedinačnom tromjesečju u povijesti ove više od 100 godina stare kompanije.
Prije objave svojih rezultata u prvih devet mjeseci, Hapag-Lloyd je 12. studenog ažurirao svoje cjelogodišnje EBITDA smjernice za 24%, s 12 milijardi na 13 milijardi dolara.
Kvartalna dobit NYK-a iznosila je 260 milijardi jena, što je više od 25 puta više od prošlogodišnjeg iznosa, prema izračunima Reutersa po zaradi koju je tvrtka objavila u četvrtak, piše gCaptain. Riječ je o najvećoj kvartalnoj dobiti za tvrtku, prema podacima Refinitiv Eikon koji se bilježe od prosinca 2002. godine.
Tromjesečni prihod Mitsui OSK-a bio je gotovo sedam puta veći od iznosa iz prethodne godine, pokazao je prošlotjedni izvještaj o zaradi.
ONE je izvijestio o svojim izvanrednim rezultatima u petak, javlja gCaptain. Radi se o profitu od 4,2 milijarde dolara u drugom tromjesečju, što je čak 125% više nego u istom periodu lani. Ukupna procjena dobiti ONE-a u ovoj fiskalnoj godini popela se na gotovo 12 milijardi dolara.
Lars Jensen, izvršni direktor Vespucci Maritimea, kaže kako bi se kumulativna dobit na razini cijele industrije mogla popeti na čak 200 milijardi dolara – dvostruko više od dobiti koju su prijevoznici ostvarili u posljednjih 20 godina.
Pitanje je koliko će dugo vozarine ostati na razinama do 1000% višim od onih prije pandemije. I dok kratkoročno gledano cijene pokazuju naznake opadanja, prijevoznici zaključuju ugovore sa znatno povišenim ugovornim cijenama. Prema posljednjem izvješću Xeneta o dugoročnim ugovorenim stopama, u listopadu je zabilježen deseti uzastopni mjesečni rast globalnog indeksa, koji na godišnjoj razini iznosi ogromnih 93,1%.
Kako piše gCaptain, izvršni direktor Maerska Soren Skou opisao je stanje u pomorskom prometu kao “gigantsko usko grlo” i rekao da će se kašnjenja u lukama protegnuti i u sljedeću godinu.