O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Grad Dubrovnik postao većinski vlasnik Luke Dubrovnik: Luka ove godine ostvarila dobit

Jučer su u Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika, gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković i direktor Luke Dubrovnik d.d. Željko Raguž održali konferenciju za novinare na temu Luke Dubrovnik, piše Dubrovački dnevnik.

Danas smo ovdje s obzirom na stjecanje vlastitih dionica od strane Luke Dubrovnik. Društvo je na glavnoj skupštini koja se održala 22. studenog ove godine dobilo ovlast za stjecanje vlastitih dionica na što je suglasnost dao i Nadzorni odbor društva, te su time stvorene sve pretpostavke za kupnju vlastitih dionica od Atlantske plovidbe. Odlukom glavne skupštine određeni su i uvjeti stjecanja, uveo je na samom početku Raguž.

Naglasio je činjenicu kako će u budućnosti zbog tendencije dobivanja koncesije za gradnju cruise terminala, sigurno lakše nastupiti prema svim dionicima u postupku izmjene i dopune same koncesije. 

Raguž je istaknuo kako je važno napomenuti da se iz vlastitih dionica ne mogu ostvarivati prava koja proizlaze iz članstva jer ona miruju sve dok društvo drži vlastite dionice.

Mi te vlastite dionice možemo držati koliko god je to potrebno, znači zauvijek, nemamo nikakav rok kada ih se moramo riješiti. To predstavlja sigurnost što će te dionice ostati unutar Grada, Županije, na kraju krajeva i države, što je jako bitno. Obzirom na tendenciju i želju da Luka bude nositelj samog projekta gradnje cruise terminala, smatramo, a to smo i potvrdili kroz tijela Luke, da je to najbolji model za upravljanje u ovoj situaciji. Velika je to i važna odluka ne samo za Luku Dubrovnik, nego i za Grad Dubrovnik. Stjecanjem vlastitih dionica, povećava se vrijednost i društva, ali i samih dionica, rekao je.

Gradonačelnik Franković je poručio kako su ovo “povijesni dani i odluke vezane uz budućnost Luke Dubrovnik, ali isto tako vezano i za gospodarenje navedenim prostorom”.

Uz sve ono što je istaknuo Raguž i stjecanje dionica Luke Dubrovnik koja je stekla 8,99 posto dionica. Paralelno s navedenim postupkom Grad Dubrovnik putem društva UTD Ragusa stekao je 2,75 posto dionica, što znači prevedeno da Grad Dubrovnik kroz vlastite dionice 48,57 posto i ovih 2,75 posto, ima 51,32 posto dionica, odnosno vlasništva Luke Dubrovnik. Što znači u konačnici da je Grad taj koji je većinski vlasnik društva Luka Dubrovnik d.d.

To je bitno radi budućnosti Luke Dubrovnik. Bili smo svjedoci prethodnih godina i pokušaja da se Luka Dubrovnik obezvrijedi, da se cruise terminal dodijeli nekoj drugoj tvrtci i da bude upitna budućnost Luke Dubrovnik d.d. Mi smo navedenu paradigmu promijenili, ispunili smo sve svoje obveze vezane za Luku Dubrovnik prema Vladi RH, a koje nisu bile ispoštovane najmanje 15 godina. U konačnici u suradnji sa Vladom smo započeli postupak dodjele koncesije cruise terminala na području Luke Dubrovnik, rekao je gradonačelnik.

Istaknuo je kako je Luka Dubrovnik tvrtka za koju se nada kako će vrlo skoro dobiti prioritetnu koncesiju za izgradnju cruise terminala.

U konačnici je ona vlasništvo Grada Dubrovnika, odnosno samih građana grada Dubrovnika, to je uistinu velika stvar, ali i strateško promišljanje Grada, za neka buduća, nadolazeća vremena, poručio je.

Raguž je komentirao kakav je financijski aspekt protekle godine za Luku Dubrovnik.

Iako se od 1. srpnja stabilizirala sama situacija, evo već sada iako je tek 16. prosinca, mogu reći da ćemo godinu sigurno završiti u plusu. Nemamo dugovanja prema bilo kojoj strani, uredno smo i ove godine za prethodnu isplatili, jest da je bila minimalna dividenda, plaće stižu redovito, tako da mogu reći da ćemo završiti sigurno preko 2 milijuna kuna dobiti ove godine. Ne znam koliko točno, treba se završiti godina do kraja, ali to će sigurno biti u plusu. Ako smo i ovu godinu završili u plusu, a tek smo zapravo 15. srpnja krenuli s pravom sezonom, onda kako sada stvari stoje, sezona će krenuti već u travnju i svibnju, to nas veseli, rekao je Raguž.

Raguž je prokomentirao kada se očekuje izgradnja terminala.

Izmjene i dopune samog UPO-a Gruški akvatorij su potrebne zbog usklađivanja s važećim propisima koji reguliraju materiju izmjene i same dopune koncesije. Sam postupak nije kratkotrajan, da se radi o mjesecu ili dva, ali nije ni dugotrajan u smislu dvije, tri ili četiri godine. Zbog stvari na koje mi kao Luka ne možemo utjecati, sve službe rade na rješavanju zapreka. Kroz godinu dana bi sve trebalo biti spremno, rekao je i dodao kako je to pak okviran termin i da se nada da će to biti i ranije, no ostavlja rok od otprilike godinu dana.

