O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Crnogorski pomorci i dalje čekaju na Seaman ID

Iako je Crna Gora u travnju 2017. godine ratificirala Konvenciju Međunarodne organizacije rada (ILO) broj 185, obvezajući se na taj način i da pomorcima osigura identifikacijske isprave, tzv. “SID” (Seaman Identification Document), navedeni dokument još se nije počeo izdavati, saznaje Radio Kotor od Unije pomoraca Crne Gore – Kotor, a prenosi Feral.bar.

Po riječima člana UO Unije, kapetana Nikole Peranovića, do zastoja je došlo nakon izmjena u državnoj administraciji, a tehnički problem uskoro bi trebalo riješiti nadležno Ministarstvo unutrašnjih poslova, pa se može očekivati da će se “SID” crnogorskim pomorcima početi izdavati prije krajnjeg roka – travnja 2022. godine.

Po hitnoj proceduri je osnovana radna grupa pa se, iako se kod nas sve radi ‘navrat-nanos’, nadamo da ćemo do navedenog roka imati ovu važnu identifikacijsku ispravu za pomorce, rekao je Peranović.

Kapetan Nikola Tučević ukazuje na ‘preklapanje’ ministarstava u procesu izrade “SID-a”.

Izdaje ih nekadašnje Ministarstvo pomorstva i saobraćaja, danas Ministarstvo kapitalnih investicija. Ovo ministarstvo nema tehničkih mogućnosti da izdaje SID. To treba raditi Ministarstvo unutrašnjih poslova koje izrađuje osobne iskaznice i ostale osobne dokumente. Očekujemo da se tu uspostavi kvalitetnija komunikacija kako bi i crnogorski pomorci konačno dobili ovaj dokument, rekao je Tučević.

Ideja o SID se rodila još u prošlom stoljeću, a prva ILO Konvencija (No.108) koja se tim pitanjem bavila datira još od davne 1958. godine. Najvažnija revizija postojeće Konvencije uslijedila je nakon nemilih događaja u SAD 11. rujna 2001. godine, što je rezultiralo aktualnom ILO Konvencijom C185 iz 2003. godine, s posljednjim dopunama iz 2016., a koju je do danas ratificiralo 35 zemalja.

Kao što je poznato, Crna Gora je navedenu Konvenciju (No.185) ratificirala u travnju 2017., a samim tim je preuzela obavezu da omogući izradu spomenutog dokumenta svojim pomorcima u narednih pet godina, odnosno najkasnije do travnja 2022. godine.

To znači da izdavanje ovog dokumenta nije doneseno odlukom lokalnih ili državnih administrativnih službi, već međunarodnom ILO Konvencijom čiji je Crna Gora potpisnik.

“SID” će se koristiti kao jedna vrsta “Ship’s ID” i pomorcu će omogućiti tranzit u lukama, olakšan izlazak na kopno, odnosno ’shore leave’, a vrlo vjerojatno i olakšan prolaz pri tranzitu na određenim graničnim prijelazima, odnosno aerodromima. Svi smo svjedoci modernizacije prijelaza gdje se sve više koriste elektronski dokumenti zbog sigurnosnih razloga.

Direktor Direktorata je prezentirao dokument čiji su izgled i sadržaj rađeni po jasnim uputama već spomenute Konvencije. Prikazan nam je dokument svjetloplave boje, veličine kreditne kartice. Pozadina je uzeta s vozačke dozvole, sa manjim varijacijama i pomorskim detaljima.

Dokument mora sadržavati osnovne podatke o pomorcu i to na prednjoj strani: fotografiju, ime i prezime, osobne karakteristike, datum i mjesto rođenja, datum izdavanja i rok važenja. Uz to, sadrži i sliku i elektronski potpis koji će se direktno uzimati iz baze Ministartva unutrašnjih poslova, koji će ujedno biti i odgovorni za izradu, navode iz Unije pomoraca.

“SID” bi u sebi morao imati integriran čip od najmanje 32 kb koji će sadržavati osobne podatke korisnika te omogućavati elektronsko očitavanje.

Na poleđini će imati podatke o administrativnom organu koji ga je izdao (najvjerojatnije kontakt broj Ministarstva), s utisnutim brojem telefona koji može poslužiti lučkim ili drugim vlastima za direktnu kontrolu vjerodostojnosti iste.

Ovakav dokument imao bi izuzetno visok stupanj zaštite osobnih podataka, priopćeno je, između ostalog, u listopadu prošle godine u Lučkoj kapetaniji Kotor prilikom prezentacije Vladinog prijedloga načina izrade pomorske knjižice, dozvole za ukrcaj i SID-a, kao i pratećih izmjena Pravilnika o pomorskoj knjižici, dozvoli za ukrcavanje i identifikacijskoj ispravi.

Podsjetimo, u Hrvatskoj se “SID” izdaje još od 2013. godine.

