O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Danski sindikat i ITF podigli optužnicu: Maersk zbog odluke o zabrani izlaska na kopno završava na sudu

Maersk će najvjerojatnije završiti na sudu zbog kontroverzne direktive o zabrani odlaska na kopno za članove posade tijekom pandemije.

Danska pomorska uprava (DMA) krajem prošlog mjeseca pisanim je putem upozorila najvećeg nacionalnog brodara da je potpunom zabranom izlaska na kopno za posade na brodovima pod danskom zastavom, koja je stupila na snagu nakon što je otkrivena omikron varijanta, prekršio danske zakone, kao i Konvenciju o radu pomoraca. Maersk se tada izvukao bez kazne, samo s upozorenjem, piše Splash247.

Međutim, danski ogranak Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) namjerava podići tužbu protiv Maerska na lokalnom sudu i tražiti odštetu. Sve to se dogodilo zahvaljujući intervenciji danskog sindikata pomoraca Metal Maritime, koji je sredinom prošlog mjeseca prisilio Maersk da povuče zabranu izlaska na kopno.

Sindikat pomoraca i danski ogranak ITF-a tvrde da Maerskova odluka o zabrani izlazaka na kopno direktno krši Konvenciju o radu pomoraca i Sekciju 58 Seafarers’ Act-a, te ‘danski model’. Odluka o zabrani donešena je bez prethodne obavijesti Danskoj pomorskoj upravi ili sindikatima, piše Safety4Sea.

Prema Konvenciji, pomorci moraju imati pravo izlaska na kopno kada se brod nalazi u luci, a ne moraju tražiti nikakva posebna dopuštenja. Jedino u izvanrednim situacijama, kapetan može pomorca zamoliti da ostane na brodu.

Sindikat Metal Maritime kontaktirao je Maersk, vjerujući da je riječ o pogrešci ili nesporazumu. No, nakon nekoliko mailova, sindikat je prijavio Maersk Danskoj pomorskoj upravi zbog kršenja konvencije. Maersk je 11. ožujka ukinuo odluku o zabrani izlaska na kopno za sve brodove u floti.

U nekim dijelovima svijeta pomorcima se konačno dopušta izlazak na kopno. Primjerice, Singapur, jedna od najprometnijih luka na svijetu, napokon je početkom mjeseca dozvolio članovima posade izlazak na kopno. Međutim, i tu ‘postoji kvaka’: potrebno je priložiti dokaz o “potpunom cijepljenju” i negativni brzi test ne stariji od 48 sati.

Međunarodna brodarska komora (ICS) ažurirala je preporuke o izlasku na kopno tijekom pandemije, dokument koji sadrži informacije o obvezama vezanima uz izlaske na kopno kojih se moraju pridržavati državna tijela i brodovlasnici. Dokument možete pronaći <<ovdje>>.

Maersk će najvjerojatnije završiti na sudu zbog kontroverzne direktive o zabrani odlaska na kopno za članove posade tijekom pandemije.

Danska pomorska uprava (DMA) krajem prošlog mjeseca pisanim je putem upozorila najvećeg nacionalnog brodara da je potpunom zabranom izlaska na kopno za posade na brodovima pod danskom zastavom, koja je stupila na snagu nakon što je otkrivena omikron varijanta, prekršio danske zakone, kao i Konvenciju o radu pomoraca. Maersk se tada izvukao bez kazne, samo s upozorenjem, piše Splash247.

Međutim, danski ogranak Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) namjerava podići tužbu protiv Maerska na lokalnom sudu i tražiti odštetu. Sve to se dogodilo zahvaljujući intervenciji danskog sindikata pomoraca Metal Maritime, koji je sredinom prošlog mjeseca prisilio Maersk da povuče zabranu izlaska na kopno.

Sindikat pomoraca i danski ogranak ITF-a tvrde da Maerskova odluka o zabrani izlazaka na kopno direktno krši Konvenciju o radu pomoraca i Sekciju 58 Seafarers’ Act-a, te ‘danski model’. Odluka o zabrani donešena je bez prethodne obavijesti Danskoj pomorskoj upravi ili sindikatima, piše Safety4Sea.

Prema Konvenciji, pomorci moraju imati pravo izlaska na kopno kada se brod nalazi u luci, a ne moraju tražiti nikakva posebna dopuštenja. Jedino u izvanrednim situacijama, kapetan može pomorca zamoliti da ostane na brodu.

Sindikat Metal Maritime kontaktirao je Maersk, vjerujući da je riječ o pogrešci ili nesporazumu. No, nakon nekoliko mailova, sindikat je prijavio Maersk Danskoj pomorskoj upravi zbog kršenja konvencije. Maersk je 11. ožujka ukinuo odluku o zabrani izlaska na kopno za sve brodove u floti.

U nekim dijelovima svijeta pomorcima se konačno dopušta izlazak na kopno. Primjerice, Singapur, jedna od najprometnijih luka na svijetu, napokon je početkom mjeseca dozvolio članovima posade izlazak na kopno. Međutim, i tu ‘postoji kvaka’: potrebno je priložiti dokaz o “potpunom cijepljenju” i negativni brzi test ne stariji od 48 sati.

Međunarodna brodarska komora (ICS) ažurirala je preporuke o izlasku na kopno tijekom pandemije, dokument koji sadrži informacije o obvezama vezanima uz izlaske na kopno kojih se moraju pridržavati državna tijela i brodovlasnici. Dokument možete pronaći <<ovdje>>.