Japanski konzorcij, uključujući brodarsku kompaniju Mitsui O.S.K. Lines (MOL), zaključio je prvu testnu potpuno autonomnu plovidbu od luke do luke u sklopu projekta MEGURI2040 zaklade The Nippon Foundation, javlja Offshore energy.
Osim MOL-a, konzorcij se sastoji od njegove dvije podružnice MOL Ferry i MOL Marine & Engineering te partnera Mitsui E&S Shipbuilding, Furuno Electric, Imoto Lines i A.L.I. Technologies.
Testne plovidbe održavale su se 24. i 25. siječnja, a brodovi su isplovili iz luke Tsuruga te plovili do luke Sakai.
Kako javlja MOL, testne plovidbe provedene su s dvije različite vrste autonomnih brodova – s kontejnerskim brodom i trajektom. Cilj je upotrijebiti podatke kako bi se identificiranjem sličnosti i razlika između vrsta brodova razvila sofisticirana tehnologija.
Uz to, provedeni su testovi autonomnog privezivanja broda pomoću drona. U sklopu projekta MEGURI2040 od 2020. godine provedeni su razni testovi autonomnih plovila.
Za autonomnu plovidbu brodovi su slijedili prethodno formuliranu rutu koristeći MES-S sustav upravljanja autonomnim radom broda, uzimajući u obzir podatke o lokaciji broda te različite vanjske utjecaje poput vjetra i plime/struja. Konfiguracije opreme bile su različite za svaki brod.
Informacije o drugim brodovima i preprekama na zadanoj ruti prikupljao je Furuno Electric autonomni sustav integracije informacija o okolini. Pomoću sustava brod je autonomno plovio rutom koju je zadao autonomni sustav za izbjegavanje sudara. Brod je također pomoću sustava senzora autonomno pristao i privezao se pomoću autonomnog drona.
Iz konzorcija kažu da je cilj projekta za realizaciju autonomne plovidbe MEGURI2040 “smanjiti opterećenje za pomorce i osigurati sigurnu plovidbu“.
Podsjetimo, ranije ovog mjeseca, drugi japanski konzorcij zaključio je pilot projekt koji je također dio MEGURI2040. Riječ je o testnoj plovidbi prvog potpuno autonomnog brodskog navigacijskog sustava na velikom Ro-Ro trajektu od 222 metra, s autonomnim pristajanjem i iskrcavanjem u luci.