U zelenoj tranziciji na čistija goriva sve više sudjeluju i kruzeri. AIDAnova iz američke grupacije Carnival je već 2018. godine dobila pogon na prirodni ukapljeni plin (LNG), a tijekom godina je broj takvih brodova narastao na dvadesetak, piše Otvoreno more.
Europska kompanija MSC Cruises je najavila kako će njihov novi brod MSC World Europa biti ekološki najnapredniji dosad i prvi s LNG u njihovoj floti od 20 brodova.
To arhitektonsko zdanje na 22 kata dugo 333 metra istisnine 205 tisuća tona gdje god uplovi ostavlja karbonski otisak manjega grada, pa je stoga razumljivo kako je potrebno napraviti sve da se taj štetan utjecaj na okoliš smanji.
Upotrebom suvremenog plinskog pogona očekuje se smanjenje ugljičnog dioksida za 21 posto, dušičnih oksida za 85 posto, te sumpornih oksida za 99 posto.
Iako je World Europa još u izgradnji i zaplovit će tek za pola godine, iz MSC-a već najavljuju kako je LNG samo uvod u implementaciju zelenog vodika koji bi trebao ostvariti još značajniji iskorak prema čistome brodarstvu.
Uz to, kruzer će biti opremljen sustavom selektivne katalitičke redukcije (SCR), sustavom za napajanje električnom energijom s kopna, naprednim sustavom za pročišćavanje otpadnih voda u skladu s takozvanim baltičkim standardom, najstrožim globalnim standardom za ispuštanje otpadnih voda, sustavom za upravljanje podvodnom bukom kako bi se smanjio mogući utjecaj buke i vibracija na morske sisavce kao i širokim rasponom energetski učinkovite opreme i sustava za optimizaciju korištenja motora.
Gordan Jelavić