OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Povratak teretnih jedrenjaka: Nizozemska tvrtka ovog ljeta pokreće uslugu brodom starim 110 godina

Globalno zagađenje i klimatske promjene, ali i sve strože uredbe za očuvanje okoliša, vraćaju nas na neka rješenja iz prošlosti, stoga se tijekom posljednjih nekoliko godina sve veći broj kompanija okreće tradiciji. Posljednja u nizu ‘inovacija’ je korištenje jedrenjaka umjesto konvencionalnih teretnih brodova za prijevoz tereta. Neke tvrtke to su shvatile doslovno, uključujućo nizozemski startup, koji ovog ljeta pokreće uslugu jedrenjakom starim čak 110 godina.

Nizozemski startup Eco Clipper, kojemu je cilj ponovno proširiti upotrebu jedrenjaka u transportu tereta, objavio je raspored plovidbe za svoje prvo plovilo. Radi se o manjem jedrenjaku s dva jarbola kojeg je tvrtka kupila u siječnju, a zanimljivo je da je brod star čak 110 godina. Tvrtka planira graditi moderne adaptacije tradicionalnih jedrenjaka koji će prevoziti do 500 tona tereta, piše The Maritime Executive.

De Tukker prvi je jedrenjak u floti, a koristit će se za prijevoz tereta i putnika na području Sjevernog mora, La Manchea i Biskajskog zaljeva. Tvrtka planira pokrenuti usluge 15. kolovoza iz Nizozemske, a jedrenjak će, koristeći se primarno snagom vjetra za pogon, ploviti na relaciji između Ujedinjenog Kraljevstva, Portugala i Francuske. Prije nego se vrati u Nizozemsku krajem godine, pristat će i u Antwerpenu.

Budući da je jedrenjak De Tukker dug 40 metara te ima plitki gaz (manji od 2,5 metra), iz tvrtke ističu da će moći pristajati u manje luke, što iz Eco Clippera vide kao odličnu priliku za širenje ovog segmenta tržišta. Moći će prevoziti oko 60 kubičnih metara tereta, odnosno od 50 do 70 tona. Imat će kapacitet i za smještaj 12 putnika koji će moći uživati u iskustvu putovanja.

Izgrađen je davne 1912. godine pod imenom Harle Tiefand, a dugi niz godina koristio se za obalnu plovidbu. U 1980-ima prenamijenjen je u školski brod u Nizozemskoj, a plovio je sve dok se nije nasukao 2011. godine. U prosincu 2019. godine prodan je njemačkoj tvrtki Spirit of the Oceans, koja ga je planirala pretvoriti u rezidencijalni brod. Međutim, nizozemski Eco Clipper je kupio ovaj jedrenjak u siječnju ove godine.

U raspored plovidbe za 2022. godinu uključene su veće i manje luke. Time ćemo povećati mogućnosti prijevoza tereta i putovanja jedrenjacima”, izjavio je Jorne Langelaan, izvršni direktor i osnivač EcoClippera, dodajući: “Fantastično je imati priliku surađivati s drugim tvrtkama za prijevoz tereta jedrenjacima – svi imamo puno toga za ponuditi i krećemo se prema istom cilju – smanjenju emisija štetnih plinova i povratku jedrenjaka kao održive opcije za pomorski prijevoz.

Brod je trenutno na remontu u brodogradilištu Talsma u Nizozemskoj. Uz rekonstrukciju, brod će ponovno biti prenamijenjen za prijevoz tereta, a osigurat će se i smještaj za putnike te blagovaonica na palubi uz krmeni jarbol. Kako ističu iz tvrtke, gaz će se također povećati, što će osigurati stabilniju plovidbu. Također se provode istraživanja za ugradnju generatora i solarnih panela na palubu, koji bi osiguravali energiju za sustave rasvjete i navigaciju, čime bi se dodatno smanjila upotreba fosilnih goriva.

Tvrtku Eco Clipper je 2018. godine osnovao kapetan Jorne Langelaan koji radio je na razvoju dizajna za teretne jedrenjake. Tvrtka se nada ovaj povijesni jedrenjak iskoristiti kako bi privukli potencijalne investitore u ovaj sektor pomorske industrije.

