O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Što se krije na dnu Kvarnerića?

Uz Danijela Frku danas ronimo u Kvarneriću, između Ližnjana i Cresa, gdje na dubini od 52 metra leži britanski torpedni čamac MTB 655, koji je potonuo pri kraju Drugog svjetskog rata.

Riječ je o drvenom brodu ojačanom furnirom kojeg su pogonila četiri benzinska motora zavidne snage od ukupno pet tisuća kubika. I naoružanje je bilo zadivljujuće s naglaskom na dvije torpedne cijevi s riječkom licencom Whitehead. Zadatak mu je bio udarati na njemačke transportne brodove koji su pri kraju rata evakuirali teret s kopna jer su im partizani onemogućavali kopnene puteve, piše HRT Radio Rijeka.

Zapovjednik broda je bio 21-godišnji Derrick Holden-Brown, koji je kasnije odlikovan titulom Sir. Te noći, 21. ožujka 1945. godine, MTB je s još dva britanska torpedna čamca iz Zadra isplovio do rta Kamenjak gdje su vrebali njemačke transportere no nakon što nisu ništa našli pred jutro su krenuli natrag.

Kapetan Holden Brown je bio naslonjen leđima na komandni most kad je odjeknula eksplozija – podvodna mina je prepolovila brod, a kapetan se našao u moru. Oko njega se širila ogromna naftna mrlja koja se na jednom mjestu zapalila. Slomljene noge ali živ, uspio se spasiti, što nije pošlo za rukom sedmorici od 14 njegovih kolega.

Danas olupina leži na ravnom pješčanom dnu i za razliku od ostalih drvenih brodova, zahvaljujući tehnici oblaganja furnirom, oplata je dobro očuvana. Na mjestu gdje je brod prepolovljen može se ući u unutrašnjost i razgledati podsjetnike na boravak posade poput gas maski i neotvorenih boca viskija. Pokraj broda leži i neeksplodirana njemačka magnetna mina. Zbog dubine na kojoj se nalazi ronjenje je moguće samo za tehničke ronioce.

Uz Danijela Frku danas ronimo u Kvarneriću, između Ližnjana i Cresa, gdje na dubini od 52 metra leži britanski torpedni čamac MTB 655, koji je potonuo pri kraju Drugog svjetskog rata.

Riječ je o drvenom brodu ojačanom furnirom kojeg su pogonila četiri benzinska motora zavidne snage od ukupno pet tisuća kubika. I naoružanje je bilo zadivljujuće s naglaskom na dvije torpedne cijevi s riječkom licencom Whitehead. Zadatak mu je bio udarati na njemačke transportne brodove koji su pri kraju rata evakuirali teret s kopna jer su im partizani onemogućavali kopnene puteve, piše HRT Radio Rijeka.

Zapovjednik broda je bio 21-godišnji Derrick Holden-Brown, koji je kasnije odlikovan titulom Sir. Te noći, 21. ožujka 1945. godine, MTB je s još dva britanska torpedna čamca iz Zadra isplovio do rta Kamenjak gdje su vrebali njemačke transportere no nakon što nisu ništa našli pred jutro su krenuli natrag.

Kapetan Holden Brown je bio naslonjen leđima na komandni most kad je odjeknula eksplozija – podvodna mina je prepolovila brod, a kapetan se našao u moru. Oko njega se širila ogromna naftna mrlja koja se na jednom mjestu zapalila. Slomljene noge ali živ, uspio se spasiti, što nije pošlo za rukom sedmorici od 14 njegovih kolega.

Danas olupina leži na ravnom pješčanom dnu i za razliku od ostalih drvenih brodova, zahvaljujući tehnici oblaganja furnirom, oplata je dobro očuvana. Na mjestu gdje je brod prepolovljen može se ući u unutrašnjost i razgledati podsjetnike na boravak posade poput gas maski i neotvorenih boca viskija. Pokraj broda leži i neeksplodirana njemačka magnetna mina. Zbog dubine na kojoj se nalazi ronjenje je moguće samo za tehničke ronioce.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video