O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Šibensko brodogradilište zbog rata u Ukrajini ostalo bez milijunske investicije

Trebao je to biti “posao stoljeća” i najveća strateška investicija u posljednjih sto godina – “Iskra brodogradilište Šibenik” potpisalo je s ukrajinskim državnim brodogradilištem “Pallada” iz Hersona ugovor vrijedan 10 milijuna eura o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 metara, širokog 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona.

Novi dok trebao je označiti renesansu šibenskih meštara, omogućiti servisiranje gotovo čitave flote trajekata “Jadrolinije”, svih brodova HRM-a, uključujući i budući vanobalni ophodni brod, te luksuzne mega jahte, duljine preko 100 metara. Novi dok trebao je zamijeniti stari, dug 70 metara i nosivosti 1500 tona, koji je u službi još od 1924. godine, što je skoro sto godina, piše Šibenski.

Kako je u studenome kazao Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik, riječ je o strateškoj investiciji koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unaprjeđenje kvalitete usluga.

Kombinirana tehnologija

Novi dok bit će izgrađen u kombiniranoj tehnologiji armirano betonskog pontona i čelične konstrukcije, čime će se značajno produljiti njegov životni vijek te smanjiti troškovi održavanja u odnosu na tehnologiju isključivo čelične konstrukcije. Građen je u skladu s najvišim ekološkim standardima te će imati ugrađene tankove za prikupljanje otpadnih voda i štetnih tvari koje nastaju prigodom radova na brodu. Upravljanje dokom je potpuno digitalizirano i svim se njegovim funkcijama upravlja putem računalnog sustava – govorio je Vuletić.

No, sve je to palo u vodu s invazijom Putinove Rusije na Ukrajinu. Grad Herson zauzela je ruska vojska, a na pitanje što se događa, direktor “Iskra brodogradilišta” nam je odgovorio:

Riječi su suvišne. Vidite isto što i mi, svi gledamo televiziju, čitamo novine. Situacija, najblaže rečeno, nije dobra. Grad je uništen, ljudi su u kućama. Poslovnim partnerima smo ponudili pomoć, humanitarnu i svaku drugu, oko zbrinjavanja izbjeglica, zasad im nije potrebna. I to je to. Sve drugo je – u drugom planu – kazao je Vuletić.

Situacija nije dobra, ni općenito, na poslovnom planu. Cijene doslovno divljaju. Ne samo cijene nafte, benzina i energenata, nego i sirovina, aluminija i željeza. Otišle su i po 30 – 40 posto. Još otprije ratnih događaja zavrtjela se spirala inflacije, pa su u Mandalini čak i digli plaće radnicima, pokušavajući barem minimalno slijediti rast troškova života. Digli bi i više da ih nije neugodno iznenadio rast cijena komunalne naknade grada Šibenika za 50 posto, od 1. siječnja ove godine.

Antipoduzetnički udarac

To je jedan veliki, antipoduzetnički udarac od strane lokalne samouprave, u ovoj teškoj situaciji, sasvim suprotan naporima Vlade RH koja pokušava na sve načine smiriti situaciju i rasteretiti pooduzetnike, smanjujući namete, PDV, trošarine. Ja razumijem da nitko nema utjecaja na svjetske burze, na cijene energenata, sirovina, ali ovakav potez je šokantan. Pa, mi kad idemo s korekcijom cijena od dva – tri posto na mjesečnoj bazi gledamo kako će se to odraziti na tržište, na naše kupce, a ovdje nam se odjednom diže namet za 50 posto.

To je za nas, koji imamo veliku kvadraturu površine, oko 100 tisuća četvornih metara, koje koristimo, veliki udarac i financijski izdatak, koji se plaća mjesečno, a iznosi milijune kuna na godišnjoj razini. I ne samo nama, nego i drugim velikim tvrtkama, poput TLM -a, odnosno “Impola” i “Solarisa” – nezadovoljan je potezom gradske uprave o povećanju cijena komunalne naknade Vuletić.

U Mandalini, u njegovoj tvrtki radi 160 stalno zaposlenih i još 50 do 60 kooperanata, uglavnom malih obrtnika i njihovih radnika, na dnevnoj bazi. I stvarno, najmanje što bi grad u ovoj situaciji, kada se poremećajima na burzama i u opskrbnim lancima, zbog rata u Ukrajini, ne nazire kraj, mogao napraviti je da ovo poskupljenje, koje je doneseno u sasvim drugačijoj situaciji, ako ga već ne može sasvim anulirati, svede u prihvatljivije okvire, piše Šibenski.

U svakom slučaju, šteta za “Iskra brodogradilište”, jer se u Mandalini, ali i svuda okolo budio optimizam nakon korone. Većina se brodara pripremala za sezonu, u kojoj se očekivalo vraćanje u normalu. Ali, od nje očito – ništa!


