O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Uprava Sueskog kanala najavila podizanje cijena naknada unatoč rekordnom prometu

Uprava Sueskog kanala odlučila je povećati iznos naknade za prolazak kanalom za 6%, počevši od iduće godine, javlja Splash247.

Nakon burne godine u kojoj je sada vjerojatno najpoznatiji kontejnerski brod Ever Given blokirao ovaj ključni kanal u pomorskom prijevozu, Uprava Sueskog kanala objavila je planove za provedbu povećanja iznosa naknada za prolazak kanalom za gotovo sva plovila, piše The Maritime Executive. Najava poskupljenja dolazi unatoč rekordnom prometu u kanalu ove godine.

Poskupljenje naknade za prolazak kanalom odnosi se na sve vrste brodova. Iznimke su brodovi za krstarenje i brodovi za prijevoz LNG-a, za koje će naknade ostati nepromijenjene, odnosno na istoj razini kao i u 2021. godini, piše gCaptain. Nove cijene naknada primjenjivat će se počevši od veljače 2022. godine.

Iako je kanal imao koristi od povećanja količine brodova i tranzita novih većih plovila, ipak se suočava sa sve većom konkurencijom. Tijekom blokade kanala ovog proljeća, kompanije su slale neke od svojih plovila oko Afrike, dok je Rusija snažno promovirala prednosti svoje Sjevernomorske rute. Panamski kanal također nastoji povećati promet, povećavajući konkurenciju svojim cijenama naknada.

Iz Uprave kažu da cjenovna strategija uzima u obzir globalne ekonomske uvjete i osigurava da plovni put može održavati svoje usluge, istovremeno zadržavajući prednost u usporedbi s alternativnim rutama.

Uprava je, međutim, naglasila da će od povećanja naknada biti izuzeti LNG brodovi i kruzeri. Kanalom kontinuirano prolaze LNG brodovi, a radi se o vrlo konkurentnom tržištu. Tijekom listopada, 84 broda za prijevoz LNG prošla su kanalom, u odnosu na 46 u prethodnoj godini. Cijene naknada za LNG brodove spustit će se s 25 posto na 15 posto počevši od ovog mjeseca.

Kruzeri su, kako kažu iz Uprave kanala, najviše pogođeni pandemijom COVID-19, a ulažu se veliki napori kako bi se industrija krstarenja ponovno postavila na noge. Uprava Panamskog kanala također razmatra prijedloge za prilagodbu naknada za prolazak kanalom za kruzere kako bi podržala njihov povratak.

Odluka o podizanju naknada dolazi nakon što je Sueski kanal postavio novi rekord u prometu tijekom listopada. Broj brodova porastao je za 14 posto u odnosu na prethodnu godinu s ukupno 1847 prolazaka. Neto tonaža porasla je za više od 11 posto, na 112,1 milijun tona, što je pridonijelo povećanju prihoda od 12 posto, na više od 551,1 milijun dolara.

Sueski kanal zabilježio je najveći dnevni tranzit ikad 29. rujna ove godine. Ukupno 87 plovila ukupno prošlo je kanalom samo tog dana. Tijekom prvih deset mjeseci 2021. godine u kanalu je zabilježeno povećanje tonaže od gotovo devet posto. Kanalom je dosad prošlo ukupno 17 020 brodova u odnosu na 1 380 u prvih 10 mjeseci 2020.

U međuvremenu, Egipat širi i produbljuje južni dio Sueskog kanala gdje se kontejnerski brod Ever Given nasukao u ožujku, blokirajući plovni put na šest dana. Radovi uključuju proširenje plovnog puta u dužini od 10 km, čime je dvosmjerna dionica kanala povećana na 82 km.

Uprava Sueskog kanala odlučila je povećati iznos naknade za prolazak kanalom za 6%, počevši od iduće godine, javlja Splash247.

Nakon burne godine u kojoj je sada vjerojatno najpoznatiji kontejnerski brod Ever Given blokirao ovaj ključni kanal u pomorskom prijevozu, Uprava Sueskog kanala objavila je planove za provedbu povećanja iznosa naknada za prolazak kanalom za gotovo sva plovila, piše The Maritime Executive. Najava poskupljenja dolazi unatoč rekordnom prometu u kanalu ove godine.

Poskupljenje naknade za prolazak kanalom odnosi se na sve vrste brodova. Iznimke su brodovi za krstarenje i brodovi za prijevoz LNG-a, za koje će naknade ostati nepromijenjene, odnosno na istoj razini kao i u 2021. godini, piše gCaptain. Nove cijene naknada primjenjivat će se počevši od veljače 2022. godine.

Iako je kanal imao koristi od povećanja količine brodova i tranzita novih većih plovila, ipak se suočava sa sve većom konkurencijom. Tijekom blokade kanala ovog proljeća, kompanije su slale neke od svojih plovila oko Afrike, dok je Rusija snažno promovirala prednosti svoje Sjevernomorske rute. Panamski kanal također nastoji povećati promet, povećavajući konkurenciju svojim cijenama naknada.

Iz Uprave kažu da cjenovna strategija uzima u obzir globalne ekonomske uvjete i osigurava da plovni put može održavati svoje usluge, istovremeno zadržavajući prednost u usporedbi s alternativnim rutama.

Uprava je, međutim, naglasila da će od povećanja naknada biti izuzeti LNG brodovi i kruzeri. Kanalom kontinuirano prolaze LNG brodovi, a radi se o vrlo konkurentnom tržištu. Tijekom listopada, 84 broda za prijevoz LNG prošla su kanalom, u odnosu na 46 u prethodnoj godini. Cijene naknada za LNG brodove spustit će se s 25 posto na 15 posto počevši od ovog mjeseca.

Kruzeri su, kako kažu iz Uprave kanala, najviše pogođeni pandemijom COVID-19, a ulažu se veliki napori kako bi se industrija krstarenja ponovno postavila na noge. Uprava Panamskog kanala također razmatra prijedloge za prilagodbu naknada za prolazak kanalom za kruzere kako bi podržala njihov povratak.

Odluka o podizanju naknada dolazi nakon što je Sueski kanal postavio novi rekord u prometu tijekom listopada. Broj brodova porastao je za 14 posto u odnosu na prethodnu godinu s ukupno 1847 prolazaka. Neto tonaža porasla je za više od 11 posto, na 112,1 milijun tona, što je pridonijelo povećanju prihoda od 12 posto, na više od 551,1 milijun dolara.

Sueski kanal zabilježio je najveći dnevni tranzit ikad 29. rujna ove godine. Ukupno 87 plovila ukupno prošlo je kanalom samo tog dana. Tijekom prvih deset mjeseci 2021. godine u kanalu je zabilježeno povećanje tonaže od gotovo devet posto. Kanalom je dosad prošlo ukupno 17 020 brodova u odnosu na 1 380 u prvih 10 mjeseci 2020.

U međuvremenu, Egipat širi i produbljuje južni dio Sueskog kanala gdje se kontejnerski brod Ever Given nasukao u ožujku, blokirajući plovni put na šest dana. Radovi uključuju proširenje plovnog puta u dužini od 10 km, čime je dvosmjerna dionica kanala povećana na 82 km.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video