Stanovnici Maggie, gradića od svega 14 tisuća stanovnika kraj Trsta, na posao i školu umjesto autobusom idu brodom; javlja HRT/More.
– Ovo je Muggia, gradić od svega 14 tisuća stanovnika smješten odmah uz Trst, a danas ćemo ići u Trst i to ne bilo kako – već brodom, najavila je novinarka Ivana Nežić.
I to ne bilo kakvim, već plutajućim autobusom, gradskom linijom koja iz ovog malog gradića svakoga dana prevozi putnike – morem.
U brodu se, kažu, znaju svi, a začetnik ideje o javnom morskom prijevozu u tršćanskom zaljevu je Silvano. Rođeni Puljanin koji je prije mnogo godina, rodni grad zamijenio Trstom.
– Dugačak je 32 metra, a širok 7,20 metara, ima 300 putnika nosivosti i u utrobi broda može stati od 30-40 bicikala. Pokazalo se vrlo povoljno po ljeti jer iz Trsta ljudi idu za Poreč, Parenzanu i to, tako da tršćanski zaljev prijeđu brodom, umjesto da idu po cesti s kamionima, autobusima, objašnjava Silvan.
Brod dolazi uvijek na vrijeme, točno u 7 i 15, jer nema gužve na cesti, zastoja, a zato ni kašnjenja na posao. U floti su četiri broda. Na samom ulazu nalazi se bar, ipak smo u Italiji, pa je jutarnja kava obavezna, a i dobar je uvod u radni ili školski dan. Ovi školarci put do škole, krate ponavljanjem gradiva.
Na toj se relaciji vozi deset puta dnevno, postoje linije i prema ostalim manjim mjestima u okolici Trsta, a uz putnike, u utrobi broda može prevoziti i bicikle.
Mnogo prostora ima i u kabini koja izgleda, šali se Silvano, poput dnevnog boravka, udobnost je važna i posadi. Za kormilom je kapetan Claudio, Silvanov zet.
– Kabina je velika da, projektirana je kako bi se u njoj moglo boraviti komotno i po nekoliko sati, kaže Claudio, kapetan broda.
Izrazito su zadovoljni i putnici koji su dali svoje komentare na ovu, hvalevrijednu, inovaciju:
- Svako jutro idem brodom na posao. Jako je praktično, umjesto da idem autobusom, idem brodom. Vozim se niti pola sata, puno manje nego busom, kaže Arianna, Muggia.
- Odlično je, jer sam za 30 minuta u gradu, inače bih trebala ići autobusom, kojemu treba više. Ne moram plaćati parkiranje, pretplatna karta traje koliko želim, a autobusna traje samo mjesec dana, ima mnogo pozitivnih strana, priča Valentina, Muggia.
- Jako je praktičan, kreće u 7.15 iz Muggie i staje nam praktički pred školom, a autobus, moramo čekati dva autobusa, i treba nam najmanje sat vremena, opisuje Fabiola, Muggia.
- Da bismo stigli u školu na vrijeme trebali bismo uzeti autobus od 6,30 ili 6,40 i onda uzeti drugi, ako uopće stignemo. Ako ne stigneš, e onda si "gotov" jer zakasniš, a s brodom nikad nismo zakasnili, navodi Giulia, Muggia.
– Ja sam u Trstu već 40 godina, ustvari sam rodom iz Pule. Pred 30 godina mi je došla ideja pa smo počeli raditi te vožnje po Trstu, prisjeća se Silvano Perić, vlasnik brodova.
I uz priču, stigli smo do Trsta. Kao i putnici, zadovoljni su i u tršćanskom javnom prijevozu.
– Friuli-Venezia-Giulia je uvijek podupirala lokalni javni prijevoz. Uložili smo mnogo resursa, što obuhvaća cestovni javni prijevoz, koji je jedan od najboljih u Italiji, ali i morski prijevoz koji u gradu na moru, poput Trsta, ima vrlo važnu ulogu. To pokazuju i brojevi koji rastu iz godine u godinu, a posebice za vrijeme pandemije kada su putnici tražili više prostora, izjavio je Michele Scozzai, odnosi s javnošću Trieste Transporti Spa.
Silvano ima još mnogo planova, koje ćemo ostaviti da se konkretiziraju, kako bismo opet, jednom mogli pričati o Puljaninu koji je ostavio trag u tršćanskoj povijesti.