O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Povećan kapacitet uplinjavanja na LNG terminalu u Omišlju

Povećan je tehnički kapacitet transportnog sustava na priključku UMS Omišalj, izvijestio je jutros na svojim stranicama LNG.hr.

Novi tehnički kapacitet, odnosno maksimalni kapacitet uplinjavanja LNG-a iznosi 338.000 m3/sat, što na godišnoj razini iznosi oko 2,9 milijardi kubičnih metara.

Podsjećamo, kapacitet terminala već je podignut s početnih 2,6 milijardi kubičnih metara plina godišnje, što je otprilike jednako godišnjoj potrošnji u Hrvatskoj, na 2,9 milijardi. Za zakup dodatnih 300 milijuna kubičnih metara kapaciteta raspisan je javni natječaj za koji je zainteresirana susjedna Slovenija, prema riječima slovenskog ministra Jerneja Vrtovca, piše Novi list.

Ćorić je najavio moguće povećanje za dodatnih 600 milijuna kubika, a direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen kaže da je terminal spreman za takvo povećanje kapaciteta koje, u prvom redu, ovisi o prilagodbi kapaciteta Plinacroa.

Kako bi se taj kapacitet ponudio tržištu, Plinacro je, u skladu sa svojim obvezama prema korisnicima transportnog sustava, maksimalno prilagodio tehnološko upravljanje kapacitetima te na taj način omogućio dodatan plasman plina s LNG terminala prema kupcima.

Budući da maksimalni tehnički kapacitet uplinjavanja ukapljenog prirodnog plina FSRU broda LNG Croatia iznosi 450.000 metara kubičnih na sat, ostvareno povećanje kapaciteta s 2,6 milijardi na 2,9 milijardi kubičnih metara godišnje ne utječe na tehnološke procese ni na redovan rad samog terminala, rekao je Hrvoje Krhen za Novi list.

Navedeno povećanje omogućava prihvat i transport 2,9 milijardi kubika plina godišnje, što je osigurano bez investiranja u dodatne plinovode ili postrojenja. U slučaju povećanja kapaciteta LNG terminala u iznosu većem od 2,9 milijardi kubika plina godišnje, transport dodatnih količina plina može se osigurati izgradnjom dijela planiranih evakuacijskih plinovoda.

Iz LNG terminala na Omišlju dalje navode:

Sukladno navedenome, operator terminala za LNG će ponuditi novi slobodni kapacitet uplinjavanja LNG-a sukladno Pravilima korištenja terminala za ukapljeni prirodni plin (NN 87/21) u godišnjem postupku ugovaranja usluge prihvata i otpreme LNG-a za plinsku godinu 2022./2023. i naredne plinske godine te kratkoročni kapacitet uplinjavanja u postupku kratkoročnog ugovaranja usluge prihvata i otpreme LNG-a od 1. svibnja 2022. do kraja tekuće plinske godine.

U skladu s Pravilima korištenja terminala za ukapljeni prirodni plin (NN 87/21) novi ili postojeći korisnici terminala za LNG (opskrbljivač plinom ili trgovac plinom) trebaju predati zahtjev za raspodjelu kapaciteta uplinjavanja LNG-a najkasnije do 31. svibnja plinske godine koja neposredno prethodi prvoj plinskoj godini koja je obuhvaćena zahtjevom za raspodjelu kapaciteta uplinjavanja LNG-a.

Također, podnositelj zahtjeva za ugovaranje kratkoročnog kapaciteta uplinjavanja LNG-a dužan je zahtjev za raspodjelu kratkoročnog kapaciteta uplinjavanja LNG-a dostaviti operatoru terminala za LNG najkasnije 60 dana prije planiranog korištenja usluge prihvata i otpreme LNG-a.

Povećan je tehnički kapacitet transportnog sustava na priključku UMS Omišalj, izvijestio je jutros na svojim stranicama LNG.hr.

Novi tehnički kapacitet, odnosno maksimalni kapacitet uplinjavanja LNG-a iznosi 338.000 m3/sat, što na godišnoj razini iznosi oko 2,9 milijardi kubičnih metara.

Podsjećamo, kapacitet terminala već je podignut s početnih 2,6 milijardi kubičnih metara plina godišnje, što je otprilike jednako godišnjoj potrošnji u Hrvatskoj, na 2,9 milijardi. Za zakup dodatnih 300 milijuna kubičnih metara kapaciteta raspisan je javni natječaj za koji je zainteresirana susjedna Slovenija, prema riječima slovenskog ministra Jerneja Vrtovca, piše Novi list.

Ćorić je najavio moguće povećanje za dodatnih 600 milijuna kubika, a direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen kaže da je terminal spreman za takvo povećanje kapaciteta koje, u prvom redu, ovisi o prilagodbi kapaciteta Plinacroa.

Kako bi se taj kapacitet ponudio tržištu, Plinacro je, u skladu sa svojim obvezama prema korisnicima transportnog sustava, maksimalno prilagodio tehnološko upravljanje kapacitetima te na taj način omogućio dodatan plasman plina s LNG terminala prema kupcima.

Budući da maksimalni tehnički kapacitet uplinjavanja ukapljenog prirodnog plina FSRU broda LNG Croatia iznosi 450.000 metara kubičnih na sat, ostvareno povećanje kapaciteta s 2,6 milijardi na 2,9 milijardi kubičnih metara godišnje ne utječe na tehnološke procese ni na redovan rad samog terminala, rekao je Hrvoje Krhen za Novi list.

Navedeno povećanje omogućava prihvat i transport 2,9 milijardi kubika plina godišnje, što je osigurano bez investiranja u dodatne plinovode ili postrojenja. U slučaju povećanja kapaciteta LNG terminala u iznosu većem od 2,9 milijardi kubika plina godišnje, transport dodatnih količina plina može se osigurati izgradnjom dijela planiranih evakuacijskih plinovoda.

Iz LNG terminala na Omišlju dalje navode:

Sukladno navedenome, operator terminala za LNG će ponuditi novi slobodni kapacitet uplinjavanja LNG-a sukladno Pravilima korištenja terminala za ukapljeni prirodni plin (NN 87/21) u godišnjem postupku ugovaranja usluge prihvata i otpreme LNG-a za plinsku godinu 2022./2023. i naredne plinske godine te kratkoročni kapacitet uplinjavanja u postupku kratkoročnog ugovaranja usluge prihvata i otpreme LNG-a od 1. svibnja 2022. do kraja tekuće plinske godine.

U skladu s Pravilima korištenja terminala za ukapljeni prirodni plin (NN 87/21) novi ili postojeći korisnici terminala za LNG (opskrbljivač plinom ili trgovac plinom) trebaju predati zahtjev za raspodjelu kapaciteta uplinjavanja LNG-a najkasnije do 31. svibnja plinske godine koja neposredno prethodi prvoj plinskoj godini koja je obuhvaćena zahtjevom za raspodjelu kapaciteta uplinjavanja LNG-a.

Također, podnositelj zahtjeva za ugovaranje kratkoročnog kapaciteta uplinjavanja LNG-a dužan je zahtjev za raspodjelu kratkoročnog kapaciteta uplinjavanja LNG-a dostaviti operatoru terminala za LNG najkasnije 60 dana prije planiranog korištenja usluge prihvata i otpreme LNG-a.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here