O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Giuseppe Dezza ili “Tri lule” potonuo je za samo nekoliko minuta

S Danijelom Frkom ovoga puta roni se zapadnom obalom Istre, gdje je nedaleko Brijuna, 1944., od mine stradao talijanski razarač Giuseppe Dezza. Sagrađen u Liguriji, u sastavu talijanske ratne flote u Prvom svjetskom ratu plovio je pod imenom Pilade Bronzetti kao moderni brzi razarač koji je umjesto ugljena, kao gorivo koristio mazut; piše HRTRadioRijeka

Sudjelovao je i u D’Annunziovoj riječkoj avanturi pa su mu talijanske vlasti nakon intervencije i svrgavanja D’Annunzia promijenile i ime. 

Imao je tri visoka uska dimnjaka, pa su ga mornari od milja ili iz poruge zvali “Tri lule”. Kapitulacija Italije zatječe ga na remontu u Rijeci, gdje ga rekviriraju Nijemci. Upravo pod njemačkim zapovjedništvom 1944. stradava od mine koja je prepolovila pramčani dio, pa je brod u samo nekoliko minuta potonuo i u smrt odnio 71og njemačkog vojnika.

Danas leži uspravno na ravnom pješćanom dnu na dubini od tridesetak metara. Krmeni dio je očuvan pa je atraktivan s topovima i ostalim naoružanjem, a treba napomenuti da je vidljivost puno bolja u zimskim mjesecima zbog čestih mutnih nanosa što ih talijanske rijeke nanose u Jadran osobito ljeti.

Audio intervju možete poslušati >>ovdje<<

S Danijelom Frkom ovoga puta roni se zapadnom obalom Istre, gdje je nedaleko Brijuna, 1944., od mine stradao talijanski razarač Giuseppe Dezza. Sagrađen u Liguriji, u sastavu talijanske ratne flote u Prvom svjetskom ratu plovio je pod imenom Pilade Bronzetti kao moderni brzi razarač koji je umjesto ugljena, kao gorivo koristio mazut; piše HRTRadioRijeka

Sudjelovao je i u D’Annunziovoj riječkoj avanturi pa su mu talijanske vlasti nakon intervencije i svrgavanja D’Annunzia promijenile i ime. 

Imao je tri visoka uska dimnjaka, pa su ga mornari od milja ili iz poruge zvali “Tri lule”. Kapitulacija Italije zatječe ga na remontu u Rijeci, gdje ga rekviriraju Nijemci. Upravo pod njemačkim zapovjedništvom 1944. stradava od mine koja je prepolovila pramčani dio, pa je brod u samo nekoliko minuta potonuo i u smrt odnio 71og njemačkog vojnika.

Danas leži uspravno na ravnom pješćanom dnu na dubini od tridesetak metara. Krmeni dio je očuvan pa je atraktivan s topovima i ostalim naoružanjem, a treba napomenuti da je vidljivost puno bolja u zimskim mjesecima zbog čestih mutnih nanosa što ih talijanske rijeke nanose u Jadran osobito ljeti.

Audio intervju možete poslušati >>ovdje<<