O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nakon tri mjeseca platforma ”Labin” ponovno u Pulskom zaljevu

Manji dio svojih potreba za plinom Hrvatska zadovoljava iz plinskog polja koje se nalazi u sjevernom Jadranu, na nekih 50 kilometara od obale, no to područje se i dalje kontinuirano istražuje.

Neizvjesnost vezana uz opskrbu te s time povezan značajan rast cijena plina na domaćem i na globalnom tržištu već je neko vrijeme “vruća” priča. Manji dio svojih potreba za tim energentom Hrvatska zadovoljava iz plinskog polja koje se nalazi u sjevernom Jadranu, na nekih 50 kilometara od obale, no to područje se i dalje kontinuirano istražuje; piše Glas Istre

S jednog od takvih zadataka se, nakon nešto više od tri mjeseca izbivanja, u pulski zaljev jučer se vratila bušaća platforma Labin. Platforma je, kao i prošle zime, bila angažirana na izradi razradnih bušotina na postojećim plinskim eksploatacijskim poljima na sjevernom Jadranu na kojima je Ina koncesionar i operator.

20 platformi na 11 plinskih polja

Prvo, a ujedno i najveće plinsko polje u sjevernom Jadranu, Ivana, otkriveno je još 1973. godine, da bi u partnerstvu s talijanskim ENI-jem Ina u eksploataciju krenula krajem 90-ih godina. Danas Inina naftna polja broje ukupno 20 platformi na 11 plinskih polja. S njih je sve do 2006. godine prirodni plin odlazio samo u Italiju, da bi izgradnjom plinovoda do Vodnjana, te godine stigao i do obale Istre.

Prilikom nedavnog obilježavanja 20. godišnjice od početka eksploatacije mogao se čuti i podatak da se na tim platformama danas dnevno proizvodi između 1,1 i 5 milijuna kubnih metara plina, odnosno da je u prvih dvadeset godina ukupno proizvedena 21 milijardi kubnih metara plina vrijednog više od pet milijardi dolara

Trup izgrađen u Uljaniku

Cilj Ine je ostvarivanje nove proizvodnje prirodnog plina iz podmorja, a doprinos u njegovom ostvarivanju daje i samopodizna platforma Labin čiji je trup prije više od tri i pol desetljeća izgrađen upravo na navozima brodogradilišta uz koje je ona sad ponovno privezana. Cjelokupni projekt izgradnje Uljanik je tada, u suradnji s ostalim hrvatskim brodogradilištima udruženim u Jadranbrod te brojnim drugim tvrtkama u bivšoj državi, realizirao za naftnu kompaniju Ina.

Prema nacrtima svjetski poznatog modela Levingston 111C Brodoprojekt je izradio projekt i izvedbena dokumentaciju, a uz trup koji je izgrađen u Uljaniku, 3. maj je izgradio stope nogu, a Brodosplit noge ove platforme. Brod duljine 61, širine 57 i visine 7 metara dovršen je 1985. godine u brodogradilištu “Viktor Lenac”, te od tada djeluje na izvedbi istražnih i proizvodnih bušotina u Jadranu i Sredozemnom moru, kojih je do danas izradio više od dvjesto.

Manji dio svojih potreba za plinom Hrvatska zadovoljava iz plinskog polja koje se nalazi u sjevernom Jadranu, na nekih 50 kilometara od obale, no to područje se i dalje kontinuirano istražuje.

Neizvjesnost vezana uz opskrbu te s time povezan značajan rast cijena plina na domaćem i na globalnom tržištu već je neko vrijeme “vruća” priča. Manji dio svojih potreba za tim energentom Hrvatska zadovoljava iz plinskog polja koje se nalazi u sjevernom Jadranu, na nekih 50 kilometara od obale, no to područje se i dalje kontinuirano istražuje; piše Glas Istre

S jednog od takvih zadataka se, nakon nešto više od tri mjeseca izbivanja, u pulski zaljev jučer se vratila bušaća platforma Labin. Platforma je, kao i prošle zime, bila angažirana na izradi razradnih bušotina na postojećim plinskim eksploatacijskim poljima na sjevernom Jadranu na kojima je Ina koncesionar i operator.

20 platformi na 11 plinskih polja

Prvo, a ujedno i najveće plinsko polje u sjevernom Jadranu, Ivana, otkriveno je još 1973. godine, da bi u partnerstvu s talijanskim ENI-jem Ina u eksploataciju krenula krajem 90-ih godina. Danas Inina naftna polja broje ukupno 20 platformi na 11 plinskih polja. S njih je sve do 2006. godine prirodni plin odlazio samo u Italiju, da bi izgradnjom plinovoda do Vodnjana, te godine stigao i do obale Istre.

Prilikom nedavnog obilježavanja 20. godišnjice od početka eksploatacije mogao se čuti i podatak da se na tim platformama danas dnevno proizvodi između 1,1 i 5 milijuna kubnih metara plina, odnosno da je u prvih dvadeset godina ukupno proizvedena 21 milijardi kubnih metara plina vrijednog više od pet milijardi dolara

Trup izgrađen u Uljaniku

Cilj Ine je ostvarivanje nove proizvodnje prirodnog plina iz podmorja, a doprinos u njegovom ostvarivanju daje i samopodizna platforma Labin čiji je trup prije više od tri i pol desetljeća izgrađen upravo na navozima brodogradilišta uz koje je ona sad ponovno privezana. Cjelokupni projekt izgradnje Uljanik je tada, u suradnji s ostalim hrvatskim brodogradilištima udruženim u Jadranbrod te brojnim drugim tvrtkama u bivšoj državi, realizirao za naftnu kompaniju Ina.

Prema nacrtima svjetski poznatog modela Levingston 111C Brodoprojekt je izradio projekt i izvedbena dokumentaciju, a uz trup koji je izgrađen u Uljaniku, 3. maj je izgradio stope nogu, a Brodosplit noge ove platforme. Brod duljine 61, širine 57 i visine 7 metara dovršen je 1985. godine u brodogradilištu “Viktor Lenac”, te od tada djeluje na izvedbi istražnih i proizvodnih bušotina u Jadranu i Sredozemnom moru, kojih je do danas izradio više od dvjesto.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video