O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Može li zaživjeti inicijativa za vraćanje trajektne linije Senj-Baška-Lopar?

Jure Turina iz Senja upoznao nas je s inicijativom za pokretanje trajektne linije Senj-Baška-Lopar. Nekadašnjem pomorcu Jadrolinije (2013. do 2021.) želja je vratiti liniju ukinutu po izgradnji Krčkoga mosta, piše Jadranski.

Mišljenja je i nada se da će ideju podržati i ostali građani Senja, Krka i Raba poradi bolje povezanosti otoka s kopnom i obratno.

“Moj otac je bio prvi časnik palube na brodu ‘Krčanka’ 1989. godine kada je linija ukinuta. Sada kao njegov sin želim inicirati njeno vraćanje, s ciljem razvoja grada i dvaju općina. Riječ je o profitabilnoj liniji koja bi na ruku išla transportu, turistima i lokalcima. Time bi se i skratio put za nekih 200 kilometara iz smjera Senja do Baške, koja je sada ‘slijepo crijevo’ od kada se uvela linija Valbiska-Lopar, zbog čega Baška gubi veliki broj turista”, govori Turina za Jadranski.

Dodaje kako mu je cilj da se linija pokrene kroz naredne tri godine, pa i da postane državna.

“Agencija za obalni linijski pomorski promet je oduševljena idejom, načelnik Baške Toni Juranić također, kao i gospodin Ivanić, gradski vijećnik Općine Lopar, koji je s gospodinom Matahlijom inicijativu predstavio općinskom načelniku. Sama linija bila bi učinkovita za svih”, ističe Turina, koji nadležnima spremno predlaže ljetni i zimski plovidbeni red.

Iz Agencije za obalni linijski pomorski promet su pojasnili kako se državna linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu uspostavlja odlukom Vlade RH, na prijedlog ministarstva nadležnog za pomorstvo, a nakon provedenog javnog savjetovanja sa zainteresiranom javnošću radi iskazivanja interesa otočnog stanovništva i brodara.

Prema zakonu, davatelj koncesije odnosno javni naručitelj za državne linije je Agencija. Osim kao državne, linije mogu biti uspostavljene kao županijske odnosno međužupanijske ili lokalne. Temeljem zakona, za županijske i međužupanijske linije davatelj koncesije odnosno javni naručitelj je županijska skupština, a za lokalne linije davatelj koncesije odnosno javni naručitelj je gradsko ili općinsko vijeće, uz uvjet da pribave prethodnu suglasnost Agencije.

Odluka o uspostavi državne, županijske ili međužupanijske te lokalne linije sadrži specifikaciju relacije, minimalnu učestalost prijevoza, vrstu i minimalan kapacitet brodova, vrstu prijevoza, naznaku o profitabilnosti linije te obrazloženje nametanja horizontalne javne usluge svim brodarima ili razloge namjere sklapanja ugovora o javnoj usluzi, ako se sklapanjem tog ugovora ostvaruje opći gospodarski interes koji se ne bi mogao ostvariti nametanjem obveze javne usluge za sve brodare koji namjeravaju održavati predmetnu liniju.

Navode kako, za sada, nemaju službenih saznanja o iskazanim interesima brodara za održavanjem linije na relaciji Senj – Lopar. Međutim, dodaju, ukoliko postoji komercijalni interes brodara za održavanjem linije na spomenutoj relaciji, primjerice u sezonskom razdoblju kao linije bez obveze javne usluge, ne predstoji nikakva prepreka za izdavanjem odobrenja na red plovidbe za održavanjem predmetne linije, a sve sukladno zakonu ukoliko budu zadovoljeni preduvjeti sigurnosti plovidbe i reda u lukama.

“Svaki prijedlog pozdravljamo i zahvaljujemo na ukazivanju mogućih poboljšanja linijskoga pomorskog prometa te predlažemo da svoje prijedloge uputite nadležnim jedinicama lokalne samouprave”, poručuju iz Agencije za obalni linijski pomorski promet u odgovoru koji su dali Turini na zatraženo mišljenje u svojstvu građanina.

Turina tvrdi da u Senju postoji dovoljno mjesta da se napravi operacijska riva za ukrcaj i iskrcaj vozila, pa se nada izradi studije.

Za Jadranski su iz Grada Senja rekli kako na temu pomorskog povezivanja trajektom Grada Senja i Općine Lopar nisu do sada imali upita ili sastanaka.

“Međutim, ranijih godina je postojala inicijativa jednog privatnog brodara za povezivanje Senja i Baške trajektnom linijom. Na tu temu je i održan sastanak u uredu gradonačelnika Grada Senja na kojem je sudjelovao i načelnik Općine Baška, predstavnici Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije i ravnatelj Lučke uprave Senj. Na sastanku je iskazan načelni interes za navedenu liniju te je dogovoreno da će se izraditi studija koja će pokazati imaju li luke Senj i Baška uvjete za prihvat trajekta”, navodi gradonačelnik Jurica Tomljanović.

