Crnogorska državna brodarska kompanija Crnogorska plovidba iz Kotora u protekloj poslovnoj godini ostvarila je dobit prvi put nakon gotovo deset godina poslovanja s višemilijunskim minusima.
Potvrdili su to za BokaNews iz Crnogorske plovidbe te naglašavaju da preliminarni podaci pokazuju da je kompanija poslovnu 2021. godinu završila s dobiti od oko 100.000 eura.
“To je preliminarni konačni rezultat poslovanja nakon što je kompanija nedavno platila redovnu polugodišnju ratu kredita za gradnju brodova kineskoj Exim banci od oko 2,62 milijuna eura i izvršila obračun amortizacije i negativnih tečajnih razlika u ukupnom iznosu od oko 3,1 milijuna eura. Dakle, objektivni operativni profit lani je iznosio nešto preko 2,7 milijuna eura”, rekao je za BokaNews izvor iz menadžmenta.
Ovakav rezultat postignut je samo na osnovi tri mjeseca poslovanja brodova “Kotor” i “Dvadesetprvi maj” po novim, većim ugovorenim cijenama najma koje je tek u posljednjem kvartalu 2021. zahvaljujući novim ugovorima počeo plaćati unajmitelj tih brodova – kompanija Sea Pioneer iz Londona.
Do posljednjeg kvartala 2021. “Kotor” i “Dvadesetprvi maj” plovili su za dnevni najam od samo 7.600 dolara po brodu, što je rezultat loših ugovora koje je sa Sea Pioneerom u jesen 2020. sklopio bivši menadžment Crnogorske plovidbe. Novi Upravni odbor iskoristio je značajno poboljšanje stanja na svjetskom tržištu i veliki rast vozarina za brodove za prijevoz rasutog tereta te je, uz podršku Ministarstva kapitalnih investicija uspio sa Sea Pioneerom zaključiti povoljnije komercijalne ugovore o čarteru brodova Crnogorske plovidbe.
Brod “Kotor” tako već nekoliko mjeseci plovi za dnevni najam od čak 21.500 dolara, dok je najamnina “Dvadesetprvog maja”18.200 dolara na dan. Ugovor za “Kotor” trebao je isteći ovog mjeseca, no produžen je do početka ožujka, do kada je o klasifikacijsko društvo Bureau Veritas tom brodu produžilo i valjanost aktualnih papira za plovidbu. “Kotor” je trebao u siječnju ići na redovno petogodišnje dokovanje i remont (tzv. special survey).
Brodu “Dvadesetprvi maj” aktualni najam po cijeni od 18.200 dolara dnevno ističe u svibnju kada i tom brodu nastupa obaveza dokovanja i pregleda radi petogodišnje obnove klase.
“Obavezna dokovanja i remonti koštat će po oko milijun dolara po brodu. Od toga se po 350.000 dolara odnosi na ugradnju sistema za tretman balastnih voda, a što je također međunarodna obaveza kompanije po MARPOL i drugim konvencijama”, zaključio je izvor, dodajući da menadžment već radi na pronalaženju novih ugovora o najmu brodova za period nakon završetka remonta i obnove klase.