OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Slučajevi napuštanja posade u pandemiji porasli za 138%, a ova godina mogla bi biti najteža dosad

Prošlogodišnji rekordan broj slučajeva napuštanja posade ove godine bi mogao biti nadmašen, sudeći po brojkama koje su zabilježene od početka 2022. godine. Naime, u samo šest tjedana, Međunarodna organizacija rada (ILO) već je zabilježila 20 slučajeva napuštanja pomoraca. No, slučajevi napuštanja posade ne prijavljuju se redovito, što znači da je stvarna brojka vjerojatno puno veća, piše Lloyd’s List.

U 2021. godini u ILO-ovoj bazi podataka zabilježeno je ukupno 95 slučajeva napuštanja na svjetskoj razini. Brojka se odnosi na ukupno 1.399 pomoraca na 94 različita plovila (naime, nesrazmjer u broju plovila i slučajeva napuštanja odnosi se na nesretnu posadu plovila Gas Amazon (IMO: 903876), koja je napuštena dvaput).

Slučajevi napuštanja posade naglo su porasli otkako je počela pandemija. Dok je u 2021. zabilježen porast od 10% u odnosu na prethodnu godinu, u usporedbi s 2019. godinom radi se o porastu od čak 138%.

Natalie Shaw iz ICS-a tvrdi da putanja porasta broja slučajeva ove godine ukazuje na to da se problem pogoršava, a 2022. mogla bi biti najgora godina dosad.

“Neke od kompanija propale su zbog utjecaja pandemije. No, slučajevi napuštanja općenito uključuju niži dio tržišta, a često je riječ o kompanijama koje možda uopće ne bi trebale poslovati. Neke od tih kompanija posluju bez osiguranja, ili u registrima koji još nisu ratificirali Konvenciju o radu pomoraca, što otežava rješavanje ovih problema”, rekla je.

Države članice IMO-a trebale bi raspravljati o tom pitanju na sjednici tijekom sljedećeg mjeseca. Razmotrit će se novi skup smjernica za postupanje u slučajevima napuštanja. Predstavnici industrije i sindikati dugo se bore s neosiguranim operaterima i državama koje nisu ratificirale Konvenciju o radu pomoraca (MLC), koja utvrđuje odgovornosti vlasnika, države zastave i luke.

Međutim, analiza prošlogodišnjih slučajeva pokazuje da se većina zabilježenih slučajeva odnosi na zemlje koje su potpisale konvenciju, a u 57% slučajeva postojalo je valjano osiguranje, prema podacima ITF-a.

Foto: Lloyd’s List

Analizom slučajeva napuštanja koje je ILO zabilježio u prošloj godini utvrđeno je da je 76% slučajeva uključivalo plovila pod zastavama država koje su ratificirale MLC 2006. i prihvatile izmjene i dopune iz 2014. godine.

Foto: Lloyd’s List

Panama se ističe kao zastava s najvećim brojem napuštanja, a samo u prošloj godini bilo je ukupno 29 slučajeva. Međutim, više od 30 drugih država također je zabilježilo slučajeve napuštanja posade u prošloj godini.

Foto: Lloyd’s List

Što se tiče lokacije, plovila su najčešće napuštena u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, s 19 zabilježenih slučajeva u prošloj godini. No, slučajevi napuštanja zabilježeni su u ukupno 40 država, što pokazuje da se problem odnosi na cijelu industriju.

Foto: Lloyd’s List

Dok su slučajevi napuštanja uključivali sve vrste brodova, na teretnim brodovima zabilježeno je najviše napuštanja, a slijede Chem/Product tankeri.

Foto: Lloyd’s List

U prošloj godini, ICS je izrazio zabrinutost zbog nekoliko slučajeva država zastave i luka koje nisu odobrile repatrijaciju napuštenih pomoraca zbog zahtjeva o minimalnom broju članova posade na brodovima. Pomorci su zbog toga bili prisiljeni ostati na nesigurnim i loše opremljenim plovilima na duže vrijeme u opasnim okolnostima, navodi se u dokumentima koje je ICS dostavio IMO-u.

U nekim slučajevima, kompanije su slale pomorce na smjenu na plovila za koja se znalo da su napuštena, a navedeni pomorci nisu znali da nije bilo raspoloživih sredstava za isplatu plaća, opskrbu hrane i ostale životne potrebe.

