Švicarska brodarska kompanija za prijevoz kontejnera Mediterranean Shipping Company (MSC) službeno je postala najveća svjetska kompanija po kapacitetu plovila za prijevoz kontejnera, objavila je konzultantska tvrtka Alphaliner, a prenosi Offshore energ.
MSC, koji je dugo držao drugo mjesto, 5. siječnja službeno je prestigao danskog brodarskog ‘diva’ AP. Moller-Maersk, koji desetljećima dominira ljestvicom najvećih svjetskih kompanija.
Analitičari Alphalinera navode da je MSC pretekao Maersk za samo 1.888 TEU, što je tek mali dio ukupnog kapaciteta kompanije od gotovo 4,3 milijuna TEU. S obzirom na trenutnu knjigu narudžbi, MSC će u 2022. godini povećati svoj trenutni kapacitet za gotovo četvrtinu, točnije za otprilike milijun TEU, piše Splash247.
Kako navodi gCaptain, Maersk i MSC drže po 17% ukupnog svjetskog tržišnog udjela.
Kompanija MSC sa sjedištem u Ženevi osnovana je 1970. godine, a već više od 40 godina u vlasništvu je obitelji Aponte, piše The Maritime Executive. Nakon gotovo 52 godine postojanja, flota MSC-a trenutno broji 645 brodova s ukupnim kapacitetom od 4.284.728 TEU. Brodovi kompanije plove na više od 230 trgovačkih ruta te pristaju u 500 luka diljem svijeta, a godišnje prevoze više od 23 milijuna TEU.
MSC posjeduje tek 260 brodova kapaciteta 1,5 milijuna TEU, a gotovo dvije trećine kapaciteta dolazi od plovila u dugoročnim čarterima. Za razliku od MSC-a, Maersk posjeduje 60 posto svoje flote.
Kompanija Maersk osnovana je 1904. godine, a 1975. godine počela se baviti transportom kontejnera s prvim od devet novoizgrađenih brodova. Adrian Maersk je 5. rujna 1975. godine isplovio iz Newarka u New Jerseyju prevozeći tek 385 kontejnera. Danski brodarski div trenutno posjeduje flotu od 738 plovila kapaciteta od gotovo 4,3 milijuna TEU.
Za razliku od konkurenata, Maersk još nije objavio planove za proširenje flote kontejneraša. Uz MSC, i druge velike kompanije, kao što su CMA CGM, Hapag-Lloyd, COSCO, ONE, Evergreen i HMM, najavile su planove za proširenje kapaciteta flote za najmanje 20 posto. Za razliku od svih konkurentskih kompanija, Maersk također nije naručio nijedno od ultra velikih plovila od 24.000 TEU.
Kompanija se izgleda okrenula ulaganjima u logistiku, pa je tako u prosincu Maersk najavio svoju najveću akviziciju dosad – preuzimanje LF Logistics, logističke tvrtke sa sjedištem u Hong Kongu u vrijednosti od 3,6 milijardi dolara.
Maersk najavio akviziciju logističke kompanije vrijednu 3,6 milijardi dolara