O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Uskoro izmjene MLC-a: Pristup internetu za pomorce postaje neotuđivo pravo, ali brodari ga žele naplaćivati!

Organizacije koje se bave pravima pomoraca izborile su se za uključivanje prava na komunikaciju, uključujući pristup internetu, u najnovije izmjene Konvencije o radu pomoraca (MLC) iz 2006. godine. Međutim, iz Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) izrazili su razočaranje zbog činjenice da će brodari i vlade pristup internetu moći naplaćivati.

Posljednji sastanak Posebnog tripartitnog odbora (STC) završio je u 13. svibnja Ženevi. Na sastanku su donesene odluke o brojnim promjenama, uključujući napokon izmjene MLC-a koje će pomorcima osigurati bolju povezanost s obiteljima i drugim dragim ljudima na kopnu, objavio je ITF.

Biti u kontaktu s obitelji i prijateljima nije samo lijepo, to je osnovno ljudsko pravo. Iz tog razloga smo se borili da pomorci dobiju pristup internetu te da to postane obvezna odredba po MLC-u”, rekao je Mark Dickinson, potpredsjednik Sekcije pomoraca ITF-a.

Međutim, kako su naglasili iz ITF-a, unatoč činjenici da brodovi već imaju potrebnu tehnologiju koja omogućuje pristup internetu, “brodovlasnici odbijaju uvesti promjene”. ITF tvrdi da brodari inzistiraju na tome da bi trebali moći ograničiti pristup i ​​pomorcima naplaćivati pristup internetu.

Propali dogovori vezani uz repatrijaciju

Na sastanku ipak nije postignut dogovor o promjenama uredbi MLC-a o repatrijaciji koje je zahtijevala organizacija Seafarers Group.

Naime, zahtjev Seafarers Group bio je da se odgovornosti brodovlasnika za repatrijaciju pomoraca po isteku ugovora proširi sve do trenutka dolaska pomorca do svog prebivališta.

Kao što smo mogli vidjeti tijekom pandemije, pandemijske mjere uvedene u brojnim zemljama negativno su utjecale na mnoge pomorce, odgodile njihov dolazak kući i povećale troškove”, navode iz ITF-a. Dickinson je dodao da su “brodovlasnici potpuno odbili prijedlog unatoč pokušajima pronalaženja kompromisa”.

Prema riječima glavnog tajnika ITF-a Stephena Cottona, odbijanje pregovora od strane brodara je “poražavajuće s obzirom na to što su sve prošli pomorci tijekom pandemije”.

Šteta je da nakon uspješne suradnje tijekom pandemije, kada je cijela industrija radila na zaštiti prava pomoraca, brodovlasnici uopće ne žele sudjelovati u dijalogu”, navodi Cotton.

Štoviše, skupina vlada EU-a (uključujući Hrvatsku) tražila je izmjene kako bi se u Konvenciji jasnije definiralo najduže trajanje službe na brodu, perioda od 11 mjeseci nakon kojeg su brodari obavezni organizirati repatrijaciju pomoraca. Brodovlasnici i neke vlade inzistirali su na fleksibilnosti i zahtijevali da se pomorcima, posebno vježbenicima, dopusti da na brodu ostanu do 12 mjeseci. Seafarers Group odbila je taj zahtjev, navodeći kao razlog umor i pitanje ugrožavanja sigurnosti.

Ostale izmjene

STC je također dogovorio niz značajnih promjena MLC-a, uključujući:

Zaštitna oprema mora biti dostupna u svim veličinama koje odgovaraju pomorcima na brodu, uključujući i ženama.

– U sklopu pravila o prehrani i posluživanju hrane, pomorcima će se morati osigurati bolji pristup pitkoj vodi, kvalitetnije namirnice te uravnotežena prehrana.

– Izmjene kojima će se definirati odgovornosti i obaveze vlada za pružanje informacija o obveznim sustavima zaštite pomoraca kao radnika koje moraju uspostaviti agencije za zapošljavanje pomoraca.

Uz to, doneseno je nekoliko rezolucija koje će usmjeravati budući rad STC-a, uključujući napore kako bi se stalo na kraj seksualnom uznemiravanju na brodovima, uređenje odredbi o naknadama koje pružaju P&I Clubs i osiguravatelji, te neke odredbe vezane uz ugovore o zapošljavanju pomoraca.

Tijekom 105. sjednice Odbora za pomorsku sigurnost IMO-a, članovi su se složili s odlukom o osnivanju zajedničkog odbora IMO-a i ILO-a kako bi se stalo na kraj maltretiranju, uznemiravanju i seksualnom uznemiravanju u pomorskom sektoru.

Potpredsjednik Sekcije pomoraca ITF-a Dickinson nije skrivao razočaranje time “što se čini da, otkako je MLC stupio na snagu, brodovlasnici su usredotočeni na dogovaranje promjena tehničke prirode, a ne na rezolucije koje podupiru kontinuirano poboljšanje uvjeta za pomorce”.

Tijekom pandemije, ITF i ICS su tako dobro surađivali, kako međusobno, tako i s drugim partnerima kao što je IMEC. Bilo bi šteta da ne nastavimo surađivati ​​u tom duhu. Dostojanstveni uvjeti rada za pomorce moraju biti u središtu pozornosti”, zaključio je glavni tajnik ITF-a Cotton.