Jučer su u Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika, gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković i direktor Luke Dubrovnik d.d. Željko Raguž održali konferenciju za novinare na temu Luke Dubrovnik, piše Dubrovački dnevnik.

Danas smo ovdje s obzirom na stjecanje vlastitih dionica od strane Luke Dubrovnik. Društvo je na glavnoj skupštini koja se održala 22. studenog ove godine dobilo ovlast za stjecanje vlastitih dionica na što je suglasnost dao i Nadzorni odbor društva, te su time stvorene sve pretpostavke za kupnju vlastitih dionica od Atlantske plovidbe. Odlukom glavne skupštine određeni su i uvjeti stjecanja, uveo je na samom početku Raguž.

Naglasio je činjenicu kako će u budućnosti zbog tendencije dobivanja koncesije za gradnju cruise terminala, sigurno lakše nastupiti prema svim dionicima u postupku izmjene i dopune same koncesije. 

Raguž je istaknuo kako je važno napomenuti da se iz vlastitih dionica ne mogu ostvarivati prava koja proizlaze iz članstva jer ona miruju sve dok društvo drži vlastite dionice.

Mi te vlastite dionice možemo držati koliko god je to potrebno, znači zauvijek, nemamo nikakav rok kada ih se moramo riješiti. To predstavlja sigurnost što će te dionice ostati unutar Grada, Županije, na kraju krajeva i države, što je jako bitno. Obzirom na tendenciju i želju da Luka bude nositelj samog projekta gradnje cruise terminala, smatramo, a to smo i potvrdili kroz tijela Luke, da je to najbolji model za upravljanje u ovoj situaciji. Velika je to i važna odluka ne samo za Luku Dubrovnik, nego i za Grad Dubrovnik. Stjecanjem vlastitih dionica, povećava se vrijednost i društva, ali i samih dionica, rekao je.

Gradonačelnik Franković je poručio kako su ovo “povijesni dani i odluke vezane uz budućnost Luke Dubrovnik, ali isto tako vezano i za gospodarenje navedenim prostorom”.

Uz sve ono što je istaknuo Raguž i stjecanje dionica Luke Dubrovnik koja je stekla 8,99 posto dionica. Paralelno s navedenim postupkom Grad Dubrovnik putem društva UTD Ragusa stekao je 2,75 posto dionica, što znači prevedeno da Grad Dubrovnik kroz vlastite dionice 48,57 posto i ovih 2,75 posto, ima 51,32 posto dionica, odnosno vlasništva Luke Dubrovnik. Što znači u konačnici da je Grad taj koji je većinski vlasnik društva Luka Dubrovnik d.d.

To je bitno radi budućnosti Luke Dubrovnik. Bili smo svjedoci prethodnih godina i pokušaja da se Luka Dubrovnik obezvrijedi, da se cruise terminal dodijeli nekoj drugoj tvrtci i da bude upitna budućnost Luke Dubrovnik d.d. Mi smo navedenu paradigmu promijenili, ispunili smo sve svoje obveze vezane za Luku Dubrovnik prema Vladi RH, a koje nisu bile ispoštovane najmanje 15 godina. U konačnici u suradnji sa Vladom smo započeli postupak dodjele koncesije cruise terminala na području Luke Dubrovnik, rekao je gradonačelnik.

Istaknuo je kako je Luka Dubrovnik tvrtka za koju se nada kako će vrlo skoro dobiti prioritetnu koncesiju za izgradnju cruise terminala.

U konačnici je ona vlasništvo Grada Dubrovnika, odnosno samih građana grada Dubrovnika, to je uistinu velika stvar, ali i strateško promišljanje Grada, za neka buduća, nadolazeća vremena, poručio je.

Raguž je komentirao kakav je financijski aspekt protekle godine za Luku Dubrovnik.

Iako se od 1. srpnja stabilizirala sama situacija, evo već sada iako je tek 16. prosinca, mogu reći da ćemo godinu sigurno završiti u plusu. Nemamo dugovanja prema bilo kojoj strani, uredno smo i ove godine za prethodnu isplatili, jest da je bila minimalna dividenda, plaće stižu redovito, tako da mogu reći da ćemo završiti sigurno preko 2 milijuna kuna dobiti ove godine. Ne znam koliko točno, treba se završiti godina do kraja, ali to će sigurno biti u plusu. Ako smo i ovu godinu završili u plusu, a tek smo zapravo 15. srpnja krenuli s pravom sezonom, onda kako sada stvari stoje, sezona će krenuti već u travnju i svibnju, to nas veseli, rekao je Raguž.

Raguž je prokomentirao kada se očekuje izgradnja terminala.

Izmjene i dopune samog UPO-a Gruški akvatorij su potrebne zbog usklađivanja s važećim propisima koji reguliraju materiju izmjene i same dopune koncesije. Sam postupak nije kratkotrajan, da se radi o mjesecu ili dva, ali nije ni dugotrajan u smislu dvije, tri ili četiri godine. Zbog stvari na koje mi kao Luka ne možemo utjecati, sve službe rade na rješavanju zapreka. Kroz godinu dana bi sve trebalo biti spremno, rekao je i dodao kako je to pak okviran termin i da se nada da će to biti i ranije, no ostavlja rok od otprilike godinu dana.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video