Šolta i Brač na jednom su mjestu udaljeni svega 800 metara, ali da biste sa Šolte došli do Brača, trebate najprije otići do Splita pa se ukrcati na drugi trajekt. Uskoro bi se to moglo promijeniti – ostvare li se planovi o gradnji podmorskoga tunela koji bi povezao ova dva otoka, piše HRT.
Šoltanima bi puno toga kroz tunel bilo na dohvat ruke, od bračkog aerodroma i srednjih škola, medicinskih usluga do češće povezanosti s kopnom preko Supetra.
Mislim da otoke treba povezati. Neki od otoka su već povezani, kaže načelnik Šolte Nikola Cecić Karuzić.
Bračkim turistima Šolta bi se otvorila kao pristupačno izletište, ali i obrnuto.
Naši gosti iz svih zemalja pitaju nas uvijek isto pitanje – kad žele doći do Brača, Hvara ili Visa, trebaju li ići preko Splita. Zato nam tu zgodno dolaze jednodnevne turističke linije koje uspiju odraditi taj dio posla, kaže Zorana Kaštelanac, direktorica TZ-a Šolte.
Otočno predgrađe Splita bit će povezano prvim podmorskim cestovnim tunelom na Jadranu
Osim što bi nadaleko čuveno jedno od najkvalitetnijih maslinovih ulja na svijetu bilo dostupnije svima, kao i vina autohtone sorte dobričić, gospodarstvenicima s oba otoka otvaraju se nove mogućnosti. A na Šolti kod Maslinice upravo niče novo turističko naselje u kojemu će posao naći 180 ljudi, grade se obilaznice, planira se gradnja stanova iz programa POS.
Šolta je i prvak u zbrinjavanju otpada na srednjodalmatinskim otocima. I u tome bi im tunel olakšao posao.
Šoltansko-bračko podmorsko povezivanje mnoge je iznenadilo. Morski dio lako će se i pješice svladati.
Po meni je ovo jedan hvalevrijedan projekt jer uvijek držim tezu da nije samo bitno povezati otoke s kopnom, nego je i itekako bitna povezanost nas otočana jednih s drugima, poručuje Frane Lozić, načelnik Milne na Braču.
Moje je mišljenje da su srednjodalmatinski otoci međusobno u sezoni slabo povezani, a izvan sezone i gore. Tako da mi u Sutivanu pozdravljamo svaku inicijativu međuotočke povezanosti, kaže Ranko Blažević, načelnik Sutivana na Braču.
Gradonačelnica Supetra na Braču Ivana Marković kaže da je apsolutno iznenađena te da je o projektu prvi put čula u novinama.
Za mene je nevjerojatna takva procedura donošenja strateških odluka, odnosno planiranje budućih projekata, a da se s time uopće ne upoznavaju lokalni dužnosnici, kaže.
Za Milnarane to bi značilo i konačno rješavanje cestovne infrastrukture. Već desetljećima povezivanje između otoka gura se na “mišiće”. Ova je ideja nakon sedam godina čekanja dobila svoje mjesto u prostornom planu.
Otočka podmorska priča ipak nije svima dobro “sjela”.
Nisam sigurna da to ni Šoltanima ni Bračanima rješava nekakve temeljne životne probleme. S druge se strane postavlja pitanje na koji se način u županijske prostorne planove uvrštavaju takozvani strateški projekti s obzirom na to da znamo koliko problema imamo što se tiče samoga života u županiji, a onda na tako laki način, bez nekakve analize, uvrštavamo projekte koji iz naše percepcije trenutno izgledaju poprilično suludo, kaže Maja Jurišić, predsjednica “Pokreta otoka”.
Smatram da otocima ne trebaju ni mostovi ni tuneli. Otoci trebaju ostati takve cjeline kakve jesu, to im daje specifičnost i osobnost. Smatram da se ta sredstva mogu potrošiti na mnogo bolje načine, kaže Marković.
U kome smjeru će ova inicijativa pokazat će vrijeme. Svoje mišljenje dat će i otočani. Ovakvi tuneli već se u svijetu rade, za njegovu izgradnju potrebno je, prema riječima struke, tri godine i još toliko za ishodovanje dokumentacije. Ono što je najvažnije – novca ima, piše HRT.