O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadrolinijina tri nova električna broda prevozit će putnike na dubrovačkom, šibenskom i lošinjskom području

Jadrolinija je prvi put pokrenula postupak nabavke potpuno električnih brodova koji će prevoziti putnike na dubrovačkom, šibenskom i lošinjskom području, potvrdio je predsjednik uprave nacionalnog brodara David Sopta.

Pokrenut je postupak prethodnog savjetovanja, u sklopu postupka javne nabave triju brodova, dužine do 55 metara i kapaciteta prijevoza minimalno 370 putnika, s poptuno električnim pogonom, piše Novi list.

Jadrolinija gradnju ovih brodova namjerava financirati putem fonda Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, kao što je već u više navrata bilo najavljivano. Sopta ističe da je ovo tek prvi korak u sveobuhvatnoj obnovi flote u narednim godinama, kojim Jadrolinija jasno pokazuje u kom smjeru želi razvijati flotu, a sve u skladu sa smjernicama vlade i Europske komisije.

U sve planirane investicije, dodaje, bit će uključene tehnologije koje će omogućiti zelenu tranziciju sukladno mogućnostima i specifičnostima pojedinih linija te tehničkim i maritimnim uvjetima koje svaki pojedini brod treba zadovoljiti.

– Jadrolinija proces investicija u flotu nastavlja gradnjom putničkih brodova na električni pogon. Brodovi će biti namijenjeni našim otočanima i putnicima na dubrovačkom, šibenskom području i akvatoriju Malog Lošinja. Veliki je to korak Jadrolinije prema okretanju zelenim tehnologijama s niskom emisijom stakleničkih plinova. Obljetnica koju obilježavamo ove godine dokaz je da se Jadrolinija razvija, prilagođava i prati trendove održivog razvoja te nam je cilj da Jadrolinija postane moderna pomorska tvrtka, rekao je Sopta.

Planiranu nabavku prvih triju brodova na električni pogon komentirao je i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

– Jadrolinija je naš nacionalni ponos i predstavlja onu nit poveznicu bez koje mnogi naši ljudi koji žive na otocima ili im gravitiraju, ne bi mogli. Tim više me veseli čuti da je pokrenut proces nabave za tri nova broda jer, rekao sam to već puno puta, prosječna je starost Jadrolinijine flote velika, a njena obnova mora biti i jest strateški cilj te kompanije.

– Novi brodovi koji se planiraju sufinancirati kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, dat će im vjetar u leđa, učiniti ih konkurentnijima u daljnjem poslovanju, a osigurat će i puno bolje uvjete za sve koji koriste njihove brodove. U tom smislu, ova nabava bit će veliki iskorak za Jadroliniju, rekao je Butković.

Novi brodovi održavat će linije između Dubrovnika i okolnih otoka, odnosno Elafita, kao i između Šibenika i dijela okolnih otoka te Malog Lošinja, Unija, Suska, Srakana i Ilovika. Zamijenit će već legendarne brodove Jadrolinije Postira, Tijat i Premuda, koji su među najstarijima u floti nacionalnog brodara. Neki od njih izgrađeni još pedesetih godina prošlog stoljeća.

Kako doznaje Novi list, svi brodovi bit će opremljeni i dodatnim klasičnim, dizelskim motorima, uz sustav baterija i elektromotora, za slučaj lošeg vremena ili bilo kakve druge situacije u kojoj će električnu struju za pogon trebati proizvoditi na samom brodu. U normalnim okolnostima, baterije novih brodova punit će se prilikom svakog pristajanja u luku, zbog čega je Jadrolinija već pokrenula dogovore s HEP-om i lokalnim lučkim upravama. U idealnom slučaju, ovisno o mogućim žalbama u natječajnom postupku, brodovi bi trebali biti porinuti u roku od oko dvije godine.


Marinko Glavan / Novi list

Jadrolinija je prvi put pokrenula postupak nabavke potpuno električnih brodova koji će prevoziti putnike na dubrovačkom, šibenskom i lošinjskom području, potvrdio je predsjednik uprave nacionalnog brodara David Sopta.

Pokrenut je postupak prethodnog savjetovanja, u sklopu postupka javne nabave triju brodova, dužine do 55 metara i kapaciteta prijevoza minimalno 370 putnika, s poptuno električnim pogonom, piše Novi list.

Jadrolinija gradnju ovih brodova namjerava financirati putem fonda Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, kao što je već u više navrata bilo najavljivano. Sopta ističe da je ovo tek prvi korak u sveobuhvatnoj obnovi flote u narednim godinama, kojim Jadrolinija jasno pokazuje u kom smjeru želi razvijati flotu, a sve u skladu sa smjernicama vlade i Europske komisije.

U sve planirane investicije, dodaje, bit će uključene tehnologije koje će omogućiti zelenu tranziciju sukladno mogućnostima i specifičnostima pojedinih linija te tehničkim i maritimnim uvjetima koje svaki pojedini brod treba zadovoljiti.

– Jadrolinija proces investicija u flotu nastavlja gradnjom putničkih brodova na električni pogon. Brodovi će biti namijenjeni našim otočanima i putnicima na dubrovačkom, šibenskom području i akvatoriju Malog Lošinja. Veliki je to korak Jadrolinije prema okretanju zelenim tehnologijama s niskom emisijom stakleničkih plinova. Obljetnica koju obilježavamo ove godine dokaz je da se Jadrolinija razvija, prilagođava i prati trendove održivog razvoja te nam je cilj da Jadrolinija postane moderna pomorska tvrtka, rekao je Sopta.

Planiranu nabavku prvih triju brodova na električni pogon komentirao je i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

– Jadrolinija je naš nacionalni ponos i predstavlja onu nit poveznicu bez koje mnogi naši ljudi koji žive na otocima ili im gravitiraju, ne bi mogli. Tim više me veseli čuti da je pokrenut proces nabave za tri nova broda jer, rekao sam to već puno puta, prosječna je starost Jadrolinijine flote velika, a njena obnova mora biti i jest strateški cilj te kompanije.

– Novi brodovi koji se planiraju sufinancirati kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, dat će im vjetar u leđa, učiniti ih konkurentnijima u daljnjem poslovanju, a osigurat će i puno bolje uvjete za sve koji koriste njihove brodove. U tom smislu, ova nabava bit će veliki iskorak za Jadroliniju, rekao je Butković.

Novi brodovi održavat će linije između Dubrovnika i okolnih otoka, odnosno Elafita, kao i između Šibenika i dijela okolnih otoka te Malog Lošinja, Unija, Suska, Srakana i Ilovika. Zamijenit će već legendarne brodove Jadrolinije Postira, Tijat i Premuda, koji su među najstarijima u floti nacionalnog brodara. Neki od njih izgrađeni još pedesetih godina prošlog stoljeća.

Kako doznaje Novi list, svi brodovi bit će opremljeni i dodatnim klasičnim, dizelskim motorima, uz sustav baterija i elektromotora, za slučaj lošeg vremena ili bilo kakve druge situacije u kojoj će električnu struju za pogon trebati proizvoditi na samom brodu. U normalnim okolnostima, baterije novih brodova punit će se prilikom svakog pristajanja u luku, zbog čega je Jadrolinija već pokrenula dogovore s HEP-om i lokalnim lučkim upravama. U idealnom slučaju, ovisno o mogućim žalbama u natječajnom postupku, brodovi bi trebali biti porinuti u roku od oko dvije godine.


Marinko Glavan / Novi list

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here