O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

SCAM Marine donirala Muzeju grada Rijeke motor torpeda proizveden u Rijeci

Muzejska zbirka torpeda postala je bogatija za jedan nov izložak, te od sada u željezničkom skladištu na Žabici možete pogledati motor jednog od posljednje proizvedenih torpeda u riječkoj tvornici, piše Novi list.

Ista tvrtka koja je ranije Muzeju darovala spremnik zraka za torpedo, SCAM Marine s Viškova, donirala je i ovaj izložak izronjen prošle godine. Vlasnik i direktor tvrtke, Mauro Superina, kazao je kako su torpedo odlučili donirati jer žele da svi ljudi mogu pogledati ovaj fascinantni mehanički projekt.

S obzirom na to da se mi kao tvrtka bavimo proizvodnjom nautičke opreme i brodskih motora često surađujemo s ribarima. Ovaj je motor bio uhvaćen u jednu mrežu, te je sreća da smo ga uspjeli povući jer najčešće završe na nekom otpadu. Kalibar je 530, fascinantno je to da je imao akumulirano oko 140 000 konjskih snaga i da je vozio do 53 čvora pod morem, objasnio je Superina dodavši kako neke mehaničke sklopove torpeda poput žiroskopa i danas primjenjujemo.

Ravnatelj Muzeja grada Rijeke, Ervin Dubrović, objasnio je kako do sada nisu imali previše prilike surađivati, no ovu donaciju dijelova torpeda smatra početkom jedne ozbiljne suradnje.

Mi imamo već lijepu veliku zbirku, zapravo u brojevima i komadima još ne veliku, ali veliku po važnosti za Rijeku i po dragocjenosti svakog tog torpeda, jer se sjećamo još vrlo živo da smo prije 20-tak godina u Rijeci ostali gotovo bez ijednog torpeda, bez ikakvog traga te važne povijesti. Imamo otprilike 50-ak eksponata, ali kad imate lokomotivu to nije isto kao kad imate iglu, dakle teže ih je skupiti, kazao je ravnatelj muzeja.

Kad se računa pojedinačno, izloženih instrumenata više je nego torpeda, a poveća je zbirka žiroskopa, dubinskih sprava, alata i opreme koja se koristila za proizvodnju, montažu i ispitivanje torpeda. Prema vanjskom suradniku muzeja Goranu Pernjeku, dimenzije torpeda su skoro 7 metara sa spremnikom zraka, a sam torpedo na sebi ima oko 290 kilograma eksploziva.

Ovaj konkretni model je proizveden 1955. godine, a zadnji podatak o korištenju datira iz 1962. godine kada ga je tvornica imala na reviziji nakon čega je torpedo završio u Splitu. Za nekoliko mjeseci, koliko je potrebno da bi se torpedo restaurirao, izgledat će još bolje, a još se čeka da stignu vrijedni dijelovi poput žiroskopa i dubinske sprave. Muzej već ima ovakav primjerak iz 1920. godine, tako da će se jasno vidjeti razlika u proizvodnji.

Muzejska zbirka torpeda postala je bogatija za jedan nov izložak, te od sada u željezničkom skladištu na Žabici možete pogledati motor jednog od posljednje proizvedenih torpeda u riječkoj tvornici, piše Novi list.

Ista tvrtka koja je ranije Muzeju darovala spremnik zraka za torpedo, SCAM Marine s Viškova, donirala je i ovaj izložak izronjen prošle godine. Vlasnik i direktor tvrtke, Mauro Superina, kazao je kako su torpedo odlučili donirati jer žele da svi ljudi mogu pogledati ovaj fascinantni mehanički projekt.

S obzirom na to da se mi kao tvrtka bavimo proizvodnjom nautičke opreme i brodskih motora često surađujemo s ribarima. Ovaj je motor bio uhvaćen u jednu mrežu, te je sreća da smo ga uspjeli povući jer najčešće završe na nekom otpadu. Kalibar je 530, fascinantno je to da je imao akumulirano oko 140 000 konjskih snaga i da je vozio do 53 čvora pod morem, objasnio je Superina dodavši kako neke mehaničke sklopove torpeda poput žiroskopa i danas primjenjujemo.

Ravnatelj Muzeja grada Rijeke, Ervin Dubrović, objasnio je kako do sada nisu imali previše prilike surađivati, no ovu donaciju dijelova torpeda smatra početkom jedne ozbiljne suradnje.

Mi imamo već lijepu veliku zbirku, zapravo u brojevima i komadima još ne veliku, ali veliku po važnosti za Rijeku i po dragocjenosti svakog tog torpeda, jer se sjećamo još vrlo živo da smo prije 20-tak godina u Rijeci ostali gotovo bez ijednog torpeda, bez ikakvog traga te važne povijesti. Imamo otprilike 50-ak eksponata, ali kad imate lokomotivu to nije isto kao kad imate iglu, dakle teže ih je skupiti, kazao je ravnatelj muzeja.

Kad se računa pojedinačno, izloženih instrumenata više je nego torpeda, a poveća je zbirka žiroskopa, dubinskih sprava, alata i opreme koja se koristila za proizvodnju, montažu i ispitivanje torpeda. Prema vanjskom suradniku muzeja Goranu Pernjeku, dimenzije torpeda su skoro 7 metara sa spremnikom zraka, a sam torpedo na sebi ima oko 290 kilograma eksploziva.

Ovaj konkretni model je proizveden 1955. godine, a zadnji podatak o korištenju datira iz 1962. godine kada ga je tvornica imala na reviziji nakon čega je torpedo završio u Splitu. Za nekoliko mjeseci, koliko je potrebno da bi se torpedo restaurirao, izgledat će još bolje, a još se čeka da stignu vrijedni dijelovi poput žiroskopa i dubinske sprave. Muzej već ima ovakav primjerak iz 1920. godine, tako da će se jasno vidjeti razlika u proizvodnji.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here