O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Gužve u kineskim lukama rastu, očekuju se novi lockdowni: Peking se priprema za “Šangajski sindrom”

Već dobro poznati prizori stampeda u trgovinama mogu se vidjeti ovih dana Pekingu, posljednjem kineskom gradu koji se trenutno suočava s posljedicama kineske “zero-covid” politike, piše Splash247.

Pomutnja u lukama i na kopnu u najmnogoljudnijoj zemlji na svijetu izaziva poteškoće, kako za proizvođače, tako i za logističke operatere.

Dok se posljednjih dana o pisalo ponajviše o Šangaju i lockdownu koji traje već gotovo mjesec dana, slične scenarije sada imamo priliku vidjeti i u ostalim područjima u zemlji. Podaci izvješća tvrtke Gavekal Dragonomics pokazuju kako od 20. travnja čak 57 od 100 najvećih po BDP-u kineskih gradova provode stroge lockdowne.

Komentari izvršnih čelnika automobilskih i elektroničkih tvrtki sugeriraju kako bi se proizvodnja u tim industrijama mogla zaustaviti diljem zemlje ukoliko se strogi lockdowni u Šangaju i okolnim gradovima ne ukinu do svibnja. Izgledne eskalacije troškova u tako ključnim industrijama mogli bi potaknuti lokalne dužnosnike da pokušaju pronaći očajnička rješenja kako bi tvornice i dalje funkcionirale ukoliko se strogi lockdowni nastave do svibnja”, navodi se u nedavnom izvješću.

Andrea Huang, viša direktorica platforme Overhaul, izvjavila je za Splash kako se na temelju trenutnih trendova, lockdowni neće početi popuštati do početka ili sredine svibnja, a izolacija bi se mogla nastaviti do lipnja ili još dalje u ljeto. Huang je rekla kako će nedostatak kontejnera povećati troškove dostave kada se Šangaj i drugi obalni gradovi počnu otvarati.

Foto: Splash247

Gužve kontejnera u kineskim lukama i dalje su velike, a vrijeme čekanja u Ningbou traje i do sedam dana, dok u Šangaju traje manje od dva dana jer je količina tereta značajno smanjena. Uvezeni kontejneri čekaju u prosjeku 12 dana u luci Šangaj prije nego što se pokupe kamionima kako bi se isporučili na odredišta u unutrašnjosti.

Iako je veći dio izvještaja o trenutnoj seriji lockdowna u Kini usredotočen na kontejnerski transport, stroge mjere koje je diktirala administracija Xi Jinpinga također imaju značajan utjecaj na suhe rasute terete.

Uz Šangaj, četiri obalne pokrajine s najvećim žarištima koronavirusa u 2022. godini su Shandong, Zhejiang, Fujian i Guangdong. Ove četiri provincije prerađuju oko 50% kineskog uvoza rasutog tereta, pokazuje novo istraživanje tvrtke Arrow.

Foto: Splash247

Epidemija u tim provincijama zajedno s rezultirajućim lockdownima doveli su do povećanja zastoja u trgovini suhim rasutim teretima tijekom prošlog mjeseca.

Učinci lockdowna kaskadno se probijaju kroz opskrbne lance, pa bi stoga gužve mogle potrajati neko vrijeme”, sugerirali su analitičari Arrowa u novom izvješću, dodajući: “Vrhunci slučajeva koronavirusa obično se podudaraju s vrhuncima gužvi, ne vidimo zašto bi ovaj put bilo drugačije.

Foto: Splash247

Što se tiče tankera, posljedice su bile jasan pad obujma tereta. Najnovije informacije iz Kine upućuju na to da su lockdowni smanjili domaću potražnju za naftom za 7%, odnosno gotovo milijun barela dnevno tijekom posljednjih tjedana, tvrdi novo izvješće BRS-a.

Već dobro poznati prizori stampeda u trgovinama mogu se vidjeti ovih dana Pekingu, posljednjem kineskom gradu koji se trenutno suočava s posljedicama kineske “zero-covid” politike, piše Splash247.

Pomutnja u lukama i na kopnu u najmnogoljudnijoj zemlji na svijetu izaziva poteškoće, kako za proizvođače, tako i za logističke operatere.

Dok se posljednjih dana o pisalo ponajviše o Šangaju i lockdownu koji traje već gotovo mjesec dana, slične scenarije sada imamo priliku vidjeti i u ostalim područjima u zemlji. Podaci izvješća tvrtke Gavekal Dragonomics pokazuju kako od 20. travnja čak 57 od 100 najvećih po BDP-u kineskih gradova provode stroge lockdowne.

Komentari izvršnih čelnika automobilskih i elektroničkih tvrtki sugeriraju kako bi se proizvodnja u tim industrijama mogla zaustaviti diljem zemlje ukoliko se strogi lockdowni u Šangaju i okolnim gradovima ne ukinu do svibnja. Izgledne eskalacije troškova u tako ključnim industrijama mogli bi potaknuti lokalne dužnosnike da pokušaju pronaći očajnička rješenja kako bi tvornice i dalje funkcionirale ukoliko se strogi lockdowni nastave do svibnja”, navodi se u nedavnom izvješću.

Andrea Huang, viša direktorica platforme Overhaul, izvjavila je za Splash kako se na temelju trenutnih trendova, lockdowni neće početi popuštati do početka ili sredine svibnja, a izolacija bi se mogla nastaviti do lipnja ili još dalje u ljeto. Huang je rekla kako će nedostatak kontejnera povećati troškove dostave kada se Šangaj i drugi obalni gradovi počnu otvarati.

Foto: Splash247

Gužve kontejnera u kineskim lukama i dalje su velike, a vrijeme čekanja u Ningbou traje i do sedam dana, dok u Šangaju traje manje od dva dana jer je količina tereta značajno smanjena. Uvezeni kontejneri čekaju u prosjeku 12 dana u luci Šangaj prije nego što se pokupe kamionima kako bi se isporučili na odredišta u unutrašnjosti.

Iako je veći dio izvještaja o trenutnoj seriji lockdowna u Kini usredotočen na kontejnerski transport, stroge mjere koje je diktirala administracija Xi Jinpinga također imaju značajan utjecaj na suhe rasute terete.

Uz Šangaj, četiri obalne pokrajine s najvećim žarištima koronavirusa u 2022. godini su Shandong, Zhejiang, Fujian i Guangdong. Ove četiri provincije prerađuju oko 50% kineskog uvoza rasutog tereta, pokazuje novo istraživanje tvrtke Arrow.

Foto: Splash247

Epidemija u tim provincijama zajedno s rezultirajućim lockdownima doveli su do povećanja zastoja u trgovini suhim rasutim teretima tijekom prošlog mjeseca.

Učinci lockdowna kaskadno se probijaju kroz opskrbne lance, pa bi stoga gužve mogle potrajati neko vrijeme”, sugerirali su analitičari Arrowa u novom izvješću, dodajući: “Vrhunci slučajeva koronavirusa obično se podudaraju s vrhuncima gužvi, ne vidimo zašto bi ovaj put bilo drugačije.

Foto: Splash247

Što se tiče tankera, posljedice su bile jasan pad obujma tereta. Najnovije informacije iz Kine upućuju na to da su lockdowni smanjili domaću potražnju za naftom za 7%, odnosno gotovo milijun barela dnevno tijekom posljednjih tjedana, tvrdi novo izvješće BRS-a.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?