O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Uprava Panamskog kanala uvodi naknadu za emisije štetnih plinova

Uprava Panamskog kanala trebala bi postati jedno od prvih državnih tijela na svijetu koje će brodarima naplaćivati ​​naknadu za emisije stakleničkih plinova, javlja The Maritime Executive.

Uvođenje naknada je najavio upravitelj Panamskog kanala Ricaurte Vásquez Morales na AAPA Latino konferenciji u Cartageni u Kolumbiji, koja se održala 30. studenog. Također je najavio da će Uprava kanala implementirati novi sustav “Klasifikacije zelenih plovila“, koji će uključivati ​​novu “Naknadu za emisije stakleničkih plinova“.

Kanal već dugo nudi poticaj za “zelena plovila” u obliku sustava bodovanja, koji je omogućivao “zelenim” plovilima da brže napreduju na ljestvici korisnika kanala. Međutim, čini se da novonajavljene promjene idu korak dalje: naknada za emisiju štetnih plinova služit će kao kazna za brodare čija plovila imaju veće emisije.

Vrijeme je za poduzimanje konkretnih klimatskih mjera, a pomorska industrija mora ih brže uvoditi kako bi ublažila već štetne učinke klimatskih promjena. Uvođenjem ove naknade, Kanal prepoznaje utjecaj pomorskog prijevoza na okoliš, kao i one dionike industrije koji sudjeluju u smanjenju emisija, navodi se u priopćenju. Naknada će se koristiti kako bi se podržala ulaganja koja će jamčiti standarde ekološke učinkovitosti i pomoći u tome da kanal postane ugljično neutralan.

Prema novoj shemi, Uprava će klasificirati sve brodove preko 38 metara duljine i rangirati ih prema energetskoj učinkovitosti. To uključuje tri čimbenika: EEDI rezultat plovila, mjerenje operativne učinkovitosti tijekom tranzita te korištenje ugljično neutralnih goriva. Prema Upravi kanala, ovi čimbenici mogli bi smanjiti emisije tijekom tranzita kroz kanal za 20 do 100 posto.

Iznosi naknada još nisu objavljeni, a iz Uprave kažu kako su u tijeku pregovori s brodarima o tome kako će novi sustav funkcionirati u praksi.

Panamski kanal je iznimno osjetljiv na klimatske promjene. Prohodnost kanala ovisi o vodostaju u jezeru Gatun, koje se također koristi za opskrbu pitke vode lokalnog stanovništva. Panamu su posljednjih godina pogodile uzastopne suše, a porast temperature povećao je stopu isparavanja vode iz jezera za oko 10 posto. Uprava kanala planira uložiti oko 2 milijarde dolara u projekte prilagodbe kanala klimatskim promjenama.

Uprava Panamskog kanala trebala bi postati jedno od prvih državnih tijela na svijetu koje će brodarima naplaćivati ​​naknadu za emisije stakleničkih plinova, javlja The Maritime Executive.

Uvođenje naknada je najavio upravitelj Panamskog kanala Ricaurte Vásquez Morales na AAPA Latino konferenciji u Cartageni u Kolumbiji, koja se održala 30. studenog. Također je najavio da će Uprava kanala implementirati novi sustav “Klasifikacije zelenih plovila“, koji će uključivati ​​novu “Naknadu za emisije stakleničkih plinova“.

Kanal već dugo nudi poticaj za “zelena plovila” u obliku sustava bodovanja, koji je omogućivao “zelenim” plovilima da brže napreduju na ljestvici korisnika kanala. Međutim, čini se da novonajavljene promjene idu korak dalje: naknada za emisiju štetnih plinova služit će kao kazna za brodare čija plovila imaju veće emisije.

Vrijeme je za poduzimanje konkretnih klimatskih mjera, a pomorska industrija mora ih brže uvoditi kako bi ublažila već štetne učinke klimatskih promjena. Uvođenjem ove naknade, Kanal prepoznaje utjecaj pomorskog prijevoza na okoliš, kao i one dionike industrije koji sudjeluju u smanjenju emisija, navodi se u priopćenju. Naknada će se koristiti kako bi se podržala ulaganja koja će jamčiti standarde ekološke učinkovitosti i pomoći u tome da kanal postane ugljično neutralan.

Prema novoj shemi, Uprava će klasificirati sve brodove preko 38 metara duljine i rangirati ih prema energetskoj učinkovitosti. To uključuje tri čimbenika: EEDI rezultat plovila, mjerenje operativne učinkovitosti tijekom tranzita te korištenje ugljično neutralnih goriva. Prema Upravi kanala, ovi čimbenici mogli bi smanjiti emisije tijekom tranzita kroz kanal za 20 do 100 posto.

Iznosi naknada još nisu objavljeni, a iz Uprave kažu kako su u tijeku pregovori s brodarima o tome kako će novi sustav funkcionirati u praksi.

Panamski kanal je iznimno osjetljiv na klimatske promjene. Prohodnost kanala ovisi o vodostaju u jezeru Gatun, koje se također koristi za opskrbu pitke vode lokalnog stanovništva. Panamu su posljednjih godina pogodile uzastopne suše, a porast temperature povećao je stopu isparavanja vode iz jezera za oko 10 posto. Uprava kanala planira uložiti oko 2 milijarde dolara u projekte prilagodbe kanala klimatskim promjenama.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video