O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

P&O Ferries na udaru žestokih kritika zbog masovnog otpuštanja pomoraca

Prošlog tjedna, britanska trajektna kompanija P&O Ferries otpustila je 800 britanskih pomoraca i zamijenila ih ‘jeftinijim’ radnicima iz inozemstva. Odluka kompanije izazvala je snažnu reakciju i otpor sindikata.

P&O Ferries, podružnica DP Worlda koja pruža usluge trajektnog prijevoza između Ujedinjenog Kraljevstva i Irske te Europe, prošlog je četvrtka putem unaprijed snimljenog Zoom poziva obavijestila 800 svojih zaposlenika da su dobili otkaz. Kompanija je obustavila usluge, a glasnogovornik P&O Ferriesa rekao je da je odluka nužna za opstanak tvrtke, piše gCaptain.

Sindikati koji predstavljaju otpuštene radnike, RMT i Nautilus International, rekli su da nisu bili obaviješteni niti se itko konzultirao s njima o planu. Odluka P&O Ferriesa o otpuštanju radnika bez najave izazvala je osudu šire javnosti u Ujedinjenom Kraljevstvu. Britanski ministar prometa Grant Shapps najavio je da bi moglo doći i do kaznenog progona P&O-a ako ne budu poštivali zakon.

U zajedničkom priopćenju objavljenom u ponedjeljak, ITF i ETF osudili su potez DP Worlda, navodeći da je riječ o “šokantnom nepoštivanju prava radnika”.

DP World ima već povijest sukoba sa sindikatima radnika, a masovni otkazi ne idu im u korist. Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) u priopćenju u ponedjeljak najavila je da će razmotriti akcije solidarnosti u objektima DP Worlda ako se kompanija ne “angažira i krene u ispravljanje ove situacije”, navodi The Maritime Executive.

“Kako bi obranili interes 800 radnika koji su izgubili posao, spremni smo i voljni olakšati dijalog između kompanije i sindikata, ali smo također spremni, ako bude potrebno, pružiti akcije solidarnosti u objektima DP Worlda kako bismo obranili ova radna mjesta”, rekao je Paddy Crumlin, predsjednik ITF-a.

U ponedjeljak je britanski sindikat transportnih radnika RMT naveo da su posadu P&O Ferriesa u Doveru zamijenili indijski pomorci koji su plaćeni samo 2,38 dolara na sat. U priopćenju, glavni tajnik RMT-a Mick Lynch nazvao je navedene satnice “šokantnim iskorištavanjem pomoraca i još jednu strašnu izdaju za one koji su otpušteni”. Iz P&O Ferries su za BBC izjavili da ta brojka nije točna, ali nisu naveli drugi iznos.

P&O također više ne plovi na nekoliko svojih ruta, čime su kupci pohrlili na brodove konkurenata kao što su DFDS i Stena.

Kompanija je u vlasništvu DP Worlda, konglomerata sa sjedištem u Dubaiju koji je 2006. kupio britansku kompaniju P&O. DP World je nekoliko godina kasnije prodao P&O-ov odjel za trajekte državnom holdingu Dubai World, a zatim ga ponovno kupio 2019. godine.

Ovo nije prvi put da se u Velikoj Britaniji dogodila slična situacija. Naime, konkurentni Irish Ferries na sličan način je 2005. godine masovno otpustio radnike bez prethodne najave i zamijenio sve pomorce radnicima iz inozemstva, što je također izazvalo osudu javnosti. Prošle godine Irish Ferries je pokrenuo svoju prvu liniju s inozemnom posadom na glavnoj ruti Dover-Calais, pružajući žestoku cjenovnu konkurenciju na rutama kojima su dugo dominirali P&O Ferries i DFDS.

Prošlog tjedna, britanska trajektna kompanija P&O Ferries otpustila je 800 britanskih pomoraca i zamijenila ih ‘jeftinijim’ radnicima iz inozemstva. Odluka kompanije izazvala je snažnu reakciju i otpor sindikata.

P&O Ferries, podružnica DP Worlda koja pruža usluge trajektnog prijevoza između Ujedinjenog Kraljevstva i Irske te Europe, prošlog je četvrtka putem unaprijed snimljenog Zoom poziva obavijestila 800 svojih zaposlenika da su dobili otkaz. Kompanija je obustavila usluge, a glasnogovornik P&O Ferriesa rekao je da je odluka nužna za opstanak tvrtke, piše gCaptain.

Sindikati koji predstavljaju otpuštene radnike, RMT i Nautilus International, rekli su da nisu bili obaviješteni niti se itko konzultirao s njima o planu. Odluka P&O Ferriesa o otpuštanju radnika bez najave izazvala je osudu šire javnosti u Ujedinjenom Kraljevstvu. Britanski ministar prometa Grant Shapps najavio je da bi moglo doći i do kaznenog progona P&O-a ako ne budu poštivali zakon.

U zajedničkom priopćenju objavljenom u ponedjeljak, ITF i ETF osudili su potez DP Worlda, navodeći da je riječ o “šokantnom nepoštivanju prava radnika”.

DP World ima već povijest sukoba sa sindikatima radnika, a masovni otkazi ne idu im u korist. Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) u priopćenju u ponedjeljak najavila je da će razmotriti akcije solidarnosti u objektima DP Worlda ako se kompanija ne “angažira i krene u ispravljanje ove situacije”, navodi The Maritime Executive.

“Kako bi obranili interes 800 radnika koji su izgubili posao, spremni smo i voljni olakšati dijalog između kompanije i sindikata, ali smo također spremni, ako bude potrebno, pružiti akcije solidarnosti u objektima DP Worlda kako bismo obranili ova radna mjesta”, rekao je Paddy Crumlin, predsjednik ITF-a.

U ponedjeljak je britanski sindikat transportnih radnika RMT naveo da su posadu P&O Ferriesa u Doveru zamijenili indijski pomorci koji su plaćeni samo 2,38 dolara na sat. U priopćenju, glavni tajnik RMT-a Mick Lynch nazvao je navedene satnice “šokantnim iskorištavanjem pomoraca i još jednu strašnu izdaju za one koji su otpušteni”. Iz P&O Ferries su za BBC izjavili da ta brojka nije točna, ali nisu naveli drugi iznos.

P&O također više ne plovi na nekoliko svojih ruta, čime su kupci pohrlili na brodove konkurenata kao što su DFDS i Stena.

Kompanija je u vlasništvu DP Worlda, konglomerata sa sjedištem u Dubaiju koji je 2006. kupio britansku kompaniju P&O. DP World je nekoliko godina kasnije prodao P&O-ov odjel za trajekte državnom holdingu Dubai World, a zatim ga ponovno kupio 2019. godine.

Ovo nije prvi put da se u Velikoj Britaniji dogodila slična situacija. Naime, konkurentni Irish Ferries na sličan način je 2005. godine masovno otpustio radnike bez prethodne najave i zamijenio sve pomorce radnicima iz inozemstva, što je također izazvalo osudu javnosti. Prošle godine Irish Ferries je pokrenuo svoju prvu liniju s inozemnom posadom na glavnoj ruti Dover-Calais, pružajući žestoku cjenovnu konkurenciju na rutama kojima su dugo dominirali P&O Ferries i DFDS.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video