Organizacije koje se bave pravima pomoraca izborile su se za uključivanje prava na komunikaciju, uključujući pristup internetu, u najnovije izmjene Konvencije o radu pomoraca (MLC) iz 2006. godine. Međutim, iz Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) izrazili su razočaranje zbog činjenice da će brodari i vlade pristup internetu moći naplaćivati.

Posljednji sastanak Posebnog tripartitnog odbora (STC) završio je u 13. svibnja Ženevi. Na sastanku su donesene odluke o brojnim promjenama, uključujući napokon izmjene MLC-a koje će pomorcima osigurati bolju povezanost s obiteljima i drugim dragim ljudima na kopnu, objavio je ITF.

Biti u kontaktu s obitelji i prijateljima nije samo lijepo, to je osnovno ljudsko pravo. Iz tog razloga smo se borili da pomorci dobiju pristup internetu te da to postane obvezna odredba po MLC-u”, rekao je Mark Dickinson, potpredsjednik Sekcije pomoraca ITF-a.

Međutim, kako su naglasili iz ITF-a, unatoč činjenici da brodovi već imaju potrebnu tehnologiju koja omogućuje pristup internetu, “brodovlasnici odbijaju uvesti promjene”. ITF tvrdi da brodari inzistiraju na tome da bi trebali moći ograničiti pristup i ​​pomorcima naplaćivati pristup internetu.

Propali dogovori vezani uz repatrijaciju

Na sastanku ipak nije postignut dogovor o promjenama uredbi MLC-a o repatrijaciji koje je zahtijevala organizacija Seafarers Group.

Naime, zahtjev Seafarers Group bio je da se odgovornosti brodovlasnika za repatrijaciju pomoraca po isteku ugovora proširi sve do trenutka dolaska pomorca do svog prebivališta.

Kao što smo mogli vidjeti tijekom pandemije, pandemijske mjere uvedene u brojnim zemljama negativno su utjecale na mnoge pomorce, odgodile njihov dolazak kući i povećale troškove”, navode iz ITF-a. Dickinson je dodao da su “brodovlasnici potpuno odbili prijedlog unatoč pokušajima pronalaženja kompromisa”.

Prema riječima glavnog tajnika ITF-a Stephena Cottona, odbijanje pregovora od strane brodara je “poražavajuće s obzirom na to što su sve prošli pomorci tijekom pandemije”.

Šteta je da nakon uspješne suradnje tijekom pandemije, kada je cijela industrija radila na zaštiti prava pomoraca, brodovlasnici uopće ne žele sudjelovati u dijalogu”, navodi Cotton.

Štoviše, skupina vlada EU-a (uključujući Hrvatsku) tražila je izmjene kako bi se u Konvenciji jasnije definiralo najduže trajanje službe na brodu, perioda od 11 mjeseci nakon kojeg su brodari obavezni organizirati repatrijaciju pomoraca. Brodovlasnici i neke vlade inzistirali su na fleksibilnosti i zahtijevali da se pomorcima, posebno vježbenicima, dopusti da na brodu ostanu do 12 mjeseci. Seafarers Group odbila je taj zahtjev, navodeći kao razlog umor i pitanje ugrožavanja sigurnosti.

Ostale izmjene

STC je također dogovorio niz značajnih promjena MLC-a, uključujući:

Zaštitna oprema mora biti dostupna u svim veličinama koje odgovaraju pomorcima na brodu, uključujući i ženama.

– U sklopu pravila o prehrani i posluživanju hrane, pomorcima će se morati osigurati bolji pristup pitkoj vodi, kvalitetnije namirnice te uravnotežena prehrana.

– Izmjene kojima će se definirati odgovornosti i obaveze vlada za pružanje informacija o obveznim sustavima zaštite pomoraca kao radnika koje moraju uspostaviti agencije za zapošljavanje pomoraca.

Uz to, doneseno je nekoliko rezolucija koje će usmjeravati budući rad STC-a, uključujući napore kako bi se stalo na kraj seksualnom uznemiravanju na brodovima, uređenje odredbi o naknadama koje pružaju P&I Clubs i osiguravatelji, te neke odredbe vezane uz ugovore o zapošljavanju pomoraca.

Tijekom 105. sjednice Odbora za pomorsku sigurnost IMO-a, članovi su se složili s odlukom o osnivanju zajedničkog odbora IMO-a i ILO-a kako bi se stalo na kraj maltretiranju, uznemiravanju i seksualnom uznemiravanju u pomorskom sektoru.

Potpredsjednik Sekcije pomoraca ITF-a Dickinson nije skrivao razočaranje time “što se čini da, otkako je MLC stupio na snagu, brodovlasnici su usredotočeni na dogovaranje promjena tehničke prirode, a ne na rezolucije koje podupiru kontinuirano poboljšanje uvjeta za pomorce”.

Tijekom pandemije, ITF i ICS su tako dobro surađivali, kako međusobno, tako i s drugim partnerima kao što je IMEC. Bilo bi šteta da ne nastavimo surađivati ​​u tom duhu. Dostojanstveni uvjeti rada za pomorce moraju biti u središtu pozornosti”, zaključio je glavni tajnik ITF-a Cotton.