O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

BIZARNI BRODOLOM MEDITERANSKOG TITANICA: Zenobia je potonula s teretom vrijednim oko 200 milijuna funti, a kapetan je izvršio samoubojstvo

RO-RO carrier Zenobia znaju nazivati mediteranskim Titanicom, iako usporedba nije posve primjerena: u potonuću Zenobie nitko nije stradao. Sličnost je samo u tome da su oba potonula na prvoj plovidbi; piše Otvoreno more.

U svibnju 1980. Zenobia je napustila Malmö u Švedskoj sa 104 ukrcana šlepera i zaplovila za Tartous u Siriji. Pristala je u Heraklionu na Kreti i nastavila za Pirej. Tijekom plovidbe, posada je uočila probleme u upravljanju, a brod se počeo i naginjati na lijevu stranu.

U Ateni je utvrđeno da su pumpe, zbog pogreške u softveru brodskog kompjutora, upumpavale previše mora u balastne tankove na lijevoj strani broda.

Višak vode je ispumpan i Zenobia je nastavila za Larnacu. Stigla je 2. lipnja, ali problem s vodom i naginjanjem se ponovio. U strahu da im pokvareni brod ne prouzroči probleme u luci, lučke vlasti odlučile su Zenobiu odvući i usidriti nedaleko od luke.

Na sidru su se problemi nastavili, a kad se brod nagnuo 45 stupnjeva kapetan je zatražio dozvolu da se vrati u luku. Kada mu je to odbijeno, kapetan i nužna posada na sidru odlučili su napustiti brod.

Nedugo potom Zenobia je potonula odnijevši na dno teret vrijedan oko 200 milijuna funti.

Bizarni brodolom popratile su razne teorije zavjere. Pričalo se o prijevari radi izvlačenja novca od osiguranja, o švercu skrivenog oružja za Bliski Istok, o sabotaži koju su izveli agenti Mossada i(li) MI6. Te su priče još dobile na intenzitetu nakon što je kapetan broda izvršio samoubojstvo.

RO-RO carrier Zenobia znaju nazivati mediteranskim Titanicom, iako usporedba nije posve primjerena: u potonuću Zenobie nitko nije stradao. Sličnost je samo u tome da su oba potonula na prvoj plovidbi; piše Otvoreno more.

U svibnju 1980. Zenobia je napustila Malmö u Švedskoj sa 104 ukrcana šlepera i zaplovila za Tartous u Siriji. Pristala je u Heraklionu na Kreti i nastavila za Pirej. Tijekom plovidbe, posada je uočila probleme u upravljanju, a brod se počeo i naginjati na lijevu stranu.

U Ateni je utvrđeno da su pumpe, zbog pogreške u softveru brodskog kompjutora, upumpavale previše mora u balastne tankove na lijevoj strani broda.

Višak vode je ispumpan i Zenobia je nastavila za Larnacu. Stigla je 2. lipnja, ali problem s vodom i naginjanjem se ponovio. U strahu da im pokvareni brod ne prouzroči probleme u luci, lučke vlasti odlučile su Zenobiu odvući i usidriti nedaleko od luke.

Na sidru su se problemi nastavili, a kad se brod nagnuo 45 stupnjeva kapetan je zatražio dozvolu da se vrati u luku. Kada mu je to odbijeno, kapetan i nužna posada na sidru odlučili su napustiti brod.

Nedugo potom Zenobia je potonula odnijevši na dno teret vrijedan oko 200 milijuna funti.

Bizarni brodolom popratile su razne teorije zavjere. Pričalo se o prijevari radi izvlačenja novca od osiguranja, o švercu skrivenog oružja za Bliski Istok, o sabotaži koju su izveli agenti Mossada i(li) MI6. Te su priče još dobile na intenzitetu nakon što je kapetan broda izvršio samoubojstvo.

HTML Code here
HTML Code here