O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Dok kompanije dijele bonuse, sve više pomoraca odustaje od svog zanimanja

Nekoliko najvećih svjetskih brodarskih kompanija, u strahu da neće moći zaposliti i zadržati radnike, počele su dijeliti nevjerojatne bonuse pomorcima za posao inače poznat po zloglasno lošim radnim uvjetima i niskim plaćama. Kako bi zadržale pomorce na radnim mjestima članova posade brojnih brodova koje su kupile tijekom pandemije, kompanije su nekim pomorcima isplatile bonuse kojima su se njihove godišnje plaće uvećale za čak tri do četiri puta.

Prošle su dvije teške godine za pomorce koji plove svjetskim morima. Posao je uvijek bio zahtjevan: nije lako provoditi više mjeseci daleko od kuće, raditi do 15 sati dnevno, izoliran od svijeta. No, tijekom pandemije postalo je još gore, a pomorci su se borili s raznim izazovima. Zabranjeno im je iskrcavanje u mnogim svjetskim lukama, zbog čega su neki pomorci na moru proveli više od godine dana u komadu, radeći u katastrofalnim uvjetima protivno zakonima o radu.

Pročitajte i: Kako najveće svjetske brodarske kompanije troše svoju rekordnu zaradu?

Tijekom pandemije, indeks zadovoljstva i sreće pomoraca naglo je pao, prema rezultatima istraživanja koje je prikupio The Standard Club. Iako podaci krajem 2021. pokazuju da se zadovoljstvo pomoraca polako vraća na razine od prije pandemije, iskustvo rada tijekom pandemije potaklo je mnoge pomorce da odustanu od svog zanimanja, piše QZ, a prenosi Seafarertimes.

“Mnogi pomorci, posebno oni u dobi od 35 godina i više, kažu da se ne namjeravaju vraćati na more nakon isteka ugovora”, navodi se u izvješću. “U nadolazećim godinama vjerojatno će doći do sve većeg manjka pomoraca.”

Poticajni bonusi

Nakon rekordnog profita ostvarenog tijekom pandemije, mnoge brodarske kompanije pokušavaju jednokratnim bonusima motivirati zaposlenike da ostanu na radnim mjestima. Maersk, druga najveća kompanija na svijetu, podijelila je svakom od svojih 80.000 zaposlenika bonuse u iznosu od 1.000 dolara. Francuski brodarski div CMA CGM najavio je bonuse u iznosu od osam tjednih plaća. Korejski HMM obećao je zaposlenicima bonuse u iznosu 6,5 mjesečnih plaća, plus povećanje plaća od 7,9%.

Stižu božićnice: Maersk će podijeliti dio svoje rekordne dobiti sa zaposlenicima

Bonusi su bili još veći u tajvanskim i kineskim kompanijama. Tajvanski div Evergreen u prosincu je zaposlenicima podijelio bonuse u iznosu od čak 40 mjesečnih plaća. Kao odgovor, druga tajvanska kompanija Wan Hai povećala je bonuse, podijelivši zaposlenicima godišnje plaće uvećane za 36.079 američkih dolara (točnije, 1 milijun NT$). Kineski Cosco odgovorio je bonusima u iznosu do 30 mjesečnih plaća.

Evergreen podijelio ogromne bonuse: Neki zaposlenici dobili čak 40 mjesečnih plaća!

Kako su se vijesti o bonusima širile, tajvanska kompanija Yang Ming pokušala je smanjiti nezadovoljstvo među svojim radnicima koji su primili bonuse u iznosu od tek osam mjesečnih plaća: “Ako svi inzistiraju na uspoređivanju, bojim se da će to samo izazvati nezadovoljstvo”, rekao je predsjednik Yang Minga.

COSCO podijelio velike bonuse: I do 30 mjesečnih plaća!

No, naravno, pomorci uspoređuju svoje plaće s kolegama na drugim kompanijama. A brodarske kompanije naglašavaju razlike u plaćama kako bi oteli radnike od konkurencije. U srpnju je Mediterranean Shipping Company (MSC), sada najveća svjetska brodarska kompanija, objavila oglase za zapošljavanje u Južnoj Koreji kako bi privukla pomorce iz HMM-a, obećavajući im mjesečnu plaću od 5.000 dolara, što je otprilike 2,5 puta više od plaće u HMM-u. Stotine pomoraca prešle su iz HMM-a u MSC.

