Dolaze velike promjene za kontejnerske brodove koji čekaju pred zakrčenim lukama Los Angelesa i Long Beacha, javlja gCaptain.
Počevši od 16. studenog, prema novom postupku za kontejnerske brodove koji pristižu iz cijelog Pacifika u dvije najprometnije kontejnerske luke u SAD-u, brodovi će morati čekati na ulazak u luke otprilike 150 milja od obale južne Kalifornije, a neće se moći usidriti na za to predviđenim sidrištima ili u područjima bliže obali. Granica od 150 milja primjenjivat će se samo na brodove koji idu na istok, dok će brodovi u smjeru sjevera/juga morati ostati više od 50 milja od obale.
Svakom će brodu biti dodijeljeno mjesto u redu na temelju vremena polaska iz posljednje luke pristajanja, a ne prema trenutnom sustavu u kojem brodovi ulaze u red na temelju toga kada prijeđu liniju od 20 milja od zaljeva San Pedro.
Plovila će moći ulaziti u luku radi opskrbe gorivom, smjene posade i redovnog poslovanja, prema uobičajenim procedurama, a novi proces se ne odnosi na brodove koji su već u redu, stoji u priopćenju.
Novi je proces osmišljen kako bi se poboljšala sigurnost i kvaliteta zraka u južnoj Kaliforniji, te da bi se smanjio broj brodova na sidru u blizini obale koji čekaju na ulazak u luke Los Angeles i Long Beach.
Kako piše Splash247, plan je razvila radna skupina dionika pomorske industrije, uključujući Pacific Maritime Association, Pacific Merchant Marine Shipping Association i Marine Exchange of Southern California, pridruženu organizaciju obalne straže koja upravlja uslugama prometa plovila (VTS) za regiju, kao i druge.
Safety4Sea objavio je u petak zanimljiv podatak. Naime, broj kontejnerskih brodova koji čekaju ispred ovih luka dosegao je novi rekord, a čak 111 brodova čeka na ulazak u luke.
Kako bi riješila ovaj problem, Bijela kuća je u listopadu najavila da će luke početi raditi 24 sata dnevno, a trebale su se uvesti i naknade za kontejnere koji duže vrijeme stoje na terminalima. Kontejneri su tjednima stajali čekajući na istovar, a zbog nedostatka lučkih radnika te vozača kamiona došlo je do velikih kašnjenja.
Međutim, kako je danas objavio gCaptain, luke Los Angeles i Long Beach objavile su u ponedjeljak da će odgoditi svoju kontroverznu naknadu za zadržavanje kontejnera do 22. studenog, čime će nakratko odahnuti bespomoćni vlasnici tereta koji su trebali plaćati visoke kazne za kontejnere zaglavljene na terminalima. Iz luka su naveli da se broj kontejnera smanjio za 26% u odnosu na 25. listopada, kada je objavljena najava o početku naplaćivanja kazni.
Prije pandemije nikad nije zabilježeno više od 17 brodova koji su čekali na ulazak u kalifornijske luke. Posljednjih nekoliko mjeseci, gotovo svakodnevno oko 100 brodova čeka ispred ovih dviju najprometnijih američkih luka.