O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MSC pretekao Maersk i postao najveća brodarska kompanija na svijetu?

U tijeku je ‘smjena straže’ na vrhu ljestvice najvećih brodarskih kompanija. Podaci Alphaliner-a pokazuju da se razlika u kapacitetu između dviju najvećih kompanija na svijetu smanjila na samo 10.817 TEU jedinica. Zapravo, samo jedna kupnja neopanamaxa potrebna je MSC-u da pretekne Maersk i zauzme prvo mjesto na vrhu ljestvice svjetskih prijevoznika kontejnera. To će biti prvi put u više od 25 godina da će Maersk pasti s prvog mjesta, javlja Splash247.

Podaci konkurentskog pružatelja podataka Linerlytica pokazuju da je MSC zapravo upravo prestigao svog danskog konkurenta. Prema Linerlytici, MSC je zauzeo prvo mjesto 24. studenog, kada je kontejnerski brod Susan Maersk postao MSC Fie.

MSC se ubrzano širi od kolovoza 2020. godine, a u posljednjih 16 mjeseci pribavio je čak 125 rabljenih brodova te potpisao ugovore za izgradnju više novih kontejneraša od svih drugih prijevoznika na svijetu. Prema podacima koje je prikupio Alphaliner, obje kompanije sada imaju po 16,9% tržišnog udjela. Ako tu uključimo i MSC-ovu knjigu narudžbi, tada flota MSC-a već znatno nadmašuje flotu Maerska, partnera iz saveza 2M.

Navodno je MSC upravo u procesu pregovora s južnokorejskim brodograditeljem Hyundai Heavy Industries (HHI) za izgradnju šest brodova na LNG pogon od 15.000 TEU vrijednih ukupno milijardu dolara, čime se knjiga narudžbi popela na rekordnih 1 milijun TEU.

Velika razlika u sastavu flote MSC-a i Maerska je u broju brodova koji su u vlasništvu kompanije i onih unajmljenih, pri čemu Maersk posjeduje daleko više plovila, dok se MSC i dalje oslanja na čartere za većinu svoje flote unatoč mijenjanju taktike tijekom pandemije.

Maersk je od sredine 1990-ih najveća kompanija koja se bavi prijevozom kontejnera na svijetu. Posljednjih godina postoje tendencije da integrira sve dijelove logističkog lanca, s flotom ne većom od 4 do 4,4 milijuna teu.

MSC, kompanija koju je osnovao Gianluigi Aponte 1970. godine, postala je druga najveća kompanija za prijevoz kontejnera 2004. godine, a od tada su MSC i Maersk na vrhu svjetske ljestvice.

Analizirajući promjene na ljestvici brodara tijekom pandemije, analitičari Sea-Intelligencea primijetili su da se najveći pomaci bilježe u donjim dijelovima ljestvice.

Najveći skokovi na ljestvici tijekom pandemije zabilježeni su kod kineskih kompanija. China United Lines (CU Lines), na primjer, nije bila ni među prvih 100 na početku pandemije, a sada ima flotu kapaciteta 82.000 TEU i nalazi se na 22. mjestu. Tu mu se pridružuje i BAL Container Line, koji također nije bio među prvih 100, a sada zauzima 37. mjesto s 33.000 TEU.

Oni su jedni od onih koji su najviše profitirali tijekom 2021., naveo je Sea-Intelligence u svom najnovijem tjednom izvješću.

U tijeku je ‘smjena straže’ na vrhu ljestvice najvećih brodarskih kompanija. Podaci Alphaliner-a pokazuju da se razlika u kapacitetu između dviju najvećih kompanija na svijetu smanjila na samo 10.817 TEU jedinica. Zapravo, samo jedna kupnja neopanamaxa potrebna je MSC-u da pretekne Maersk i zauzme prvo mjesto na vrhu ljestvice svjetskih prijevoznika kontejnera. To će biti prvi put u više od 25 godina da će Maersk pasti s prvog mjesta, javlja Splash247.

Podaci konkurentskog pružatelja podataka Linerlytica pokazuju da je MSC zapravo upravo prestigao svog danskog konkurenta. Prema Linerlytici, MSC je zauzeo prvo mjesto 24. studenog, kada je kontejnerski brod Susan Maersk postao MSC Fie.

MSC se ubrzano širi od kolovoza 2020. godine, a u posljednjih 16 mjeseci pribavio je čak 125 rabljenih brodova te potpisao ugovore za izgradnju više novih kontejneraša od svih drugih prijevoznika na svijetu. Prema podacima koje je prikupio Alphaliner, obje kompanije sada imaju po 16,9% tržišnog udjela. Ako tu uključimo i MSC-ovu knjigu narudžbi, tada flota MSC-a već znatno nadmašuje flotu Maerska, partnera iz saveza 2M.

Navodno je MSC upravo u procesu pregovora s južnokorejskim brodograditeljem Hyundai Heavy Industries (HHI) za izgradnju šest brodova na LNG pogon od 15.000 TEU vrijednih ukupno milijardu dolara, čime se knjiga narudžbi popela na rekordnih 1 milijun TEU.

Velika razlika u sastavu flote MSC-a i Maerska je u broju brodova koji su u vlasništvu kompanije i onih unajmljenih, pri čemu Maersk posjeduje daleko više plovila, dok se MSC i dalje oslanja na čartere za većinu svoje flote unatoč mijenjanju taktike tijekom pandemije.

Maersk je od sredine 1990-ih najveća kompanija koja se bavi prijevozom kontejnera na svijetu. Posljednjih godina postoje tendencije da integrira sve dijelove logističkog lanca, s flotom ne većom od 4 do 4,4 milijuna teu.

MSC, kompanija koju je osnovao Gianluigi Aponte 1970. godine, postala je druga najveća kompanija za prijevoz kontejnera 2004. godine, a od tada su MSC i Maersk na vrhu svjetske ljestvice.

Analizirajući promjene na ljestvici brodara tijekom pandemije, analitičari Sea-Intelligencea primijetili su da se najveći pomaci bilježe u donjim dijelovima ljestvice.

Najveći skokovi na ljestvici tijekom pandemije zabilježeni su kod kineskih kompanija. China United Lines (CU Lines), na primjer, nije bila ni među prvih 100 na početku pandemije, a sada ima flotu kapaciteta 82.000 TEU i nalazi se na 22. mjestu. Tu mu se pridružuje i BAL Container Line, koji također nije bio među prvih 100, a sada zauzima 37. mjesto s 33.000 TEU.

Oni su jedni od onih koji su najviše profitirali tijekom 2021., naveo je Sea-Intelligence u svom najnovijem tjednom izvješću.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video