Dodaje kako je istaknut problem sufinanciranja navedene linije s obzirom da teret pada na jedinice lokalne i regionalne samouprave.

“Zaključeno je da bi trošak sufinanciranja trebao biti značajan s obzirom na dužinu linije i vremenske uvjete u dijelu Velebitskoga kanala između Senja i Baške. Iza toga nismo bili pozvani na niti jedan sastanak vezano uz trajektnu liniju Senj-Baška te nemamo saznanja jesu li se poduzimali daljnji koraci i prema kome”, govori nam senjski gradonačelnik.

Upravni odjel za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije potvrdio je postojanje izvorne ideje uspostave trajektne (ro-ro) linije Baška-Senj-Lopar.

“Ista je razmatrana na više sastanaka do sada, uključujući i sastanak u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture 2017. godine na kojem je zaključeno da ŽLU Krk i ŽLU Senj poduzmu sve aktivnosti vezane za nadogradnju lučke infrastrukture u lukama Senj i Baška, kako bi se ispunili infrastrukturni preduvjeti za uvođenje trajektne linije. Nakon toga, kako je dogovoreno, Ministarstvo bi trebalo razmotriti je li predložena linija od državnog značaja za RH, što znači i da bi bila subvencionirana iz državnog proračuna.

Na zadnjem sastanku održanom 16.04.2021. ravnatelj ŽLU Senj naveo je aktivnosti koje je provela ŽLU vezano za proširenje luke Senj. Izrađeno je idejno rješenje, a u postupku je ocjena potrebe izrade studije utjecaja na okoliš. Rješenjem je predviđena dogradnja lukobrana za cca 100 metara klasičnom gradnjom (nasipavanjem), predviđena je ro-ro rampa iskrcajna, apotrebno je riješiti i pitanje lokacije za vozila koja čekaju za ukrcaj.

U tijeku je rekonstrukcije luke Baška koja će biti sigurna luka od valova, a radi se i na boljem rješenju cestovnog prometa do samog trajektnog pristaništa. Zaključno, trajektna linija Baška – Senj- Lopar za sada je na čekanju dok se ne stvore svi potrebni preduvjeti za donošenje konačne zajedničke odluke za njeno uspostavljanje”, navode iz PGŽ.

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Ličko-senjske županije nema povratne reakcije za pokretanje linije Senj-Baška-Lopar.

Jure Turina iz Senja upoznao nas je s inicijativom za pokretanje trajektne linije Senj-Baška-Lopar. Nekadašnjem pomorcu Jadrolinije (2013. do 2021.) želja je vratiti liniju ukinutu po izgradnji Krčkoga mosta, piše Jadranski.

Mišljenja je i nada se da će ideju podržati i ostali građani Senja, Krka i Raba poradi bolje povezanosti otoka s kopnom i obratno.

“Moj otac je bio prvi časnik palube na brodu ‘Krčanka’ 1989. godine kada je linija ukinuta. Sada kao njegov sin želim inicirati njeno vraćanje, s ciljem razvoja grada i dvaju općina. Riječ je o profitabilnoj liniji koja bi na ruku išla transportu, turistima i lokalcima. Time bi se i skratio put za nekih 200 kilometara iz smjera Senja do Baške, koja je sada ‘slijepo crijevo’ od kada se uvela linija Valbiska-Lopar, zbog čega Baška gubi veliki broj turista”, govori Turina za Jadranski.

Dodaje kako mu je cilj da se linija pokrene kroz naredne tri godine, pa i da postane državna.

“Agencija za obalni linijski pomorski promet je oduševljena idejom, načelnik Baške Toni Juranić također, kao i gospodin Ivanić, gradski vijećnik Općine Lopar, koji je s gospodinom Matahlijom inicijativu predstavio općinskom načelniku. Sama linija bila bi učinkovita za svih”, ističe Turina, koji nadležnima spremno predlaže ljetni i zimski plovidbeni red.

Iz Agencije za obalni linijski pomorski promet su pojasnili kako se državna linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu uspostavlja odlukom Vlade RH, na prijedlog ministarstva nadležnog za pomorstvo, a nakon provedenog javnog savjetovanja sa zainteresiranom javnošću radi iskazivanja interesa otočnog stanovništva i brodara.

Prema zakonu, davatelj koncesije odnosno javni naručitelj za državne linije je Agencija. Osim kao državne, linije mogu biti uspostavljene kao županijske odnosno međužupanijske ili lokalne. Temeljem zakona, za županijske i međužupanijske linije davatelj koncesije odnosno javni naručitelj je županijska skupština, a za lokalne linije davatelj koncesije odnosno javni naručitelj je gradsko ili općinsko vijeće, uz uvjet da pribave prethodnu suglasnost Agencije.

