Sagrađen 1940. u Njemačkoj, taj ratni brod proveo je prve tri ratne godine u bitkama na Sjevernom moru, da bi kasnije bio prebačen na jug, a te fatalne 1944. godine bio je dio njemačke flote bazirane u Rijeci dubrovačkoj, piše HRT.
Potopljen je 19. kolovoza, dan nakon što su engleski ratni brodovi gotovo potpuno uništili njemački konvoj koji je iz Korčule plovio za Dubrovnik. S-57 je, s još tri torpedna čamca, tražio preživjele iz te havarije, ali kapetan nije računao na to da Englezi još čekaju u zasjedi.
Nakon što je pogođen, posada je pokušala nasukati brod, ali je obala na tom mjestu prestrma, pa je odlučeno da se čamac potopi i to aktiviranjem eksploziva. Potonuo je za samo dvije minute, u nesreći su poginula dva člana posade, a torpedni čamac je završio na tridesetak metara dubokom, relativno strmom dnu.
Posebnim ga čini to da je trup građen od rešetkaste konstrukcije koja je bila obložena mahagonijem. Kako se drvo godinama raspalo, tako se kroz te rešetke može zaviriti u svaki kutak broda bez zavlačenja u njegovu utrobu.
Vide se i dvije torpedne cijevi koje su bile ugrađene u brod, a posebnu atrakciju čini top na krmi koji se još uvijek pomiče. Individualno ronjenje više nije moguće, ali pri ruci je zato lokalni ronilački klub koji će rado izaći u susret ronilačkim entuzijastima, a uvjeti su najčešće idealni.
Albert Petrović