Županijska lučka uprava Zadar je od Damira Zeca s Pomorskog fakulteta u Rijeci naručila i dobila Studiju sigurnosti plovidbe u luci Sali za vrijeme trajanja radova na dogradnji mjesne luke. Radi se o velikom, 90 milijuna kuna vrijednom projektu izgradnje 150 metara obalnog zida i 116 metara lukobrana čiji je rok dovršetka kraj sljedeće godine, piše Zadarski.hr.
Unatoč brojnim sastancima čiji je smisao bio pronaći način da se radovi ne zaustave, a da brojni brodari, ugostitelji i trgovci ne dožive potpuni krah turističke sezone, luka u Salima je još službeno zatvorena za plovidbu.
– Cilj izrade studije je bio da se osigura sigurnost plovidbe u mjesnoj luci za vrijeme izvođenja radova, a da se krajnji rokovi dovršetka ne dovedu u pitanje. Studija je gotova i njome će biti omogućeno sigurno uplovljavanje i isplovljavanje brodova do 12 metara dužine, četiri metra širine i s gazom od najviše 2,5 metra. Taj sigurni koridor će biti otvoren za danjeg svjetla, dok će noću plovidba biti zabranjena. Mislim da će na taj način svi naši početni ciljevi biti postignuti, kaže Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave.
To priželjkuje i saljski načelnik Zoran Morović:
– Nadam se da će tako biti djelomično amortiziran problem i da će uz ova ograničenja naša luka biti popunjena, kaže Morović.
Međutim, luka u Salima je još uvijek službeno zatvorena.
– Plovput će izraditi i označiti koridor uplovljavanja i isplovljavanja. Pred potpisom smo ugovora i nadam se da će u narednih šest ili sedam dana oznake biti postavljene i omogućen promet, odgovara Škibola.
Enorman rast cijena građevinskog materijala i na ovom je projektu doveo do toga da izvođač radova, zajednica ponuditelja Adriaing d.o.o. i Kali gradnja d.o.o, od nositelja projekta Županijske lučke uprave zatraži korekciju ugovorenih cijena.
– Korekcija cijena je zatražena, a mi smo u stalnom kontaktu s nadležnim ministarstvom koje je zadužilo Građevinski fakultet iz Zagreba za izradu skale porasta cijena, kaže ravnatelj ŽLU Davor Škibola.