O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Uzrok nasukavanja teretnog broda: Kapetan zaspao pod utjecajem alkohola

Danski odbor za istragu pomorskih nesreća (DMAIB) objavio je izvješće o nasukavanju teretnog broda Beaumaiden nedaleko od otoka Bornholm u Baltičkom moru prošle godine. U izvješću se navodi kako je uzrok nesreće činjenica da je kapetan za vrijeme straže napustio most i – zaspao u svojoj kabini!

Beaumaiden je 15. listopada 2021. krenuo iz Antwerpena prema Elbi i Kielskom kanalu do Baltika, prevozeći gnojivo. Iz Kiela je krenuo na istok, prema Tallinnu, piše The Maritime Executive.

Oko 17:00 sati 17. listopada, zapovjednik je otišao na večeru, a zatim se vratio u svoju kabinu te uživao uz čašu vina i film (konzumacija alkohola bila je dozvoljena, prema politici tvrtke). Nešto prije 20:00 sati, zapovjednik se vratio na most kako bi preuzeo smjenu, a zatim je ostao sam na mostu.

Brod je plovio prema sjeveroistoku, a sljedeća promjena kursa trebala je biti za otprilike četiri sata. Ništa se posebno nije događalo, a zapovjednik je u međuvremenu obavio nekoliko telefonskih poziva. Nakon nekog vremena sišao je u svoju kabinu i natočio još jednu čašu vina te se vratio s njom na most.

Nekoliko sati kasnije morao je ići na toalet, a budući da onaj kod mosta nije radio kako treba, spustio se u kabinu. Ondje je kratko prilegao na krevet da se odmori, no zatim je zaspao.

U međuvremenu, brod je plovio istim kursom i brzinom, ravno prema obali otoka Bornholm. Otprilike u 02:55 sati, danska obalna straža primijetila je da brod plovi prema obali i pokušala kontaktirati posadu Beaumaidena putem VHF-a i satelitskog telefona, ali nitko nije odgovarao.

U 03:25 sati, upravitelja stroja probudile su snažne vibracije. Otišao je na krmu kako bi provjerio situaciju i shvatio da se plovilo nasukalo. Otrčao je do most, gdje su se čuli alarmi i svirala je glasna glazba. Zajedno s ostatkom posade provjerio je stanje broda, a na sreću trup nije probijen.

Glavni časnik je probudio kapetana, a zatim su odlučili pokušati odsukati brod. Međutim, manevar nije uspio, a zatim su ugasili glavni motor.

Ubrzo nakon toga, danske vlasti obavijestile su zapovjednika da je plovilo zadržano. Policija je stigla na brod u 05:25 sati, a zapovjednik je priveden zbog sumnje u alkoholiziranost. Nakon testiranja u postaji, utvrdili su da mu je razina alkohola u krvi iznad dozvoljene granice.

Alkohol je poremetio njegovu procjenu te pridonio odluci da napusti most i odmori se na krevetu u svojoj kabini, zaključio je DMAIB.

Plovilo je 20. listopada uspješno odsukano i otegljeno u luku Roenne. Budući da se brod nasukao na meko dno, pretrpio je relativno mala oštećenja poput manjih pukotina i udubljenja.

Nakon nasukavanja, istražitelji DMAIB-a ukrcali su se kako bi pregledali brod. Utvrdili su da je BNWAS sustav funkcionirao, ali je bio isključen. Zapovjednik ga je imao običaj isključivati jer se tipka za resetiranje nalazila na “nezgodnom mjestu”, a bilo mu je “naporno stalno se ustajati sa stolice kako bi resetirao alarm” svakih 3-12 minuta. Da sustav nije bio isključen, nesreća bi bila spriječena puno prije nego se dogodila.

Nakon istrage, operater plovila odlučio je promijeniti svoju politiku te će od sada “provoditi politiku nulte tolerancije prema drogama i alkoholu na brodovima”.

Danski odbor za istragu pomorskih nesreća (DMAIB) objavio je izvješće o nasukavanju teretnog broda Beaumaiden nedaleko od otoka Bornholm u Baltičkom moru prošle godine. U izvješću se navodi kako je uzrok nesreće činjenica da je kapetan za vrijeme straže napustio most i – zaspao u svojoj kabini!

Beaumaiden je 15. listopada 2021. krenuo iz Antwerpena prema Elbi i Kielskom kanalu do Baltika, prevozeći gnojivo. Iz Kiela je krenuo na istok, prema Tallinnu, piše The Maritime Executive.

Oko 17:00 sati 17. listopada, zapovjednik je otišao na večeru, a zatim se vratio u svoju kabinu te uživao uz čašu vina i film (konzumacija alkohola bila je dozvoljena, prema politici tvrtke). Nešto prije 20:00 sati, zapovjednik se vratio na most kako bi preuzeo smjenu, a zatim je ostao sam na mostu.

Brod je plovio prema sjeveroistoku, a sljedeća promjena kursa trebala je biti za otprilike četiri sata. Ništa se posebno nije događalo, a zapovjednik je u međuvremenu obavio nekoliko telefonskih poziva. Nakon nekog vremena sišao je u svoju kabinu i natočio još jednu čašu vina te se vratio s njom na most.

Nekoliko sati kasnije morao je ići na toalet, a budući da onaj kod mosta nije radio kako treba, spustio se u kabinu. Ondje je kratko prilegao na krevet da se odmori, no zatim je zaspao.

U međuvremenu, brod je plovio istim kursom i brzinom, ravno prema obali otoka Bornholm. Otprilike u 02:55 sati, danska obalna straža primijetila je da brod plovi prema obali i pokušala kontaktirati posadu Beaumaidena putem VHF-a i satelitskog telefona, ali nitko nije odgovarao.

U 03:25 sati, upravitelja stroja probudile su snažne vibracije. Otišao je na krmu kako bi provjerio situaciju i shvatio da se plovilo nasukalo. Otrčao je do most, gdje su se čuli alarmi i svirala je glasna glazba. Zajedno s ostatkom posade provjerio je stanje broda, a na sreću trup nije probijen.

Glavni časnik je probudio kapetana, a zatim su odlučili pokušati odsukati brod. Međutim, manevar nije uspio, a zatim su ugasili glavni motor.

Ubrzo nakon toga, danske vlasti obavijestile su zapovjednika da je plovilo zadržano. Policija je stigla na brod u 05:25 sati, a zapovjednik je priveden zbog sumnje u alkoholiziranost. Nakon testiranja u postaji, utvrdili su da mu je razina alkohola u krvi iznad dozvoljene granice.

Alkohol je poremetio njegovu procjenu te pridonio odluci da napusti most i odmori se na krevetu u svojoj kabini, zaključio je DMAIB.

Plovilo je 20. listopada uspješno odsukano i otegljeno u luku Roenne. Budući da se brod nasukao na meko dno, pretrpio je relativno mala oštećenja poput manjih pukotina i udubljenja.

Nakon nasukavanja, istražitelji DMAIB-a ukrcali su se kako bi pregledali brod. Utvrdili su da je BNWAS sustav funkcionirao, ali je bio isključen. Zapovjednik ga je imao običaj isključivati jer se tipka za resetiranje nalazila na “nezgodnom mjestu”, a bilo mu je “naporno stalno se ustajati sa stolice kako bi resetirao alarm” svakih 3-12 minuta. Da sustav nije bio isključen, nesreća bi bila spriječena puno prije nego se dogodila.

Nakon istrage, operater plovila odlučio je promijeniti svoju politiku te će od sada “provoditi politiku nulte tolerancije prema drogama i alkoholu na brodovima”.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here