Terminali u Europi i Sjevernoj Americi pripremaju se za posljedice još jednog lockdowna u Kini i kašnjenja pošiljki.
Logistička tvrtka Kuehne+Nagel je putem digitalne platforme pod nazivom seaexplorer razvila uslugu Global Disruption Indicator, koji zbraja tzv. “TEU vrijeme čekanja” u danima na temelju kapaciteta kontejnerskih brodova u lukama u kojima su zabilježene gužve, piše Splash247.
TEU Waiting Days (TWD) jedinica izračunava se na sljedeći način: na primjer, ako jedno plovilo kapaciteta od 10.000 TEU čeka 12 dana na istovar tereta, “TEU vrijeme čekanja” je jednako 120.000 TWD.
Uzevši u obzir samo Hong Kong i Shenzhen, gdje su strogi lockdowni i kineska politika nulte tolerancije prema koronavirusu ovog mjeseca drastično poremetili produktivnost luka, TWD u ove dvije susjedne luke iznosi 1,5 milijuna TWD, u odnosu na oko 500.000 TWD prije dva mjeseca.
Prema najnovijim podacima Bloomberga, redovi brodova u lukama u Hong Kongu i Shenzhenu porasli su na najviše razine u posljednjih pet mjeseci, a čak 174 broda usidrena su ili plutaju ispred luka južne Kine. Redovi također rastu kod Šangaja.
Otto Schact, jedan od čelnih ljudi Kuehne+Nagela, upozorio je da će gužve u kineskim lukama i kašnjenja plovila uzrokovati probleme u odredišnim lukama u narednim tjednima.
Shenzhen je upravo izašao iz sedmodnevnog lockdowna, a velik broj slučajeva koronavirusa na jugu Hong Konga ozbiljno je utjecao na dostupnost kamiona.
Izraelska platforma Windward zabilježila je pad u operacijama na kontejnerskim terminalima tijekom posljednjeg lockdowna u Shenzhenu. Prema podacima Windwarda, obujam operacija u luci Yantian, najvećem terminalu u Shenzhenu, pao je za 84% s 50.163 TEU obrađenih 15. ožujka na samo dva pristajanja u luku i tek 6.328 TEU obrađenih 18. ožujka te ni jedan 20. ožujka.
Shekou, zapadni terminal u Shenzhenu, pao je s prosječnih 20 pristajanja kontejnerskih brodova dnevno na 12 nakon najave lockdowna.
Bjorn Vang Jensen, potpredsjednik konzultantske tvrtke Sea-Intelligence, upozorio je prošli tjedan da će svaki lockdown i posljedično ponovno otvaranje luke Shenzhen dovesti do novih gužvi i dodatno otežati situaciju u lukama SAD-u, koje su se pomalo počele rješavati ogromnih redova brodova pred lukama.