O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadroplov kupuje dva tankera vrijedna poput cijele flote, tražit će i pomorce

Sazrelo je vrijeme da i “Jadroplov” konačno dobije “booster” dozu: ne bude li neugodnih iznenađenja, već u ožujku tvrtka bi trebala značajno proširiti flotu, posebno u kvalitativnom smislu, javlja Slobodna Dalmacija.

Dva trogirska kemikal tankera, eno ih vezanih u Saldunskom zaljevu bila bi, a vjerujemo da će tako i biti, iskorak od sedam milja za brodarsku tvrtku sa Zapadne obale, nekoć jednu od vodećih na Jadranu!

Splićani već neko vrijeme priželjkuju takvu akviziciju, potvrđuje nam to i kap. Ivan Pavlović, predsjednik Uprave. I njegov prethodnik imao je slične planove.

Već duže vrijeme “Jadroplov” se kadrovski i tehnički priprema za operiranje kemikal tankera i ulažemo maksimalne napore za kupnju ta dva broda od “Brodotrogira”, a koji su u vrijeme gradnje bili proglašeni brodovima godine. Pregovori su u završnoj fazi. Još je potrebo usuglasiti neke manje razlike, ali se nadamo sklapanju posla. Vjerujemo da će sve biti završeno u ožujku – kaže direktor kompanije.

Radi se o blizancima, brodovima za prijevoz nafte, prerađevina i kemikalija. Izgrađeni su u trogirskom brodogradilištu za obitelj Danka Končara, vlasnika škvera, odnosno za njihovu tvrtku “Trogir Maritime”. Jedan je isporučen 2015. godine, drugi godinu kasnije.

IMAJU STABILNO TRŽIŠTE

Naša tehnička služba i predstavnici klasifikacijskih društva pregledali su brodove. Tankeri imaju oštećene tankove, a upravo su spremnici važni za rad kemikal tankera, dok je sve drugo na brodu u dobrom stanju. Spremnici su bili obojeni bojom kojom je u tom trenutku bila obojena većina kemikal tankera, ali se kasnije pokazalo da ona nije dobra, zbog čega se više ne proizvodi, tumači kap. Pavlović.

Brodovi su bili u najmu ugledne norveške kompanije Blystad, odnosne njezine tvrtke Songa koja se bavi brodskim menadžmentom. Zato su i nosili imena “Songa Fortune” i “Songa Pride”. Preimenovani su po isteku najma u “Trogir Kairos I” i “Trogir Kairos II”.

Iz “Jadroplova” poručuju da je glavna prednost kemikal tankera činjenica da imaju puno stabilnije tržište, što se tom vrstom brodarstva bavi malo kompanija, što je potrebno zadovoljiti mnoge uvjete kako bi se poslovalo u toj niši. To sve u konačnici i na dulji vremenski rok daje veći povrat od brodova koje kompanija tradicionalno ima, a to su brodovi za prijevoz sipkih tereta.

TRAŽIT ĆE SE POMORCI

Glavna manjkavost je što neće odmah biti operativni, proći će četiri ili pet mjeseci da se spremnici dovedu u dobro stanje. Potrebni su i veliki napori tehničke službe, kada je u pitanju održavanje brodova, a treba pronaći i pomorce koji imaju potrebne kvalifikacije za ukrcaj na takvu vrstu brodova. Uglavnom, za ovaj tip brodova potreban je potpuno novi pristup unutar samog poduzeća, objašnjava direktor tvrtke.

“Jadroplov” namjerava diversificirati flotu. Kažu da u pomorstvu uvijek jedan tip brodova donosi novac, dok ga drugi gubi. S druge strane, “Clarkson”, predviđa da će u idućih pet godina potražnja za kemikal tankerima rasti po stopi od pet posto, dok će rast flote biti ispod jedan posto.

Prema Pavlovićevim riječima, kemikal tankerima bavi se malo kompanija zato što se traže posebne vještine i tvrtke i posada. Društvo dugoročno planira “da neke nove prinove u floti budu okrenute takozvanoj zelenoj energiji, da mogu prevoziti metanol i druge terete koji mogu služiti kao čista energija”.

HRVATSKA IMENA

Brodovi su dugi po 184 i široki 32 metra, nosivosti gotovo po 50.000 tona. Strojevi od 8680 kilovata pokreću ih brzinom do 14,5 čvorova. Tankeri imaju klasu Lloyd’s Registra i nose zastavu Maršalovih Otoka, luke upisa Majuro, ali to bi se trebalo promijeniti.

Brodove ćemo prevesti na hrvatsku zastavu. Imena još nismo odabrali, ali razmišljamo o nekoliko imena poznatih Hrvata i Splićana iz povijesti, najavljuje “Jadroplovov” čelnik.

A što bi za kompaniju značila dva trogirska kemikalca najbolje opisuje sam direktor: Vrijednost ova dva kemikal tankera otprilike je na razini vrijednosti cijele naše postojeće flote, u kojoj je pet brodova za sipke terete.

Što nam možete reći o novom poslu – prijevozu “scrapa” iz splitske teretne luke u Tursku, kada će se krcati prvi teret i na koji brod?

Načelno je postignut dogovor s tvrtkom CIOS za prijevoz od oko 600.000 do 700.000 tona starog željeza iz riječke i splitske luke u Nemrut Bay u Turskoj. Budući da je brod “Split” najstariji u floti vrlo teško ga je uposliti na slobodnom tržištu, a ima i ograničenja od strane klasifikacijskog društva pa mislimo da je idealan za prijevoz navedenog tereta i nadamo se potpisivanju višegodišnjeg ugovora.

Očekujemo da će prvi na ukrcaju ipak biti brod “Solin”, ali dugoročni ugovor bit će za brod “Split”.


