Na svojoj splitskoj turneji za Liderov serijal poslovna scena, Nikolina Oršulić je popričala s Tomislavom Debeljakom, predsjednikom Uprave Brodosplita, jedne od najvećih tvrtki grada koja zapošljava više od dvije tisuće ljudi, prenosi Škveranka.
Početak godine bio je veoma dinamičan u Brodosplitu. U siječnju su potpisali više od 200 milijuna eura vrijedne ugovore za gradnju luksuzne megajahte i polarnog kruzera. U veljači su svoju tešku mehanizaciju dopremili u Ston i krenuli s montažom prvog segmenta mosta koji će spajati dva tunela na pristupnoj cesti za Pelješki most. Najavili su i gradnju jedrenjaka s nultom emisijom ispušnih plinova, a DIV grupa objavila je da prelazi na obnovljive izvore energije u svim proizvodnim pogonima grupacije. Za proizvodni pogon brodogradilišta Brodosplit predviđena je izgradnja fotonaponske elektrane snage 8100 KW, piše LIDER, a prenosi Škveranka.
Koji su vam najveći projekti ove godine?
Nastavljamo s vodećom ulogom na tržištu gradnje putničkih brodova za plovidbu polarnim područjima. Usprkos trenutnoj velikoj krizi industrije krstarenja, koncem prošle godine ugovorili smo gradnju luksuznog broda vrijednosti preko sto milijuna eura, a osobito smo ponosni na očekivani skori početak gradnje mega-jahte, daleko veće po vrijednosti.
U 2022. godini očekuje nas isporuka još jednog broda za krstarenje polarnim područjima, drugog u nizu za istog brodovlasnika, a nadamo se tada i objavi polaganje kobilice i za treći brod u seriji. Poziciju jednog od vodećih izvoznika u Hrvatskoj učvrstit ćemo i dugoročnim izvozom vojnog programa, s očekivanim početkom realizacije upravo kroz par narednih mjeseci. Također je u tijeku i realizacija infrastrukturnih projekata s naglaskom na specijalne čelične konstrukcije, konkretno završetak gradnje mosta Ston, kao i očekivani početak radova na rekonstrukciji raskrižja državne ceste DC 8 na solinskoj Širini.
Kako stojite s radnom snagom, uvozite li je?
Broj zaposlenih u DIV grupi već godinama nije manji od 3400 radnika, a u samoj Brodosplit grupi od oko 2000, pri čemu su zastupljene sve brodograđevne specijalnosti, tako da podugovaramo usluge jedino u periodima vršnog opterećenja u poslovnom procesu. Deficit radnika određenih struka ne samo u splitskom bazenu, nego i u regiji prisiljava nas na uvoz radnika. (…)
Kakvi su vam kratkoročni i dugoročni planovi?
(…) Trend u industriji krstarenja snažno se okreće prema manjim i srednjim brodovima luksuznog nivoa opremanja što dodatno ojačava našu poziciju s obzirom na prepoznatljivost Brodosplita u tom segmentu kao i velikim rezidencijalnim brodovima gdje kabine postaju stambene jedinice i prodaju se kao oblik trajnog vlasništva. Evo mogu najaviti i skorašnje potpisivanje ugovora za prvi takav brod, vrijednosti preko pola milijarde eura.
Naravno, ključni su preduvjeti realizacije tih projekata, a time postizanja i pune najmanje petogodišnje zaposlenosti brodogradilišta, osiguranje financiranja gradnji na kojem se upravo intenzivno radi, kao i investicije u infrastrukturu poput prilagodbe, ali i gradnje novih hala za mega-jahte te nabave mostne dizalice nosivosti barem 650 tona.
Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.
Nikolina Oršulić / LIDER