Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u emisiji “A sada Vlada” Hrvatskoga radija govorio je o velikim projektima prometne infrastrukture u Hrvatskoj koji su u tijeku i planovima za buduće.
Datum otvaranja Pelješkog mosta
– Točan datum otvaranja Pelješkog mosta još nemamo, ali sve ide dobro. Most je gotov, sada smo koncentrirani na pristupne ceste. Što se tiče samoga mosta, procedura je više oko dokumentacija, a pristupne ceste užurbano se rade i očekujemo sredinom srpnja da će doći do otvaranja Pelješkog mosta i dijela pristupnih cesta. Ove ćemo godine svjedočiti zaista velikom događaju. To je veliki infrastrukturni projekt, najbitniji jer radi se o spajanju državnog teritorija, rekao je Butković.
Najavio je da će u četvrtak na sjednici Vlade biti prezentacija o stanju radova, jer je predsjednik Vlade to tražio.
– Moram biti zadovoljan, jer usprkos koroni i svim događanjima u posljednje vrijeme, veliki infrastrukturni projekti, pa i Pelješki most, gradili su se u dobrom tempu, tako da nije bilo kašnjenja, kazao je.
Otvorenje dijela pristupnih cesta obuhvatit će nešto više od 12 km, međutim završetak obuhvaća i stonsku obilaznicu i most Ston, što bi trebalo biti gotovo do kraja ove godine, kazao je i dodao da je u tom dijelu bilo određenih kašnjenja, jer uvijek kod velikih projekata ima nekih nepredviđenih okolnosti.
– Do kraja godine imat ćemo ipak gotov cijeli projekt cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom, koji uključuje Pelješki most, 30 km pristupnih cesta s mostom Ston, također veliki projekt, koji je impresivan s 500 m duljine preko Stonskog zaljeva.
U svibnju će biti poznat specifičan datum otvaranja mosta s dijelom pristupnih cesta, koji će biti u srpnju.
Gradnja Omiške obilaznice među najvećim prioritetima
– Omiška obilaznica projekt koji se radi. Prošle godine probili smo tunel Komorjak, sada već polako izvire most preko Cetine. Obišao sam to prije desetak dana, pogled s mosta zaista je impresivan. To je jedan od najimpresivnijih projekata, a složen je jer tu su veliki mostovi i tuneli. Omiška obilaznica projekt je koji će u ovoj fazi biti gotov kroz godinu i pol dana, međutim moramo riješiti čitavu multimodalnu platformu, kazao je ministar prometa.
Butković je istaknuo da su najveći problemi u prometu upravo u tom dijelu Hrvatske. Od Splita prema Omišu ljeti 50 000 vozila dnevno po postojećoj staroj magistrali D8 i kroz Omiš, kaže, naprosto je neodrživo.
– Rekao bih da je izgradnja omiške obilaznice jedan od najvećih prioriteta danas u Hrvatskoj. Završetak njegove gradnje bit će financiran u sljedećoj financijskoj perspektivi , to imamo potvrđeno od Europske komisije, da će cijela ta multimodalna platforma od Solina, Splita prema Omišu biti financirana uz pomoć europskih sredstava. Hrvatske ceste pripremaju i sljedeće faze tog projekta, kazao je.
Dodao je da bi Ministarstvo čak do kraja ove godine raspisalo natječaj za dionicu od Omiša prema Dugom Ratu.
– Obišli smo nedavno i luku Omiš, to je jedan od najvećih projekata lučke infrastrukture danas u Hrvatskoj. Riječ je o 90 mil. kuna, izmješta se cesta, nova luka zaista će poboljšati i olakšati život ljudima u tom dijelu, kazao je.
Jadrolinija treba krenuti u nabavku novih brodova
– Za našeg linijskog brodara sezona bi, po svim najavama, trebala biti dobra, međutim događaji u posljednje vrijeme imat će vjerojatno posljedice i na turizam. Prema Jadroliniji imali smo određenih intervencija krajem 2021., budući da oni u cijelom periodu korone nisu imali nikakve pomoći od države. Jadrolinija je stabilna, oni ove godine trebaju krenuti u nabavku novih brodova. U planu je sagraditi tri nove “Postire”, jer ona čuvena “Postira” stara je preko 50 godina, ali vozi. O postupcima i natječajima ne mogu govoriti, ali definitivno, modernizacija flote ključna je za Jadroliniju, istaknuo je Butković upitan o planovima za Jadroliniju.
Istaknuo je da je nabavka novih brodova prioritet Uprave Jadrolinije.
– Bez novih brodova, imat ćemo problem za nekoliko godina kada se budu raspisivali natječaji jer uvijek postoji opasnost da će netko tko ima modernije brodove preuzeti liniju. Proces modernizacije i nabavke novih brodova nezaustavljiv je, on mora ići samo brže, poručio je ministar prometa za HRT.