O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brodari u 2021. ostvarili vrtoglavih 190 milijardi dolara profita

Kompanije koje se bave prijevozom kontejnera ukupno su u 2021. ostvarile oko 190 milijardi dolara dobiti te zaradile oko 130 milijardi dolara ‘svježeg novca’, uglavnom zahvaljujući višim cijenama vozarina, prema podacima koje je objavio Drewry.

Rezultati posljednjeg kvartala prošle godine koje su objavile najveći svjetski brodari ilustriraju financijski preokret za pomorsku industriju koja se pretvorila u jedan od najunosnijih sektora globalne ekonomije, naglašava Drewry, a prenosi Offshore energy.

Foto: Offshore energy

Drewryjeva analiza profita kompanija i vozarina dokazuje da je ovakva dobit rezultat viših cijena vozarina, a ne većeg obujma poslovanja, dodatnih usluga ili smanjenja troškova. Ni Maersk ni Hapag-Lloyd nisu prevezli više kontejnera u posljednjem kvartalu 2021. nego u istom razdoblju 2020. godine.

Analitičari procjenjuju da su kompanije koje se bave prijevozom kontejnera u 2021. ostvarile operativnu ili EBIT dobit od oko 190 milijardi dolara, od čega je oko 56 milijardi dolara ostvareno samo u četvrtom tromjesečju 2021.

Samo Maerskov operativni novčani tok u 2021. dosegao je 22 milijarde američkih dolara (prije kapitalnih ulaganja), a slobodni novčani tok nakon kapitalnih ulaganja dosegao je 16 milijardi dolara. Ako su i druge kompanije ostvarile sličan profit po TEU-u, to znači da je sektor ostvario ukupni slobodni novčani tok od oko 130 milijardi dolara.

Kako kompanije troše svoj profit?

Većina velikih kompanija ulaže u dodatne brodske kapacitete. U 2021. je naručeno više od 600 kontejnerskih brodova ukupnog kapaciteta više od 5 milijuna TEU. Kompanije su u 2021. uložile oko 20 milijardi dolara u nove brodove i oko 10 milijardi dolara u nove kontejnere, procjenjuje Drewry. Međutim, to je manje od četvrtine ostvarenog profita.

Maersk, CMA CGM i MSC također su počeli s akvizicijama aviokompanija koje se bave prijevozom tereta. S druge strane, ZIM, ONE i drugi poboljšavaju svoje IT sustave.

Međutim, proizvođači i vlasnici tereta očekuju da će kompanije početi ulagati u dugoročno poboljšanje svojih usluga. Loša kvaliteta usluge dijelom je pod kontrolom kompanija, a dijelom uzrokovana gužvama u lukama i uskim grlima.

“U prošlosti su kompanije mogli opravdati nedostatak ulaganja u kvalitetu usluge nedostatkom sredstava. No, u idućih godinu dana to će se morati promijeniti”, piše Drewry.

Pročitajte i: Kako najveće svjetske brodarske kompanije troše svoju rekordnu zaradu?

Kompanije koje se bave prijevozom kontejnera ukupno su u 2021. ostvarile oko 190 milijardi dolara dobiti te zaradile oko 130 milijardi dolara ‘svježeg novca’, uglavnom zahvaljujući višim cijenama vozarina, prema podacima koje je objavio Drewry.

Rezultati posljednjeg kvartala prošle godine koje su objavile najveći svjetski brodari ilustriraju financijski preokret za pomorsku industriju koja se pretvorila u jedan od najunosnijih sektora globalne ekonomije, naglašava Drewry, a prenosi Offshore energy.

Foto: Offshore energy

Drewryjeva analiza profita kompanija i vozarina dokazuje da je ovakva dobit rezultat viših cijena vozarina, a ne većeg obujma poslovanja, dodatnih usluga ili smanjenja troškova. Ni Maersk ni Hapag-Lloyd nisu prevezli više kontejnera u posljednjem kvartalu 2021. nego u istom razdoblju 2020. godine.

Analitičari procjenjuju da su kompanije koje se bave prijevozom kontejnera u 2021. ostvarile operativnu ili EBIT dobit od oko 190 milijardi dolara, od čega je oko 56 milijardi dolara ostvareno samo u četvrtom tromjesečju 2021.

Samo Maerskov operativni novčani tok u 2021. dosegao je 22 milijarde američkih dolara (prije kapitalnih ulaganja), a slobodni novčani tok nakon kapitalnih ulaganja dosegao je 16 milijardi dolara. Ako su i druge kompanije ostvarile sličan profit po TEU-u, to znači da je sektor ostvario ukupni slobodni novčani tok od oko 130 milijardi dolara.

Kako kompanije troše svoj profit?

Većina velikih kompanija ulaže u dodatne brodske kapacitete. U 2021. je naručeno više od 600 kontejnerskih brodova ukupnog kapaciteta više od 5 milijuna TEU. Kompanije su u 2021. uložile oko 20 milijardi dolara u nove brodove i oko 10 milijardi dolara u nove kontejnere, procjenjuje Drewry. Međutim, to je manje od četvrtine ostvarenog profita.

Maersk, CMA CGM i MSC također su počeli s akvizicijama aviokompanija koje se bave prijevozom tereta. S druge strane, ZIM, ONE i drugi poboljšavaju svoje IT sustave.

Međutim, proizvođači i vlasnici tereta očekuju da će kompanije početi ulagati u dugoročno poboljšanje svojih usluga. Loša kvaliteta usluge dijelom je pod kontrolom kompanija, a dijelom uzrokovana gužvama u lukama i uskim grlima.

“U prošlosti su kompanije mogli opravdati nedostatak ulaganja u kvalitetu usluge nedostatkom sredstava. No, u idućih godinu dana to će se morati promijeniti”, piše Drewry.

Pročitajte i: Kako najveće svjetske brodarske kompanije troše svoju rekordnu zaradu?

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video