Pomorska i lučka uprava Singapura (MPA) svalila je krivnju za veliku kontaminaciju goriva na dobavljače s Bliskog istoka.
Oko 200 brodova primilo je u Singapuru brodsko gorivo s visokim sadržajem sumpora (HSFO), za koje je MPA utvrdila da je kontaminirano, odnosno da sadrži visoku koncentraciju štetnih kloriranih organskih spojeva (COC). Istraga je, između ostalog, pokazala kompleksnost globalnih lanaca opskrbe kada je u pitanju opskrba brodskim gorivom.
Naime, Glencore i PetroChina su u veljači i ožujku u Singapuru prodavali kontaminirano brodsko gorivo. Nakon što je više od 80 brodova prijavilo kvarove, pokrenuta je istraga, kojom je dosad utvrđeno da je riječ o gorivu kojeg je Glencore kupio u siječnju i veljači ove godine preko singapurskog Straits Pinnaclea. Ta firma je pak ugovorila opskrbu od Unicious Energya.
Kontaminirani HSFO ukrcan je u luci Khorfakkan u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE) na tanker i otpremljen u plutajuća skladišta u Tanjung Pelepasu u Maleziji, gdje se kontaminirano gorivo pomiješalo s drugim gorivom. Tako izmiješan HSFO je isporučen u skladišta u Singapuru, a Glencore je dio prodao PetroChini, piše gCaptain.
Kako bi utvrdio izvor onečišćenja, MPA je testirao uzorke goriva iz različitih izvora, uključujući tanker koji je isporučio HSFO iz Khorfakkana, postrojenja za miješanje goriva i skladišta Glencorea i PetroChina. Utvrđeno je da gorivo na tankeru sadrži visoke koncentracije COC-a, piše Splash247.
Forenzička analiza pokazala je podudaranje s uzorcima s nekoliko brodova koji su kupili HSFO od Glencorea i PetroChine, čime je utvrđeno da kontaminirano gorivo na brodovima vjerojatno dolazi iz istog izvora – tankera koji je stigao iz Khorfakkana.
Svi dobavljači goriva s licencom MPA dužni su testirati gorivo kako bi se utvrdilo da je u skladu s međunarodnim standardima. MPA je utvrdila da su i Glencore i PetroChina proveli ispitivanja isporučenog goriva. No, kako trenutni međunarodni standardi ne zahtijevaju testiranje COC-a, kontaminacija nije odmah otkrivena.
Skandal s kontaminiranim gorivom u Singapuru vjerojatno će koštati desetke milijuna dolara, ali i zasigurno dati posla odvjetnicima u narednih nekoliko godina.
Pročitajte više na: Kontaminirano brodsko gorivo iz Singapura dospjelo na oko 200 brodova: Prijavljeni brojni kvarovi