O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MarInn: “Osnivanjem klastera Hrvatsku se želi vratiti na kartu najjačih pomorskih država”

U opatijskom hotelu Ambasador predstavljena je udruga MarInn – Maritimni inovacijski klaster, među čijim osnivačima su Lürssen grupacija, najpoznatiji svjetski proizvođač megajahti, najveći lanac marina na Mediteranu – ACI i Sveučilište u Rijeci, uz brojne druge partnere iz Hrvatske i inozemstva, javlja Novi list.

Osnivanjem klastera Hrvatsku se želi vratiti na kartu najjačih pomorskih država, a jedan od glavnih ciljeva je pokretanje globalnog središta za inovacije i pametne vještine u pomorskoj industriji na Kvarneru.

Predstavljanju su prisustvovali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, suvlasnik Lürssen grupe Peter Lürssen, zamjenik primorsko-goranskog župana Vojko Braut, gradonačelnici Rijeke i Opatije Marko Filipović i Fernando Kirigin, rektorica riječkog Sveučilišta Snježana Prijić Samaržija te predstavnici brojnih tvrtki, članica klastera, kao i pomorskih institucija i gospodarstva.

MarInn će postati okosnica razvoja maritimne industrije u Republici Hrvatskoj, kako su istaknule predsjednica klastera Ana Odak i dopredsjednica Teuta Duletić, bazirajući svoj rad na četiri ključna segmenta – razvoju autonomnih plovila i vozila, pametnim, zelenim i samoodrživim marinama, pretvaranju otpada u lukama i marinama u energiju, uz razvoj čistih, ekološki prihvatljivih pogona plovila, s naglaskom na vodik kao pogonsko gorivo. Klaster već razvija i zajedničku korisničku platformu za sve sudionike koji će na jednom mjestu moći dobiti sve potrebne informacije.

Prema prikazanom na prezentaciji, svojevrsni poligon za razvoj svih navedenih tehnologija bit će buduća nautička marina u Porto Barošu, zajednička investicija ACI-ja i Lürssenove tvrtke Gitone Kvarner u kojoj će, prvi put u Hrvatskoj ali i znatno šire, biti razvijeni sustavi za autonomnu navigaciju plovila, uz čitav niz pratećih usluga, poput automatskog prepoznavanja plovila, osiguravanja svih potrebnih informacija za nautičare i prije nego su uplovili u marinu, kao i punionice za plovila pogonjena vodikom i električnom energijom te sustav za proizvodnju električne energije iz otpada najnovije generacije. Klaster bi, prema riječima ministra Butkovića, trebao osigurati i projekte za izgradnju plovila na električni pogon za održavanje putničkih linija, za koja su sredstva predviđena u nacionalnom programu oporavka i otpornosti.

Plovila na nacionalnim linijama stara su u prosjeku 45 godina kada je riječ o putničkim brodovima, odnosno preko dvadeset godina kad je riječ o trajektima, i jasno je da će ih trebati mijenjati novima. Ovo je velika prilika i velik izazov za sve nas, vjerujem da ćemo za nekoliko godina u Rijeci imati ne samo najveću luku, nego i najveću i najsuvremeniju marinu na Jadranu, rekao je Butković koji se osvrnuo i na zbrinjavanje otpada u lukama, kazavši kako za sad jedino riječka luka ima razvijen sustav za zbrinjavanje otpada.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

U opatijskom hotelu Ambasador predstavljena je udruga MarInn – Maritimni inovacijski klaster, među čijim osnivačima su Lürssen grupacija, najpoznatiji svjetski proizvođač megajahti, najveći lanac marina na Mediteranu – ACI i Sveučilište u Rijeci, uz brojne druge partnere iz Hrvatske i inozemstva, javlja Novi list.

Osnivanjem klastera Hrvatsku se želi vratiti na kartu najjačih pomorskih država, a jedan od glavnih ciljeva je pokretanje globalnog središta za inovacije i pametne vještine u pomorskoj industriji na Kvarneru.

Predstavljanju su prisustvovali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, suvlasnik Lürssen grupe Peter Lürssen, zamjenik primorsko-goranskog župana Vojko Braut, gradonačelnici Rijeke i Opatije Marko Filipović i Fernando Kirigin, rektorica riječkog Sveučilišta Snježana Prijić Samaržija te predstavnici brojnih tvrtki, članica klastera, kao i pomorskih institucija i gospodarstva.

MarInn će postati okosnica razvoja maritimne industrije u Republici Hrvatskoj, kako su istaknule predsjednica klastera Ana Odak i dopredsjednica Teuta Duletić, bazirajući svoj rad na četiri ključna segmenta – razvoju autonomnih plovila i vozila, pametnim, zelenim i samoodrživim marinama, pretvaranju otpada u lukama i marinama u energiju, uz razvoj čistih, ekološki prihvatljivih pogona plovila, s naglaskom na vodik kao pogonsko gorivo. Klaster već razvija i zajedničku korisničku platformu za sve sudionike koji će na jednom mjestu moći dobiti sve potrebne informacije.

Prema prikazanom na prezentaciji, svojevrsni poligon za razvoj svih navedenih tehnologija bit će buduća nautička marina u Porto Barošu, zajednička investicija ACI-ja i Lürssenove tvrtke Gitone Kvarner u kojoj će, prvi put u Hrvatskoj ali i znatno šire, biti razvijeni sustavi za autonomnu navigaciju plovila, uz čitav niz pratećih usluga, poput automatskog prepoznavanja plovila, osiguravanja svih potrebnih informacija za nautičare i prije nego su uplovili u marinu, kao i punionice za plovila pogonjena vodikom i električnom energijom te sustav za proizvodnju električne energije iz otpada najnovije generacije. Klaster bi, prema riječima ministra Butkovića, trebao osigurati i projekte za izgradnju plovila na električni pogon za održavanje putničkih linija, za koja su sredstva predviđena u nacionalnom programu oporavka i otpornosti.

Plovila na nacionalnim linijama stara su u prosjeku 45 godina kada je riječ o putničkim brodovima, odnosno preko dvadeset godina kad je riječ o trajektima, i jasno je da će ih trebati mijenjati novima. Ovo je velika prilika i velik izazov za sve nas, vjerujem da ćemo za nekoliko godina u Rijeci imati ne samo najveću luku, nego i najveću i najsuvremeniju marinu na Jadranu, rekao je Butković koji se osvrnuo i na zbrinjavanje otpada u lukama, kazavši kako za sad jedino riječka luka ima razvijen sustav za zbrinjavanje otpada.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here