Kao odgovor na brojne izjave u medijima vezane uz kašnjenje radova na pristupnoj cesti Pelješkog mosta, iz Brodosplita stiže priopćenje za medije koje prenosimo u cijelosti:
“Segmenti mosta Ston izgrađeni su i završeni u Brodosplitu prije pola godine, dakle još u 6. mjesecu i već su tada mogli biti transportirani na gradilište na montažu, jer je prijevoz baržom bio osiguran. Ali gradilište nije bilo spremno za prihvat segmenata, pa su potpuno netočne tvrdnje da će pristupne ceste kasniti zbog kašnjenja u isporuci segmenata iz Brodosplita.
Brodosplit je s grčkim izvođačem radova tvrtkom AVAX ugovorio izradu čelične konstrukcije za most Ston i vijadukt Prapratno, čija je izgradnja, transport i montaža čeličnog dijela gornjeg ustroja dovršena sredinom kolovoza. Dok segmenti mosta Ston još od 06. mjeseca čekaju u Brodosplitu jer AVAX kasni s radovima. Južna strana samo što nije gotova, a na sjevernoj se čeka dovršenje.
Čelični most Ston bit će smješten između tunela Polakovica i Supava, imat će pet stupova i dva upornjaka. Upravo kašnjenje u njihovoj izgradnji terminski je desetak puta prolongiralo dolazak barže iz Brodosplita, gdje su segmenti bili spremni za transport. Iz splitskog škvera bit će dovoženi dijelovi gornjeg ustroja mosta koji će se potom posebnom ‘Brodosplitovom’ 750-tonskom dizalicom postavljati na 40 metara visoke stupove.
Plan je bio transport i montaža preko ljeta kada je vrijeme savršeno i kada se može sve montirati puno brže jer su vremenski uvjeti bolji. Sada kako se sve pomaklo za 6 mjeseci nadamo se da će nam vrijeme biti dobro. Barža je ovaj put naručena unaprijed i fiksno na 3.1.22., kako se ne bi čekalo niti dana na montažu pa se duboko nadamo da će sjeverna strana biti gotova do trenutka montaže.
Riječ je o jedinstvenom građevinskom zahvatu u Hrvatskoj, kojim učvršćujemo poziciju istaknutog Europskog brodogradilišta koje je osim gradnje brodove s visokom dodatnom vrijednošću, sposobno graditi iznimno složene i zahtjevne čelične konstrukcije”, rekli su iz Brodosplita.
Pročitajte i: Kasnit će pristupne ceste na Pelješcu: Splitski škver izgradio most, ali nema broda da ga otegli u Ston!
Podsjetimo, prema odgovorima iz zagrebačke centrale “Hrvatskih cesta”, prije završne faze samog postavljanja segmenata u projektiranu poziciju moraju se izgraditi stupovi mosta koji su završeni, izvesti privremeni oslonci na skelama, te izgraditi privremeni nasip i obale za pristanak transportne barže i manipulaciju dizalice za podizanje.
“Izvođač radova poduzima sve radnje kako bi osigurao potrebne resurse za radove, ali trpi poremećaje na tržištu koje nije mogao predvidjeti. Trenutno na tržištu brodarskih usluga nema dovoljno slobodnih kapaciteta jer brodari bilježe veliku potražnju za prijevozom roba. Izvođač poduzima sve radnje kako bi osigurao potrebne resurse, ali pritom ima poteškoće zbog ograničenog broja potrebnih plovila potrebnih za specifične uvjete u Stonskom kanalu. Zbog gabarita i težine elemenata, kao i male dubine mora na tom području, potrebno je angažirati baržu određenih karakteristika, što je uvjetovano njezinom dostupnošću, kao i dostupnošću tegljača, s obzirom na povećanu potražnju u pomorskom prometu u ovom trenutku”, kažu iz državne cestarske tvrtke, odgovarajući na pitanje kada bismo mogli očekivati premoštavanje između dvaju tunela nadomak Stona.