Broj kontejnerskih brodova koji čekaju ispred zakrčenih luka naglo je porastao tijekom posljednjih nekoliko mjeseci. Trenutno je u gužvama zapelo 20% svih kontejnerskih brodova na svijetu, pokazali su podaci koje je objavio Windward.
Potpuni lockdown u Kini uzrokovao je gužve ispred luka u toj zemlji, a broj brodova koji čekaju gotovo se udvostručio otkako su uvedeni prvi lockdowni. Naime, broj brodova koji čekaju ispred luka popeo se s 206 u veljači na 506 u travnju, prema podacima Windwarda. Riječ je o porastu od ukupno 195%, prenosi The Maritime Executive.
Prema podacima Alphalinera, cjelokupna svjetska flota sastoji se od 6.358 kontejnerskih brodova aktivnih diljem svijeta, prenosi gCaptain.
Gledajući globalno, 12. i 13. travnja, kada su prikupljeni podaci, na ulazak u luke diljem svijeta čekalo je ukupno čak 1.826 kontejnerskih brodova – što predstavlja otprilike 20% globalne flote. Štoviše, s obzirom da se kod Kine nalazi 506 kontejnerskih brodova, to znači da se ispred kineskih luka nalazi gotovo 28% svih brodova koji čekaju na ulazak u luke. Riječ je o velikom porastu u odnosu na veljaču, kada je samo u Kini zapelo s gotovo 15% brodova koji čekaju.
Zagušenja u lukama tijekom pandemije pridonijela su dramatičnom porastu vozarina u protekle dvije godine. Posljednji kineski lockdown, potaknut ‘zero-covid’ politikom, stvara još više prepreka u globalnim lancima opskrbe te uzrokuje ogromne gužve u lukama. Neki stručnjaci vjeruju da bi moglo doći do povratka stanja kakvog smo vidjeli prošle godine, što prijeti napretku koji su neke luke, poput Los Angelesa i Long Beacha, ostvarile u smanjenju gužvi u posljednjih nekoliko mjeseci.