Dok je voda dramatično prodirala i punila trup podmornice, kapetan Morilliot je naredio posadi da se evakuira. Pobrinuvši se da svi mornari spase svoje živote, ostao je s dva časnika u podmornici koja je tonula i svojim pothvatom ušao u legendu, piše BokaNews.
Podmornica Monge, nazvana po matematičaru iz 18. stoljeća i ministru pomorstva Gasparu Mongeu, porinuta je u prosincu 1908. godine. Pripadala je klasi podmornica Pluviose koje su građene 1905. godine za francusku mornaricu prema principu dvostrukog trupa. Na površini su podmornicu ove klase pokretala dva parna motora, a po zaranjanju su propelere pokretali električni motori. Pluviose klasi pripadala je također podmornica Fresnel koja leži zatrpana pijeskom u blizini Ade Bojane, gdje se nasukala progonjena od strane austrougarskog ratnog broda i aviona 5. prosinca 1915. godine.
Po izbijanju Prvog svjetskog rata podmornica Monge je, kao i podmornica Fresnel, bila u sastavu francuske Mediteranske flote. Uplovila je u Jadran sa zadatkom da blokira austrougarske luke i uvede neprijateljsku flotu u pomorsku bitku. Tijekom bitke kod Drača, 29. prosinca 1915. godine, patrolirajući pod zapovjedništvom poručnika Rolanda Morilliota, posada podmornice Monge ugledala je krstaricu Helgoland i razarač u pratnji. Zaranjajući u pripremi za napad, Helgoland ju je primijetio i napao tako što je udario u nju. Izronila je oštećenog trupa. Dok ju je posada napuštala, njen zapovijednik je ostao na brodu kako bi osigurao njeno potonuće. Morilliot je posthumno počašćen preimenovanjem zarobljene njemačke podmornice UB-26 u njegovo ime.