Već dobro poznati prizori stampeda u trgovinama mogu se vidjeti ovih dana Pekingu, posljednjem kineskom gradu koji se trenutno suočava s posljedicama kineske “zero-covid” politike, piše Splash247.
Pomutnja u lukama i na kopnu u najmnogoljudnijoj zemlji na svijetu izaziva poteškoće, kako za proizvođače, tako i za logističke operatere.
Dok se posljednjih dana o pisalo ponajviše o Šangaju i lockdownu koji traje već gotovo mjesec dana, slične scenarije sada imamo priliku vidjeti i u ostalim područjima u zemlji. Podaci izvješća tvrtke Gavekal Dragonomics pokazuju kako od 20. travnja čak 57 od 100 najvećih po BDP-u kineskih gradova provode stroge lockdowne.
“Komentari izvršnih čelnika automobilskih i elektroničkih tvrtki sugeriraju kako bi se proizvodnja u tim industrijama mogla zaustaviti diljem zemlje ukoliko se strogi lockdowni u Šangaju i okolnim gradovima ne ukinu do svibnja. Izgledne eskalacije troškova u tako ključnim industrijama mogli bi potaknuti lokalne dužnosnike da pokušaju pronaći očajnička rješenja kako bi tvornice i dalje funkcionirale ukoliko se strogi lockdowni nastave do svibnja”, navodi se u nedavnom izvješću.
Andrea Huang, viša direktorica platforme Overhaul, izvjavila je za Splash kako se na temelju trenutnih trendova, lockdowni neće početi popuštati do početka ili sredine svibnja, a izolacija bi se mogla nastaviti do lipnja ili još dalje u ljeto. Huang je rekla kako će nedostatak kontejnera povećati troškove dostave kada se Šangaj i drugi obalni gradovi počnu otvarati.
Gužve kontejnera u kineskim lukama i dalje su velike, a vrijeme čekanja u Ningbou traje i do sedam dana, dok u Šangaju traje manje od dva dana jer je količina tereta značajno smanjena. Uvezeni kontejneri čekaju u prosjeku 12 dana u luci Šangaj prije nego što se pokupe kamionima kako bi se isporučili na odredišta u unutrašnjosti.
Iako je veći dio izvještaja o trenutnoj seriji lockdowna u Kini usredotočen na kontejnerski transport, stroge mjere koje je diktirala administracija Xi Jinpinga također imaju značajan utjecaj na suhe rasute terete.
Uz Šangaj, četiri obalne pokrajine s najvećim žarištima koronavirusa u 2022. godini su Shandong, Zhejiang, Fujian i Guangdong. Ove četiri provincije prerađuju oko 50% kineskog uvoza rasutog tereta, pokazuje novo istraživanje tvrtke Arrow.
Epidemija u tim provincijama zajedno s rezultirajućim lockdownima doveli su do povećanja zastoja u trgovini suhim rasutim teretima tijekom prošlog mjeseca.
“Učinci lockdowna kaskadno se probijaju kroz opskrbne lance, pa bi stoga gužve mogle potrajati neko vrijeme”, sugerirali su analitičari Arrowa u novom izvješću, dodajući: “Vrhunci slučajeva koronavirusa obično se podudaraju s vrhuncima gužvi, ne vidimo zašto bi ovaj put bilo drugačije.”
Što se tiče tankera, posljedice su bile jasan pad obujma tereta. Najnovije informacije iz Kine upućuju na to da su lockdowni smanjili domaću potražnju za naftom za 7%, odnosno gotovo milijun barela dnevno tijekom posljednjih tjedana, tvrdi novo izvješće BRS-a.