Damir Tolj

Sazrelo je vrijeme da i “Jadroplov” konačno dobije “booster” dozu: ne bude li neugodnih iznenađenja, već u ožujku tvrtka bi trebala značajno proširiti flotu, posebno u kvalitativnom smislu, javlja Slobodna Dalmacija.

Dva trogirska kemikal tankera, eno ih vezanih u Saldunskom zaljevu bila bi, a vjerujemo da će tako i biti, iskorak od sedam milja za brodarsku tvrtku sa Zapadne obale, nekoć jednu od vodećih na Jadranu!

Splićani već neko vrijeme priželjkuju takvu akviziciju, potvrđuje nam to i kap. Ivan Pavlović, predsjednik Uprave. I njegov prethodnik imao je slične planove.

Već duže vrijeme “Jadroplov” se kadrovski i tehnički priprema za operiranje kemikal tankera i ulažemo maksimalne napore za kupnju ta dva broda od “Brodotrogira”, a koji su u vrijeme gradnje bili proglašeni brodovima godine. Pregovori su u završnoj fazi. Još je potrebo usuglasiti neke manje razlike, ali se nadamo sklapanju posla. Vjerujemo da će sve biti završeno u ožujku – kaže direktor kompanije.

Radi se o blizancima, brodovima za prijevoz nafte, prerađevina i kemikalija. Izgrađeni su u trogirskom brodogradilištu za obitelj Danka Končara, vlasnika škvera, odnosno za njihovu tvrtku “Trogir Maritime”. Jedan je isporučen 2015. godine, drugi godinu kasnije.

IMAJU STABILNO TRŽIŠTE

Naša tehnička služba i predstavnici klasifikacijskih društva pregledali su brodove. Tankeri imaju oštećene tankove, a upravo su spremnici važni za rad kemikal tankera, dok je sve drugo na brodu u dobrom stanju. Spremnici su bili obojeni bojom kojom je u tom trenutku bila obojena većina kemikal tankera, ali se kasnije pokazalo da ona nije dobra, zbog čega se više ne proizvodi, tumači kap. Pavlović.

Brodovi su bili u najmu ugledne norveške kompanije Blystad, odnosne njezine tvrtke Songa koja se bavi brodskim menadžmentom. Zato su i nosili imena “Songa Fortune” i “Songa Pride”. Preimenovani su po isteku najma u “Trogir Kairos I” i “Trogir Kairos II”.

Iz “Jadroplova” poručuju da je glavna prednost kemikal tankera činjenica da imaju puno stabilnije tržište, što se tom vrstom brodarstva bavi malo kompanija, što je potrebno zadovoljiti mnoge uvjete kako bi se poslovalo u toj niši. To sve u konačnici i na dulji vremenski rok daje veći povrat od brodova koje kompanija tradicionalno ima, a to su brodovi za prijevoz sipkih tereta.

TRAŽIT ĆE SE POMORCI

Glavna manjkavost je što neće odmah biti operativni, proći će četiri ili pet mjeseci da se spremnici dovedu u dobro stanje. Potrebni su i veliki napori tehničke službe, kada je u pitanju održavanje brodova, a treba pronaći i pomorce koji imaju potrebne kvalifikacije za ukrcaj na takvu vrstu brodova. Uglavnom, za ovaj tip brodova potreban je potpuno novi pristup unutar samog poduzeća, objašnjava direktor tvrtke.

“Jadroplov” namjerava diversificirati flotu. Kažu da u pomorstvu uvijek jedan tip brodova donosi novac, dok ga drugi gubi. S druge strane, “Clarkson”, predviđa da će u idućih pet godina potražnja za kemikal tankerima rasti po stopi od pet posto, dok će rast flote biti ispod jedan posto.

Prema Pavlovićevim riječima, kemikal tankerima bavi se malo kompanija zato što se traže posebne vještine i tvrtke i posada. Društvo dugoročno planira “da neke nove prinove u floti budu okrenute takozvanoj zelenoj energiji, da mogu prevoziti metanol i druge terete koji mogu služiti kao čista energija”.

HRVATSKA IMENA

Brodovi su dugi po 184 i široki 32 metra, nosivosti gotovo po 50.000 tona. Strojevi od 8680 kilovata pokreću ih brzinom do 14,5 čvorova. Tankeri imaju klasu Lloyd’s Registra i nose zastavu Maršalovih Otoka, luke upisa Majuro, ali to bi se trebalo promijeniti.

Brodove ćemo prevesti na hrvatsku zastavu. Imena još nismo odabrali, ali razmišljamo o nekoliko imena poznatih Hrvata i Splićana iz povijesti, najavljuje “Jadroplovov” čelnik.

A što bi za kompaniju značila dva trogirska kemikalca najbolje opisuje sam direktor: Vrijednost ova dva kemikal tankera otprilike je na razini vrijednosti cijele naše postojeće flote, u kojoj je pet brodova za sipke terete.

Što nam možete reći o novom poslu – prijevozu “scrapa” iz splitske teretne luke u Tursku, kada će se krcati prvi teret i na koji brod?

Načelno je postignut dogovor s tvrtkom CIOS za prijevoz od oko 600.000 do 700.000 tona starog željeza iz riječke i splitske luke u Nemrut Bay u Turskoj. Budući da je brod “Split” najstariji u floti vrlo teško ga je uposliti na slobodnom tržištu, a ima i ograničenja od strane klasifikacijskog društva pa mislimo da je idealan za prijevoz navedenog tereta i nadamo se potpisivanju višegodišnjeg ugovora.

Očekujemo da će prvi na ukrcaju ipak biti brod “Solin”, ali dugoročni ugovor bit će za brod “Split”.


Damir Tolj

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here