O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kako najveće svjetske brodarske kompanije troše svoju rekordnu zaradu?

Najveće svjetske brodarske kompanije na vrhuncu su najprofitabilnijeg perioda poslovanja u povijesti. Nevjerojatne vijesti o zaradi u pomorskoj industriji redovito su stizale u posljednje vrijeme.

Pročitajte i: Pomorska industrija bilježi najveći profit u posljednjih 10 godina

Cijene vozarina i najma za gotovo sve vrste brodova su na vrhuncu, a kumulativna zarada prijevoznika kontejnera premašila je i gotovo nemoguće cifre, prestižući objedinjenu zaradu najvećih imena Big Tech-a, slavne četvorke poznate pod nazivom FANG: Facebook, Amazon, Netflix i Google.​

Pročitajte i: Prijevoznici kontejnera zaradili više od Facebooka, Amazona, Netflixa i Googlea – zajedno!

Došlo je vrijeme da kompanije odluče kako će dalje uložiti milijarde dolara koje zgrću u svakom tromjesečju, piše QZ, a prenosi Seafarertimes.

Kaos u opskrbnom lancu diljem svijeta – uzrokovan prekidima u radu luka i tvornica zbog pandemije, ali i promjenom ponašanja potrošača – omogućio je brodarskim kompanijama da kupcima naplaćuju čak 20 puta više po prevezenom kontejneru nego prije pandemije. No, njihovi temeljni rashodi nisu se puno promijenili, što je omogućilo prijevoznicima tereta da profitiraju za gotovo puni iznos povećanja cijene.

Prije pandemije, pomorski prijevoz bio je nemilosrdno kompetitivan, a prijevoznici su se žestoko natjecali kako bi snizili cijene i privukli kupce. Većina kompanija plesala je na liniji između gubitaka i ostvarivanja male dobiti na kraju svakog kvartala. Uskoro bi to moglo opet biti tako, a analitičari procjenjuju da će se cijene vratiti na normalne razine u roku od otprilike dvije godine.

Pročitajte i: Kumulativna dobit kompanija u 2021. mogla bi doseći vrtoglavih 200 milijardi dolara

Prije nego što se to dogodi, mnoge su kompanije odlučile iskoristiti svoju ‘pandemijsku’ dobit kako bi se proširile na nova, potencijalno unosnija područja poslovanja, poput brodova za krstarenje i teretnih zrakoplova. Neki pak jednostavno pokušavaju rasti što je više moguće kako bi stekli prednost nad konkurencijom.

Maersk kupuje dio svakog koraka u lancu opskrbe

Najveća brodarska kompanija na svijetu više se ne zadovoljava time da se bavi samo pomorskim prijevozom. Maersk se širi te ima u planu kontrolirati svaku fazu logistike opskrbnog lanca, od brodova do aviona, kamiona i skladišta. Ove godine Maersk je kupio:

  • Dva nova teretna zrakoplova Boeing 777 – dodatak postojećoj floti od 15 zrakoplova za svoju novu aviokompaniju za prijevoz tereta u nastajanju
  • 16 novih električnih kamiona – ukupno 215 vozila
  • Osam ugljično neutralnih brodova za 1,4 milijarde dolara
  • Dvije skladišne ​​i logističke tvrtke koje upravljaju centrima e-trgovine u SAD-u i Europi
  • Kompaniju Senator International, “špeditera” koji djeluje kao posrednik između brodarskih kompanija poput Maerska i njihovih kupaca
  • 5 milijardi dolara vrijednosti vlastitih dionica, u sklopu velikog programa otkupa dionica najavljenog u svibnju

Mediterranean Shipping Company proširuje svoju podružnicu za krstarenja

MSC kao privatna kompanija ne izvještava o kvartalnoj dobiti, no nedavna ulaganja i kupnje mogle bi joj pomoći da prestigne Maersk i preuzme naslov najveće brodarske kompanije na svijetu. U protekloj godini MSC kupio je:

  • Oko 60 rabljenih teretnih brodova, a ima najmanje 43 nova naručena broda
  • 12 novih kruzera po cijeni od 11,3 milijarde dolara, zbog čega bi MSC trebao postati najbrže rastućom kompanijom za krstarenja u sljedećih pet godina

CMA CGM osnovao aviokompaniju

U veljači je CMA CGM, treća najveća brodarska kompanija, osnovala aviokompaniju kako bi ‘uzela dio kolača’ u sektoru prijevoza tereta avionima, koji je također zabilježio porast vozarina i profita tijekom pandemije. Samo ovog mjeseca CMA CGM kupio je:

  • Četiri nova Airbus teretna zrakoplova za proširenje svoje novonastale flote od šest teretnih zrakoplova
  • 10 kontejnerskih brodova koji mogu razbijati led, kako bi proširio svoju prisutnost u Baltičkom moru
  • Kontejnerski terminal vrijedan 2,3 milijarde dolara u luci Los Angeles