Postignut dogovor između HMM-a i sindikata pomoraca

Nekoliko najvećih svjetskih brodarskih kompanija, u strahu da neće moći zaposliti i zadržati radnike, počele su dijeliti nevjerojatne bonuse pomorcima za posao inače poznat po zloglasno lošim radnim uvjetima i niskim plaćama. Kako bi zadržale pomorce na radnim mjestima članova posade brojnih brodova koje su kupile tijekom pandemije, kompanije su nekim pomorcima isplatile bonuse kojima su se njihove godišnje plaće uvećale za čak tri do četiri puta.

Prošle su dvije teške godine za pomorce koji plove svjetskim morima. Posao je uvijek bio zahtjevan: nije lako provoditi više mjeseci daleko od kuće, raditi do 15 sati dnevno, izoliran od svijeta. No, tijekom pandemije postalo je još gore, a pomorci su se borili s raznim izazovima. Zabranjeno im je iskrcavanje u mnogim svjetskim lukama, zbog čega su neki pomorci na moru proveli više od godine dana u komadu, radeći u katastrofalnim uvjetima protivno zakonima o radu.

Pročitajte i: Kako najveće svjetske brodarske kompanije troše svoju rekordnu zaradu?

Tijekom pandemije, indeks zadovoljstva i sreće pomoraca naglo je pao, prema rezultatima istraživanja koje je prikupio The Standard Club. Iako podaci krajem 2021. pokazuju da se zadovoljstvo pomoraca polako vraća na razine od prije pandemije, iskustvo rada tijekom pandemije potaklo je mnoge pomorce da odustanu od svog zanimanja, piše QZ, a prenosi Seafarertimes.

“Mnogi pomorci, posebno oni u dobi od 35 godina i više, kažu da se ne namjeravaju vraćati na more nakon isteka ugovora”, navodi se u izvješću. “U nadolazećim godinama vjerojatno će doći do sve većeg manjka pomoraca.”

Poticajni bonusi

Nakon rekordnog profita ostvarenog tijekom pandemije, mnoge brodarske kompanije pokušavaju jednokratnim bonusima motivirati zaposlenike da ostanu na radnim mjestima. Maersk, druga najveća kompanija na svijetu, podijelila je svakom od svojih 80.000 zaposlenika bonuse u iznosu od 1.000 dolara. Francuski brodarski div CMA CGM najavio je bonuse u iznosu od osam tjednih plaća. Korejski HMM obećao je zaposlenicima bonuse u iznosu 6,5 mjesečnih plaća, plus povećanje plaća od 7,9%.

Stižu božićnice: Maersk će podijeliti dio svoje rekordne dobiti sa zaposlenicima

Bonusi su bili još veći u tajvanskim i kineskim kompanijama. Tajvanski div Evergreen u prosincu je zaposlenicima podijelio bonuse u iznosu od čak 40 mjesečnih plaća. Kao odgovor, druga tajvanska kompanija Wan Hai povećala je bonuse, podijelivši zaposlenicima godišnje plaće uvećane za 36.079 američkih dolara (točnije, 1 milijun NT$). Kineski Cosco odgovorio je bonusima u iznosu do 30 mjesečnih plaća.

Evergreen podijelio ogromne bonuse: Neki zaposlenici dobili čak 40 mjesečnih plaća!

Kako su se vijesti o bonusima širile, tajvanska kompanija Yang Ming pokušala je smanjiti nezadovoljstvo među svojim radnicima koji su primili bonuse u iznosu od tek osam mjesečnih plaća: “Ako svi inzistiraju na uspoređivanju, bojim se da će to samo izazvati nezadovoljstvo”, rekao je predsjednik Yang Minga.

COSCO podijelio velike bonuse: I do 30 mjesečnih plaća!

No, naravno, pomorci uspoređuju svoje plaće s kolegama na drugim kompanijama. A brodarske kompanije naglašavaju razlike u plaćama kako bi oteli radnike od konkurencije. U srpnju je Mediterranean Shipping Company (MSC), sada najveća svjetska brodarska kompanija, objavila oglase za zapošljavanje u Južnoj Koreji kako bi privukla pomorce iz HMM-a, obećavajući im mjesečnu plaću od 5.000 dolara, što je otprilike 2,5 puta više od plaće u HMM-u. Stotine pomoraca prešle su iz HMM-a u MSC.

Postignut dogovor između HMM-a i sindikata pomoraca

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here