Skandinavska brodarska kompanija Concordia Maritime, koja se bavi svjetskim tankerskim transportom, odlučila se na jedinstven pristup u borbi s neprofitabilnosti tržišta tankera. Naime, iz kompanije su najavili kako će pokušati profitirati na račun iznimnog tržišta kontejnerskog transporta.
Iz kompanije, koju je prošle godine spasila matična tvrtka Stena nakon ozbiljnih financijskih gubitaka, otkrili su da planiraju prenamijeniti tankere kako bi mogli prevoziti kontejnere, prenosi Splash247.
Dok su bulk carrieri već počeli prevoziti kontejnere tijekom posljednjih šest mjeseci, tankeri se nisu koristili za transport kontejnera od pojave kontejnerizacije prije 66 godina.
Zbog krize u opskrbnim lancima bulk carrieri će početi prevoziti kontejnere?
Concordia Maritime provest će istraživanje tehničkog dizajna zajedno s podružnicom Stena Teknik i njemačkom konzultantskom tvrtkom specijaliziranom za projektiranje brodova. Cilj je istražiti izvedivost preinaka i prilagodbe P-MAX product tankera za prijevoz kontejnera. Projekt također uključuje pripremu za odobrenje projektne klase.
“Sektor pomorskog kontejnerskog transporta snažno raste tijekom posljednjih godina zahvaljujući poremećajima u opskrbnim lancima te više strukturnih čimbenika”, navodi Concordia Maritime u priopćenju.
Prema prvim procjenama, karakteristike motora P-MAX plovila omogućuju laku prenamjenu tankera u kontejnerske brodove kapaciteta približno 2.100 TEU.
Istraživanje bi trebalo biti dovršeno do kraja prve polovice 2022. godine. Ako rezultat bude zadovoljavajući, uslijedit će pregovori s brodogradilištima i mogućim unajmljivačima kako bi se istražio potencijalni interes. Očekuje se da će za potpunu konverziju biti potrebno otprilike tri do pet mjeseci. Concordia Maritime posjeduje ukupno devet P-MAX plovila.
Davne 1956. godine, Malcom McLean kupio je dva tankera T-2 iz Drugog svjetskog rata, koje je prenamijenio za prijevoz kontejnera na i ispod palube (vidi sliku dolje), čime je najavio eru pomorskog kontejnerskog transporta.