Hapag-Lloyd otkupljuje terminale

Hapag-Lloyd je odlučio iskoristiti svoju pandemijsku dobit za otkup lučkih terminala, od kojih su mnogi tijekom pandemije bili preopterećeni. Izvršni direktor Rolf Habben Jansen rekao je da nisu zainteresirani za zračni prijevoz, špediciju ili skladištenje kao neki od konkurenata – ali su uvijek otvoreni za kupnju novih terminala. Otkako je pandemija počela, Hapag-Lloyd kupio je:

  • 30% udjela u luci i 50% udjela u željezničkom terminalu u Wilhelmshavenu u Njemačkoj
  • 10% udjela u kontejnerskom terminalu u luci Tanger-Med u Maroku
  • Šest golemih kontejnerskih brodova od 23.500 TEU za 852 milijuna dolara
  • 10 manjih kontejnerskih brodova od 13.000 TEU za milijardu dolara

Evergreen udvostručio svoju flotu

Evergreen, sedma najveća brodarska kompanija, također se želi uzdići na ljestvici. Evergreen je krenuo s dosad najvećom kupovinom brodova u odnosu na veličinu kompanije. Kada narudžbe budu gotove, kompanija će udvostručiti veličinu svoje flote te preskočiti Hapag-Lloyd i time postati peta najveća brodarska kompanija na svijetu. Ove godine Evergreen je kupio:

  • 24 nova broda za oko milijardu dolara u rujnu
  • 2 nova kontejnerska broda od 24.000 TEU u lipnju
  • 20 novih kontejnerskih brodova od 24.000 TEU u ožujku za 2,6 milijardi dolara

A pomorci?

I dok kompanije itekako dobro koriste profite koje su stekle u vrijeme kada je cijeli svijet u zastoju zbog pandemije, postavlja se pitanje što od svega toga imaju pomorci. Navedene kompanije stekle su rekordne zarade zahvaljujući predanom radu i odricanju svojih zaposlenika, no čini se da su oni posljednji na listi prioriteta za velike prijevoznike.

Nedavno najavljeno povećanje plaća pomorcima od 4,5% kroz naredne dvije godine, dogovor kojeg je ITF postigao s poslodavcima, sada se čini kao pljuska u lice pomorcima koji su zbog raznoraznih pandemijskih mjera, cijepljenja te problema sa smjenom posade najviše propatili u dobu pandemije.

Pročitajte i: Dogovor ITF-a i poslodavaca: Slijedi povećanje plaća pomorcima

Najveće svjetske brodarske kompanije na vrhuncu su najprofitabilnijeg perioda poslovanja u povijesti. Nevjerojatne vijesti o zaradi u pomorskoj industriji redovito su stizale u posljednje vrijeme.

Pročitajte i: Pomorska industrija bilježi najveći profit u posljednjih 10 godina

Cijene vozarina i najma za gotovo sve vrste brodova su na vrhuncu, a kumulativna zarada prijevoznika kontejnera premašila je i gotovo nemoguće cifre, prestižući objedinjenu zaradu najvećih imena Big Tech-a, slavne četvorke poznate pod nazivom FANG: Facebook, Amazon, Netflix i Google.​

Pročitajte i: Prijevoznici kontejnera zaradili više od Facebooka, Amazona, Netflixa i Googlea – zajedno!

Došlo je vrijeme da kompanije odluče kako će dalje uložiti milijarde dolara koje zgrću u svakom tromjesečju, piše QZ, a prenosi Seafarertimes.

Kaos u opskrbnom lancu diljem svijeta – uzrokovan prekidima u radu luka i tvornica zbog pandemije, ali i promjenom ponašanja potrošača – omogućio je brodarskim kompanijama da kupcima naplaćuju čak 20 puta više po prevezenom kontejneru nego prije pandemije. No, njihovi temeljni rashodi nisu se puno promijenili, što je omogućilo prijevoznicima tereta da profitiraju za gotovo puni iznos povećanja cijene.

Prije pandemije, pomorski prijevoz bio je nemilosrdno kompetitivan, a prijevoznici su se žestoko natjecali kako bi snizili cijene i privukli kupce. Većina kompanija plesala je na liniji između gubitaka i ostvarivanja male dobiti na kraju svakog kvartala. Uskoro bi to moglo opet biti tako, a analitičari procjenjuju da će se cijene vratiti na normalne razine u roku od otprilike dvije godine.

Pročitajte i: Kumulativna dobit kompanija u 2021. mogla bi doseći vrtoglavih 200 milijardi dolara

Prije nego što se to dogodi, mnoge su kompanije odlučile iskoristiti svoju ‘pandemijsku’ dobit kako bi se proširile na nova, potencijalno unosnija područja poslovanja, poput brodova za krstarenje i teretnih zrakoplova. Neki pak jednostavno pokušavaju rasti što je više moguće kako bi stekli prednost nad konkurencijom.

