O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kina uvela novi lockdown, brodovi se već počeli gomilati ispred najvećih luka

Baš kad se učinilo da bi se u velikom dijelu svijeta, zahvaljujući padu broja slučajeva koronavirusa, pandemija uskoro možda mogla i završiti, Kina je uslijed porasta broja slučajeva najavila nove mjere izolacije. No, Kina i drugi predstavnici pomorske industrije brzo su doskočili ‘dezinformacijama’ i strahovima da bi novi lockdown mogao dovesti do još većih poremećaja u ionako poremećenom lancu opskrbe, navodeći da će kineske luke nastaviti raditi normalno. Ipak, lockdown će zasigurno utjecati na proizvodnju i druge sektore, bez obzira na rad luka.

Kina provodi strogu politiku nulte tolerancije na koronavirus, a u nedjelju je najavila lockdown kojim je obuhvaćeno 19 provincija, velikih industrijskih i lučkih područja, uključujući Shenzhen i dijelove Šangaja, gdje se nalaze dvije najveće kontejnerske luke na svijetu. Ipak, sve navedene luke još uvijek rade, piše The Maritime Executive.

Iako je ukupni broj slučajeva i dalje nizak, Kina je zabilježila više nego trostruko više pozitivnih testova tijekom tri dana, zbog čega Shenzhen, grad od 17,5 milijuna stanovnika, ide u potpuni lockdown. U utorak su vlasti u gradu Langfang koji graniči s Pekingom, kao i Dongguanu u južnoj pokrajini Guangdong, također nametnule lockdown u trajanju od tjedan dana, javlja Splash247.

Upravo u Shenzhenu nalazi se četvrta najveća kontejnerska luka na svijetu. Sličan lockdown prošle godine doveo je do pada aktivnosti za oko tri četvrtine u razdoblju od tri tjedna, što je dovelo do masivnih zastoja u lukama u Europi i Sjevernoj Americi kada je luka napokon ponovno počela s radom.

Iako su prema prvim izvješćima kružile informacije da su luke potpuno zatvorene, trenutno se operacije na terminalima DaChan Bay zapadno od Shenzhena odvijaju se normalno, a radnici su potpuno izolirani od ostatka populacije. Isto vrijedi i za Yantian, gdje se nalaze najveći terminali u Shenzhenu.

Sunny Ho, čelnik Vijeća brodara Hong Konga, navodi da iako operateri terminala u Shenzhenu izvještavaju da posluju normalno, glavni centri i skladišta u Shenzhenu ne rade. Normalno rade tek neka manja skladišta i zbirni centri izvan Shenzhena.

Uz smanjenu dostupnost radne snage i ograničen broj kamiona, ponovno se počinju stvarati velike gužve u mnogim ključnim kineskim lukama, uključujući Shanghai, Ningbo-Zhoushan i Qingdao. Iako luke nastavljaju s radom, posljednji kineski lockdown stavlja dodatan pritisak na opskrbne lance, a posljedice će se u narednim tjednima osjetiti diljem svijeta.

“Lockdown u Kini dodatno će smanjiti kapacitete i uzrokovati porast već napuhanih cijena vozarina. To će se osjetiti diljem SAD-a, ali i gotovo svugdje u svijetu”, kažu iz Container xChange.

Baš kad se učinilo da bi se u velikom dijelu svijeta, zahvaljujući padu broja slučajeva koronavirusa, pandemija uskoro možda mogla i završiti, Kina je uslijed porasta broja slučajeva najavila nove mjere izolacije. No, Kina i drugi predstavnici pomorske industrije brzo su doskočili ‘dezinformacijama’ i strahovima da bi novi lockdown mogao dovesti do još većih poremećaja u ionako poremećenom lancu opskrbe, navodeći da će kineske luke nastaviti raditi normalno. Ipak, lockdown će zasigurno utjecati na proizvodnju i druge sektore, bez obzira na rad luka.

Kina provodi strogu politiku nulte tolerancije na koronavirus, a u nedjelju je najavila lockdown kojim je obuhvaćeno 19 provincija, velikih industrijskih i lučkih područja, uključujući Shenzhen i dijelove Šangaja, gdje se nalaze dvije najveće kontejnerske luke na svijetu. Ipak, sve navedene luke još uvijek rade, piše The Maritime Executive.

Iako je ukupni broj slučajeva i dalje nizak, Kina je zabilježila više nego trostruko više pozitivnih testova tijekom tri dana, zbog čega Shenzhen, grad od 17,5 milijuna stanovnika, ide u potpuni lockdown. U utorak su vlasti u gradu Langfang koji graniči s Pekingom, kao i Dongguanu u južnoj pokrajini Guangdong, također nametnule lockdown u trajanju od tjedan dana, javlja Splash247.

Upravo u Shenzhenu nalazi se četvrta najveća kontejnerska luka na svijetu. Sličan lockdown prošle godine doveo je do pada aktivnosti za oko tri četvrtine u razdoblju od tri tjedna, što je dovelo do masivnih zastoja u lukama u Europi i Sjevernoj Americi kada je luka napokon ponovno počela s radom.

Iako su prema prvim izvješćima kružile informacije da su luke potpuno zatvorene, trenutno se operacije na terminalima DaChan Bay zapadno od Shenzhena odvijaju se normalno, a radnici su potpuno izolirani od ostatka populacije. Isto vrijedi i za Yantian, gdje se nalaze najveći terminali u Shenzhenu.

Sunny Ho, čelnik Vijeća brodara Hong Konga, navodi da iako operateri terminala u Shenzhenu izvještavaju da posluju normalno, glavni centri i skladišta u Shenzhenu ne rade. Normalno rade tek neka manja skladišta i zbirni centri izvan Shenzhena.

Uz smanjenu dostupnost radne snage i ograničen broj kamiona, ponovno se počinju stvarati velike gužve u mnogim ključnim kineskim lukama, uključujući Shanghai, Ningbo-Zhoushan i Qingdao. Iako luke nastavljaju s radom, posljednji kineski lockdown stavlja dodatan pritisak na opskrbne lance, a posljedice će se u narednim tjednima osjetiti diljem svijeta.

“Lockdown u Kini dodatno će smanjiti kapacitete i uzrokovati porast već napuhanih cijena vozarina. To će se osjetiti diljem SAD-a, ali i gotovo svugdje u svijetu”, kažu iz Container xChange.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video