Zdravko Pilić

Trebao je to biti “posao stoljeća” i najveća strateška investicija u posljednjih sto godina – “Iskra brodogradilište Šibenik” potpisalo je s ukrajinskim državnim brodogradilištem “Pallada” iz Hersona ugovor vrijedan 10 milijuna eura o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 metara, širokog 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona.

Novi dok trebao je označiti renesansu šibenskih meštara, omogućiti servisiranje gotovo čitave flote trajekata “Jadrolinije”, svih brodova HRM-a, uključujući i budući vanobalni ophodni brod, te luksuzne mega jahte, duljine preko 100 metara. Novi dok trebao je zamijeniti stari, dug 70 metara i nosivosti 1500 tona, koji je u službi još od 1924. godine, što je skoro sto godina, piše Šibenski.

Kako je u studenome kazao Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik, riječ je o strateškoj investiciji koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unaprjeđenje kvalitete usluga.

Kombinirana tehnologija

Novi dok bit će izgrađen u kombiniranoj tehnologiji armirano betonskog pontona i čelične konstrukcije, čime će se značajno produljiti njegov životni vijek te smanjiti troškovi održavanja u odnosu na tehnologiju isključivo čelične konstrukcije. Građen je u skladu s najvišim ekološkim standardima te će imati ugrađene tankove za prikupljanje otpadnih voda i štetnih tvari koje nastaju prigodom radova na brodu. Upravljanje dokom je potpuno digitalizirano i svim se njegovim funkcijama upravlja putem računalnog sustava – govorio je Vuletić.

No, sve je to palo u vodu s invazijom Putinove Rusije na Ukrajinu. Grad Herson zauzela je ruska vojska, a na pitanje što se događa, direktor “Iskra brodogradilišta” nam je odgovorio:

Riječi su suvišne. Vidite isto što i mi, svi gledamo televiziju, čitamo novine. Situacija, najblaže rečeno, nije dobra. Grad je uništen, ljudi su u kućama. Poslovnim partnerima smo ponudili pomoć, humanitarnu i svaku drugu, oko zbrinjavanja izbjeglica, zasad im nije potrebna. I to je to. Sve drugo je – u drugom planu – kazao je Vuletić.

Situacija nije dobra, ni općenito, na poslovnom planu. Cijene doslovno divljaju. Ne samo cijene nafte, benzina i energenata, nego i sirovina, aluminija i željeza. Otišle su i po 30 – 40 posto. Još otprije ratnih događaja zavrtjela se spirala inflacije, pa su u Mandalini čak i digli plaće radnicima, pokušavajući barem minimalno slijediti rast troškova života. Digli bi i više da ih nije neugodno iznenadio rast cijena komunalne naknade grada Šibenika za 50 posto, od 1. siječnja ove godine.

Antipoduzetnički udarac

To je jedan veliki, antipoduzetnički udarac od strane lokalne samouprave, u ovoj teškoj situaciji, sasvim suprotan naporima Vlade RH koja pokušava na sve načine smiriti situaciju i rasteretiti pooduzetnike, smanjujući namete, PDV, trošarine. Ja razumijem da nitko nema utjecaja na svjetske burze, na cijene energenata, sirovina, ali ovakav potez je šokantan. Pa, mi kad idemo s korekcijom cijena od dva – tri posto na mjesečnoj bazi gledamo kako će se to odraziti na tržište, na naše kupce, a ovdje nam se odjednom diže namet za 50 posto.

To je za nas, koji imamo veliku kvadraturu površine, oko 100 tisuća četvornih metara, koje koristimo, veliki udarac i financijski izdatak, koji se plaća mjesečno, a iznosi milijune kuna na godišnjoj razini. I ne samo nama, nego i drugim velikim tvrtkama, poput TLM -a, odnosno “Impola” i “Solarisa” – nezadovoljan je potezom gradske uprave o povećanju cijena komunalne naknade Vuletić.

U Mandalini, u njegovoj tvrtki radi 160 stalno zaposlenih i još 50 do 60 kooperanata, uglavnom malih obrtnika i njihovih radnika, na dnevnoj bazi. I stvarno, najmanje što bi grad u ovoj situaciji, kada se poremećajima na burzama i u opskrbnim lancima, zbog rata u Ukrajini, ne nazire kraj, mogao napraviti je da ovo poskupljenje, koje je doneseno u sasvim drugačijoj situaciji, ako ga već ne može sasvim anulirati, svede u prihvatljivije okvire, piše Šibenski.

U svakom slučaju, šteta za “Iskra brodogradilište”, jer se u Mandalini, ali i svuda okolo budio optimizam nakon korone. Većina se brodara pripremala za sezonu, u kojoj se očekivalo vraćanje u normalu. Ali, od nje očito – ništa!


Zdravko Pilić

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here