Maersk kupuje dio svakog koraka u lancu opskrbe

Najveća brodarska kompanija na svijetu više se ne zadovoljava time da se bavi samo pomorskim prijevozom. Maersk se širi te ima u planu kontrolirati svaku fazu logistike opskrbnog lanca, od brodova do aviona, kamiona i skladišta. Ove godine Maersk je kupio:

  • Dva nova teretna zrakoplova Boeing 777 – dodatak postojećoj floti od 15 zrakoplova za svoju novu aviokompaniju za prijevoz tereta u nastajanju
  • 16 novih električnih kamiona – ukupno 215 vozila
  • Osam ugljično neutralnih brodova za 1,4 milijarde dolara
  • Dvije skladišne ​​i logističke tvrtke koje upravljaju centrima e-trgovine u SAD-u i Europi
  • Kompaniju Senator International, “špeditera” koji djeluje kao posrednik između brodarskih kompanija poput Maerska i njihovih kupaca
  • 5 milijardi dolara vrijednosti vlastitih dionica, u sklopu velikog programa otkupa dionica najavljenog u svibnju

Mediterranean Shipping Company proširuje svoju podružnicu za krstarenja

MSC kao privatna kompanija ne izvještava o kvartalnoj dobiti, no nedavna ulaganja i kupnje mogle bi joj pomoći da prestigne Maersk i preuzme naslov najveće brodarske kompanije na svijetu. U protekloj godini MSC kupio je:

  • Oko 60 rabljenih teretnih brodova, a ima najmanje 43 nova naručena broda
  • 12 novih kruzera po cijeni od 11,3 milijarde dolara, zbog čega bi MSC trebao postati najbrže rastućom kompanijom za krstarenja u sljedećih pet godina

CMA CGM osnovao aviokompaniju

U veljači je CMA CGM, treća najveća brodarska kompanija, osnovala aviokompaniju kako bi ‘uzela dio kolača’ u sektoru prijevoza tereta avionima, koji je također zabilježio porast vozarina i profita tijekom pandemije. Samo ovog mjeseca CMA CGM kupio je:

  • Četiri nova Airbus teretna zrakoplova za proširenje svoje novonastale flote od šest teretnih zrakoplova
  • 10 kontejnerskih brodova koji mogu razbijati led, kako bi proširio svoju prisutnost u Baltičkom moru
  • Kontejnerski terminal vrijedan 2,3 milijarde dolara u luci Los Angeles

Hapag-Lloyd otkupljuje terminale

Hapag-Lloyd je odlučio iskoristiti svoju pandemijsku dobit za otkup lučkih terminala, od kojih su mnogi tijekom pandemije bili preopterećeni. Izvršni direktor Rolf Habben Jansen rekao je da nisu zainteresirani za zračni prijevoz, špediciju ili skladištenje kao neki od konkurenata – ali su uvijek otvoreni za kupnju novih terminala. Otkako je pandemija počela, Hapag-Lloyd kupio je:

  • 30% udjela u luci i 50% udjela u željezničkom terminalu u Wilhelmshavenu u Njemačkoj
  • 10% udjela u kontejnerskom terminalu u luci Tanger-Med u Maroku
  • Šest golemih kontejnerskih brodova od 23.500 TEU za 852 milijuna dolara
  • 10 manjih kontejnerskih brodova od 13.000 TEU za milijardu dolara

Evergreen udvostručio svoju flotu

Evergreen, sedma najveća brodarska kompanija, također se želi uzdići na ljestvici. Evergreen je krenuo s dosad najvećom kupovinom brodova u odnosu na veličinu kompanije. Kada narudžbe budu gotove, kompanija će udvostručiti veličinu svoje flote te preskočiti Hapag-Lloyd i time postati peta najveća brodarska kompanija na svijetu. Ove godine Evergreen je kupio:

  • 24 nova broda za oko milijardu dolara u rujnu
  • 2 nova kontejnerska broda od 24.000 TEU u lipnju
  • 20 novih kontejnerskih brodova od 24.000 TEU u ožujku za 2,6 milijardi dolara

A pomorci?

I dok kompanije itekako dobro koriste profite koje su stekle u vrijeme kada je cijeli svijet u zastoju zbog pandemije, postavlja se pitanje što od svega toga imaju pomorci. Navedene kompanije stekle su rekordne zarade zahvaljujući predanom radu i odricanju svojih zaposlenika, no čini se da su oni posljednji na listi prioriteta za velike prijevoznike.

Nedavno najavljeno povećanje plaća pomorcima od 4,5% kroz naredne dvije godine, dogovor kojeg je ITF postigao s poslodavcima, sada se čini kao pljuska u lice pomorcima koji su zbog raznoraznih pandemijskih mjera, cijepljenja te problema sa smjenom posade najviše propatili u dobu pandemije.

Pročitajte i: Dogovor ITF-a i poslodavaca: Slijedi povećanje plaća pomorcima

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here