O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Velika kašnjenja: Vrijeme potrebno za prijevoz kontejnera se udvostručilo

Novi podaci koje je objavila špediterska tvrtka Flexport sa sjedištem u San Franciscu pokazuju koliko se zaista povećalo vrijeme potrebno za prijevoz kontejnera do njihovih odredišta na glavnim pomorskim rutama između istoka i zapada, prenosi Splash247.

Tvrtka tjedno ažurira procjene pod nazivom Ocean Timeliness Indicator. OTI služi za procjenu vremena proteklog od trenutka kada je teret spreman za isporuku do trenutka preuzimanja tereta.

Prije pandemije, u 2019. godini, prosječno je za transport kontejnera Pacifikom prema istoku bilo potrebno od 45 do 50 dana. Posljednji podaci iz 2. siječnja 2022. pokazuju da se broj popeo na rekordnih 110 dana.

Slična situacija je i na rutama iz Azije prema Europi. Prosječno vrijeme potrebno za transport kontejnera prije pandemije iznosilo je oko 55 do 60 dana, dok je 2. siječnja kontejnerima prosječno trebalo čak 108 dana da stignu do svojih odredišta.

“Ovo ekstremno povećanje vremena potrebnog za transport dovelo je do velikog povećanja potražnje za kontejnerima – iz razloga što je svaki kontejner sada zauzet puno duže nego inače”, istaknuli su analitičari iz Sea-Intelligencea u svom najnovijem tjednom izvješću.

Podaci Sea-Intelligencea pokazuju da je prije pandemije tek oko 2% kontejnera kasnilo, dok se taj broj u 2021. popeo na 11%.

Izgleda da ni ova godina neće biti puno bolja po pitanju zagušenja svjetskih luka.

“Svi dostupni podaci ukazuju na to da će se problemi zagušenja luka i uskih grla u opskrbom lancu pogoršati u 2022.”, upozorio je Sea-Intelligence.

“Zagušenja u lukama i dalje su trajni problem koji ima velik utjecaj na razne aspekte trgovine. Od činjenice da plovila dugo čekaju na iskrcaj i preusmjeravaju se u druge luke, do toga da kontejneri ne cirkuliraju, a radnicima na kopnu potrebno je više vremena za iskrcaj robe. Pandemija i dalje uzrokuje povećanje potražnje za robom, a vozarine bi mogle u nadolazećim tjednima dosegnuti nove rekorde”, navela je investicijska banka Jefferies u svom novom izvješću.

Novi podaci koje je objavila špediterska tvrtka Flexport sa sjedištem u San Franciscu pokazuju koliko se zaista povećalo vrijeme potrebno za prijevoz kontejnera do njihovih odredišta na glavnim pomorskim rutama između istoka i zapada, prenosi Splash247.

Tvrtka tjedno ažurira procjene pod nazivom Ocean Timeliness Indicator. OTI služi za procjenu vremena proteklog od trenutka kada je teret spreman za isporuku do trenutka preuzimanja tereta.

Prije pandemije, u 2019. godini, prosječno je za transport kontejnera Pacifikom prema istoku bilo potrebno od 45 do 50 dana. Posljednji podaci iz 2. siječnja 2022. pokazuju da se broj popeo na rekordnih 110 dana.

Slična situacija je i na rutama iz Azije prema Europi. Prosječno vrijeme potrebno za transport kontejnera prije pandemije iznosilo je oko 55 do 60 dana, dok je 2. siječnja kontejnerima prosječno trebalo čak 108 dana da stignu do svojih odredišta.

“Ovo ekstremno povećanje vremena potrebnog za transport dovelo je do velikog povećanja potražnje za kontejnerima – iz razloga što je svaki kontejner sada zauzet puno duže nego inače”, istaknuli su analitičari iz Sea-Intelligencea u svom najnovijem tjednom izvješću.

Podaci Sea-Intelligencea pokazuju da je prije pandemije tek oko 2% kontejnera kasnilo, dok se taj broj u 2021. popeo na 11%.

Izgleda da ni ova godina neće biti puno bolja po pitanju zagušenja svjetskih luka.

“Svi dostupni podaci ukazuju na to da će se problemi zagušenja luka i uskih grla u opskrbom lancu pogoršati u 2022.”, upozorio je Sea-Intelligence.

“Zagušenja u lukama i dalje su trajni problem koji ima velik utjecaj na razne aspekte trgovine. Od činjenice da plovila dugo čekaju na iskrcaj i preusmjeravaju se u druge luke, do toga da kontejneri ne cirkuliraju, a radnicima na kopnu potrebno je više vremena za iskrcaj robe. Pandemija i dalje uzrokuje povećanje potražnje za robom, a vozarine bi mogle u nadolazećim tjednima dosegnuti nove rekorde”, navela je investicijska banka Jefferies u svom novom izvješću.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here