Globalno zagađenje i klimatske promjene, ali i sve strože uredbe za očuvanje okoliša, vraćaju nas na neka rješenja iz prošlosti, stoga se tijekom posljednjih nekoliko godina sve veći broj kompanija okreće tradiciji. Posljednja u nizu ‘inovacija’ je korištenje jedrenjaka umjesto konvencionalnih teretnih brodova za prijevoz tereta. Neke tvrtke to su shvatile doslovno, uključujućo nizozemski startup, koji ovog ljeta pokreće uslugu jedrenjakom starim čak 110 godina.

Nizozemski startup Eco Clipper, kojemu je cilj ponovno proširiti upotrebu jedrenjaka u transportu tereta, objavio je raspored plovidbe za svoje prvo plovilo. Radi se o manjem jedrenjaku s dva jarbola kojeg je tvrtka kupila u siječnju, a zanimljivo je da je brod star čak 110 godina. Tvrtka planira graditi moderne adaptacije tradicionalnih jedrenjaka koji će prevoziti do 500 tona tereta, piše The Maritime Executive.

De Tukker prvi je jedrenjak u floti, a koristit će se za prijevoz tereta i putnika na području Sjevernog mora, La Manchea i Biskajskog zaljeva. Tvrtka planira pokrenuti usluge 15. kolovoza iz Nizozemske, a jedrenjak će, koristeći se primarno snagom vjetra za pogon, ploviti na relaciji između Ujedinjenog Kraljevstva, Portugala i Francuske. Prije nego se vrati u Nizozemsku krajem godine, pristat će i u Antwerpenu.

Budući da je jedrenjak De Tukker dug 40 metara te ima plitki gaz (manji od 2,5 metra), iz tvrtke ističu da će moći pristajati u manje luke, što iz Eco Clippera vide kao odličnu priliku za širenje ovog segmenta tržišta. Moći će prevoziti oko 60 kubičnih metara tereta, odnosno od 50 do 70 tona. Imat će kapacitet i za smještaj 12 putnika koji će moći uživati u iskustvu putovanja.

Izgrađen je davne 1912. godine pod imenom Harle Tiefand, a dugi niz godina koristio se za obalnu plovidbu. U 1980-ima prenamijenjen je u školski brod u Nizozemskoj, a plovio je sve dok se nije nasukao 2011. godine. U prosincu 2019. godine prodan je njemačkoj tvrtki Spirit of the Oceans, koja ga je planirala pretvoriti u rezidencijalni brod. Međutim, nizozemski Eco Clipper je kupio ovaj jedrenjak u siječnju ove godine.

U raspored plovidbe za 2022. godinu uključene su veće i manje luke. Time ćemo povećati mogućnosti prijevoza tereta i putovanja jedrenjacima”, izjavio je Jorne Langelaan, izvršni direktor i osnivač EcoClippera, dodajući: “Fantastično je imati priliku surađivati s drugim tvrtkama za prijevoz tereta jedrenjacima – svi imamo puno toga za ponuditi i krećemo se prema istom cilju – smanjenju emisija štetnih plinova i povratku jedrenjaka kao održive opcije za pomorski prijevoz.

Brod je trenutno na remontu u brodogradilištu Talsma u Nizozemskoj. Uz rekonstrukciju, brod će ponovno biti prenamijenjen za prijevoz tereta, a osigurat će se i smještaj za putnike te blagovaonica na palubi uz krmeni jarbol. Kako ističu iz tvrtke, gaz će se također povećati, što će osigurati stabilniju plovidbu. Također se provode istraživanja za ugradnju generatora i solarnih panela na palubu, koji bi osiguravali energiju za sustave rasvjete i navigaciju, čime bi se dodatno smanjila upotreba fosilnih goriva.

Tvrtku Eco Clipper je 2018. godine osnovao kapetan Jorne Langelaan koji radio je na razvoju dizajna za teretne jedrenjake. Tvrtka se nada ovaj povijesni jedrenjak iskoristiti kako bi privukli potencijalne investitore u ovaj sektor pomorske industrije.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Baltic