Prošlogodišnji rekordan broj slučajeva napuštanja posade ove godine bi mogao biti nadmašen, sudeći po brojkama koje su zabilježene od početka 2022. godine. Naime, u samo šest tjedana, Međunarodna organizacija rada (ILO) već je zabilježila 20 slučajeva napuštanja pomoraca. No, slučajevi napuštanja posade ne prijavljuju se redovito, što znači da je stvarna brojka vjerojatno puno veća, piše Lloyd’s List.

U 2021. godini u ILO-ovoj bazi podataka zabilježeno je ukupno 95 slučajeva napuštanja na svjetskoj razini. Brojka se odnosi na ukupno 1.399 pomoraca na 94 različita plovila (naime, nesrazmjer u broju plovila i slučajeva napuštanja odnosi se na nesretnu posadu plovila Gas Amazon (IMO: 903876), koja je napuštena dvaput).

Slučajevi napuštanja posade naglo su porasli otkako je počela pandemija. Dok je u 2021. zabilježen porast od 10% u odnosu na prethodnu godinu, u usporedbi s 2019. godinom radi se o porastu od čak 138%.

Natalie Shaw iz ICS-a tvrdi da putanja porasta broja slučajeva ove godine ukazuje na to da se problem pogoršava, a 2022. mogla bi biti najgora godina dosad.

“Neke od kompanija propale su zbog utjecaja pandemije. No, slučajevi napuštanja općenito uključuju niži dio tržišta, a često je riječ o kompanijama koje možda uopće ne bi trebale poslovati. Neke od tih kompanija posluju bez osiguranja, ili u registrima koji još nisu ratificirali Konvenciju o radu pomoraca, što otežava rješavanje ovih problema”, rekla je.

Države članice IMO-a trebale bi raspravljati o tom pitanju na sjednici tijekom sljedećeg mjeseca. Razmotrit će se novi skup smjernica za postupanje u slučajevima napuštanja. Predstavnici industrije i sindikati dugo se bore s neosiguranim operaterima i državama koje nisu ratificirale Konvenciju o radu pomoraca (MLC), koja utvrđuje odgovornosti vlasnika, države zastave i luke.

Međutim, analiza prošlogodišnjih slučajeva pokazuje da se većina zabilježenih slučajeva odnosi na zemlje koje su potpisale konvenciju, a u 57% slučajeva postojalo je valjano osiguranje, prema podacima ITF-a.

Foto: Lloyd’s List

Analizom slučajeva napuštanja koje je ILO zabilježio u prošloj godini utvrđeno je da je 76% slučajeva uključivalo plovila pod zastavama država koje su ratificirale MLC 2006. i prihvatile izmjene i dopune iz 2014. godine.

Foto: Lloyd’s List

Panama se ističe kao zastava s najvećim brojem napuštanja, a samo u prošloj godini bilo je ukupno 29 slučajeva. Međutim, više od 30 drugih država također je zabilježilo slučajeve napuštanja posade u prošloj godini.

Foto: Lloyd’s List

Što se tiče lokacije, plovila su najčešće napuštena u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, s 19 zabilježenih slučajeva u prošloj godini. No, slučajevi napuštanja zabilježeni su u ukupno 40 država, što pokazuje da se problem odnosi na cijelu industriju.

Foto: Lloyd’s List

Dok su slučajevi napuštanja uključivali sve vrste brodova, na teretnim brodovima zabilježeno je najviše napuštanja, a slijede Chem/Product tankeri.

Foto: Lloyd’s List

U prošloj godini, ICS je izrazio zabrinutost zbog nekoliko slučajeva država zastave i luka koje nisu odobrile repatrijaciju napuštenih pomoraca zbog zahtjeva o minimalnom broju članova posade na brodovima. Pomorci su zbog toga bili prisiljeni ostati na nesigurnim i loše opremljenim plovilima na duže vrijeme u opasnim okolnostima, navodi se u dokumentima koje je ICS dostavio IMO-u.

U nekim slučajevima, kompanije su slale pomorce na smjenu na plovila za koja se znalo da su napuštena, a navedeni pomorci nisu znali da nije bilo raspoloživih sredstava za isplatu plaća, opskrbu hrane i ostale životne potrebe.

MOŽE VAS ZANIMATI