Iako je Crna Gora u travnju 2017. godine ratificirala Konvenciju Međunarodne organizacije rada (ILO) broj 185, obvezajući se na taj način i da pomorcima osigura identifikacijske isprave, tzv. “SID” (Seaman Identification Document), navedeni dokument još se nije počeo izdavati, saznaje Radio Kotor od Unije pomoraca Crne Gore – Kotor, a prenosi Feral.bar.

Po riječima člana UO Unije, kapetana Nikole Peranovića, do zastoja je došlo nakon izmjena u državnoj administraciji, a tehnički problem uskoro bi trebalo riješiti nadležno Ministarstvo unutrašnjih poslova, pa se može očekivati da će se “SID” crnogorskim pomorcima početi izdavati prije krajnjeg roka – travnja 2022. godine.

Po hitnoj proceduri je osnovana radna grupa pa se, iako se kod nas sve radi ‘navrat-nanos’, nadamo da ćemo do navedenog roka imati ovu važnu identifikacijsku ispravu za pomorce, rekao je Peranović.

Kapetan Nikola Tučević ukazuje na ‘preklapanje’ ministarstava u procesu izrade “SID-a”.

Izdaje ih nekadašnje Ministarstvo pomorstva i saobraćaja, danas Ministarstvo kapitalnih investicija. Ovo ministarstvo nema tehničkih mogućnosti da izdaje SID. To treba raditi Ministarstvo unutrašnjih poslova koje izrađuje osobne iskaznice i ostale osobne dokumente. Očekujemo da se tu uspostavi kvalitetnija komunikacija kako bi i crnogorski pomorci konačno dobili ovaj dokument, rekao je Tučević.

Ideja o SID se rodila još u prošlom stoljeću, a prva ILO Konvencija (No.108) koja se tim pitanjem bavila datira još od davne 1958. godine. Najvažnija revizija postojeće Konvencije uslijedila je nakon nemilih događaja u SAD 11. rujna 2001. godine, što je rezultiralo aktualnom ILO Konvencijom C185 iz 2003. godine, s posljednjim dopunama iz 2016., a koju je do danas ratificiralo 35 zemalja.

Kao što je poznato, Crna Gora je navedenu Konvenciju (No.185) ratificirala u travnju 2017., a samim tim je preuzela obavezu da omogući izradu spomenutog dokumenta svojim pomorcima u narednih pet godina, odnosno najkasnije do travnja 2022. godine.

To znači da izdavanje ovog dokumenta nije doneseno odlukom lokalnih ili državnih administrativnih službi, već međunarodnom ILO Konvencijom čiji je Crna Gora potpisnik.

“SID” će se koristiti kao jedna vrsta “Ship’s ID” i pomorcu će omogućiti tranzit u lukama, olakšan izlazak na kopno, odnosno ’shore leave’, a vrlo vjerojatno i olakšan prolaz pri tranzitu na određenim graničnim prijelazima, odnosno aerodromima. Svi smo svjedoci modernizacije prijelaza gdje se sve više koriste elektronski dokumenti zbog sigurnosnih razloga.

Direktor Direktorata je prezentirao dokument čiji su izgled i sadržaj rađeni po jasnim uputama već spomenute Konvencije. Prikazan nam je dokument svjetloplave boje, veličine kreditne kartice. Pozadina je uzeta s vozačke dozvole, sa manjim varijacijama i pomorskim detaljima.

Dokument mora sadržavati osnovne podatke o pomorcu i to na prednjoj strani: fotografiju, ime i prezime, osobne karakteristike, datum i mjesto rođenja, datum izdavanja i rok važenja. Uz to, sadrži i sliku i elektronski potpis koji će se direktno uzimati iz baze Ministartva unutrašnjih poslova, koji će ujedno biti i odgovorni za izradu, navode iz Unije pomoraca.

“SID” bi u sebi morao imati integriran čip od najmanje 32 kb koji će sadržavati osobne podatke korisnika te omogućavati elektronsko očitavanje.

Na poleđini će imati podatke o administrativnom organu koji ga je izdao (najvjerojatnije kontakt broj Ministarstva), s utisnutim brojem telefona koji može poslužiti lučkim ili drugim vlastima za direktnu kontrolu vjerodostojnosti iste.

Ovakav dokument imao bi izuzetno visok stupanj zaštite osobnih podataka, priopćeno je, između ostalog, u listopadu prošle godine u Lučkoj kapetaniji Kotor prilikom prezentacije Vladinog prijedloga načina izrade pomorske knjižice, dozvole za ukrcaj i SID-a, kao i pratećih izmjena Pravilnika o pomorskoj knjižici, dozvoli za ukrcavanje i identifikacijskoj ispravi.

Podsjetimo, u Hrvatskoj se “SID” izdaje još od 2013. godine.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here