Odluka o uspostavi državne, županijske ili međužupanijske te lokalne linije sadrži specifikaciju relacije, minimalnu učestalost prijevoza, vrstu i minimalan kapacitet brodova, vrstu prijevoza, naznaku o profitabilnosti linije te obrazloženje nametanja horizontalne javne usluge svim brodarima ili razloge namjere sklapanja ugovora o javnoj usluzi, ako se sklapanjem tog ugovora ostvaruje opći gospodarski interes koji se ne bi mogao ostvariti nametanjem obveze javne usluge za sve brodare koji namjeravaju održavati predmetnu liniju.

Navode kako, za sada, nemaju službenih saznanja o iskazanim interesima brodara za održavanjem linije na relaciji Senj – Lopar. Međutim, dodaju, ukoliko postoji komercijalni interes brodara za održavanjem linije na spomenutoj relaciji, primjerice u sezonskom razdoblju kao linije bez obveze javne usluge, ne predstoji nikakva prepreka za izdavanjem odobrenja na red plovidbe za održavanjem predmetne linije, a sve sukladno zakonu ukoliko budu zadovoljeni preduvjeti sigurnosti plovidbe i reda u lukama.

“Svaki prijedlog pozdravljamo i zahvaljujemo na ukazivanju mogućih poboljšanja linijskoga pomorskog prometa te predlažemo da svoje prijedloge uputite nadležnim jedinicama lokalne samouprave”, poručuju iz Agencije za obalni linijski pomorski promet u odgovoru koji su dali Turini na zatraženo mišljenje u svojstvu građanina.

Turina tvrdi da u Senju postoji dovoljno mjesta da se napravi operacijska riva za ukrcaj i iskrcaj vozila, pa se nada izradi studije.

Za Jadranski su iz Grada Senja rekli kako na temu pomorskog povezivanja trajektom Grada Senja i Općine Lopar nisu do sada imali upita ili sastanaka.

“Međutim, ranijih godina je postojala inicijativa jednog privatnog brodara za povezivanje Senja i Baške trajektnom linijom. Na tu temu je i održan sastanak u uredu gradonačelnika Grada Senja na kojem je sudjelovao i načelnik Općine Baška, predstavnici Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije i ravnatelj Lučke uprave Senj. Na sastanku je iskazan načelni interes za navedenu liniju te je dogovoreno da će se izraditi studija koja će pokazati imaju li luke Senj i Baška uvjete za prihvat trajekta”, navodi gradonačelnik Jurica Tomljanović.

Dodaje kako je istaknut problem sufinanciranja navedene linije s obzirom da teret pada na jedinice lokalne i regionalne samouprave.

“Zaključeno je da bi trošak sufinanciranja trebao biti značajan s obzirom na dužinu linije i vremenske uvjete u dijelu Velebitskoga kanala između Senja i Baške. Iza toga nismo bili pozvani na niti jedan sastanak vezano uz trajektnu liniju Senj-Baška te nemamo saznanja jesu li se poduzimali daljnji koraci i prema kome”, govori nam senjski gradonačelnik.

Upravni odjel za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije potvrdio je postojanje izvorne ideje uspostave trajektne (ro-ro) linije Baška-Senj-Lopar.

“Ista je razmatrana na više sastanaka do sada, uključujući i sastanak u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture 2017. godine na kojem je zaključeno da ŽLU Krk i ŽLU Senj poduzmu sve aktivnosti vezane za nadogradnju lučke infrastrukture u lukama Senj i Baška, kako bi se ispunili infrastrukturni preduvjeti za uvođenje trajektne linije. Nakon toga, kako je dogovoreno, Ministarstvo bi trebalo razmotriti je li predložena linija od državnog značaja za RH, što znači i da bi bila subvencionirana iz državnog proračuna.

Na zadnjem sastanku održanom 16.04.2021. ravnatelj ŽLU Senj naveo je aktivnosti koje je provela ŽLU vezano za proširenje luke Senj. Izrađeno je idejno rješenje, a u postupku je ocjena potrebe izrade studije utjecaja na okoliš. Rješenjem je predviđena dogradnja lukobrana za cca 100 metara klasičnom gradnjom (nasipavanjem), predviđena je ro-ro rampa iskrcajna, apotrebno je riješiti i pitanje lokacije za vozila koja čekaju za ukrcaj.

U tijeku je rekonstrukcije luke Baška koja će biti sigurna luka od valova, a radi se i na boljem rješenju cestovnog prometa do samog trajektnog pristaništa. Zaključno, trajektna linija Baška – Senj- Lopar za sada je na čekanju dok se ne stvore svi potrebni preduvjeti za donošenje konačne zajedničke odluke za njeno uspostavljanje”, navode iz PGŽ.

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Ličko-senjske županije nema povratne reakcije za pokretanje linije Senj-Baška-Lopar.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here