O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Autonomni brod u pokušaju preplovljavanja Atlantika po drugi put preusmjeren zbog mehaničkog kvara

Po drugi put tijekom pokušaja da Mayflower Autonomous Ship (MAS400) postane najveće besposadno plovilo koje je autonomno preplovilo Atlantik, tim koji je vodio ovaj poduhvat bio je prisiljen zbog mehaničkog kvara preusmjeriti brod.

“Na MAS-u je s 28. na 29. svibnja zabilježen problem s napajanjem. Tim je 30. svibnja morao plovilo prebaciti na rezervno navigacijsko računalo”, izvijestili su iz ProMare, pomorske istraživačke organizacije koja vodi plovidbu, prenosi The Maritime Executive.

Nakon prelaska na rezervno računalo, donesena je odluka da se plovilo preusmjeri u u grad Halifax u kanadskoj pokrajini Nova Scotia, gdje će tim odlučiti može li brod nastaviti ploviti do planiranog odredišta, a to je Washington D.C. Prema podacima o lokaciji, ovaj autonomni brod i dalje plovi brzinom između otprilike 1 i 3 čvora.

Mayflower je krajem travnja krenuo iz Velike Britanije. Premda je tijekom putovanja tim bio prisiljen preusmjeriti brod već dva puta, naglašavaju da će postići cilj i postati prvo besposadno plovilo koje je preplovilo Atlantik. Iz ProMare naglasili su da će ovo putovanje omogućiti da “naučimo puno toga o tome kako dizajnirati, graditi i upravljati autonomnim plovilima”.

Otprilike tjedan i pol nakon početka putovanja koje je trebalo trajati oko tri tjedna, ProMare je 6. svibnja izvijestio o prvom mehaničkom kvaru na autonomnom brodu. Plovilo je tada preusmjereno na Azore, gdje je kvar popravljen, a brod je isplovio 20. svibnja. Tim ProMare istaknuo je da je to bio prvi start plovidbe na daljinu, te da se nadaju da će putovanje od 2.225 milja završiti za 16 dana, ako uvjeti ostanu povoljni.

Do 30. Svibnja, Mayflower je prešao udaljenost od gotovo 2.900 milja, odnosno 70 posto planiranog putovanja. Ostalo je manje od 1.300 milja do odredišta u Virginiji, a zatim je planirana finalna plovidba do Washingtona D.C.

Prvi pokušaj prelaska Atlantika u lipnju 2021. također je propao zbog mehaničkog kvara. Mayflower je nakon tri dana prešao oko 11 posto putovanja kada je zabilježen nestanak električne energije i pad brzine. Tim je tada odlučio prekinuti putovanje preko Atlantika i vratiti brod u Ujedinjeno Kraljevstvo. Prije početka drugog pokušaja, tim je na brodu napravio izmjene i poboljšanja.

Dug tek nešto više od 15 metara i težine od pet tona, autonomni brod vrijedan je više od milijun dolara. Riječ je o projektu koji je razvijen u suradnji Sveučilišta Plymouth, IBM-a, stručnjaka za autonomna plovila MSubs i ProMare.

Opremljen je sa šest kamera s umjetnom inteligencijom koje računalima daju informacije o okolini broda. Umjetna inteligencija razvijena je na temelju ‘proučavanja’ više od milijun fotografija kopna, brodova i drugih potencijalnih prepreka. Plovilo također ima 30 senzora i 15 tzv. ‘edge devices’, koji putem satelita šalju podatke s putovanja timu na kopnu.

Plovidbu broda Mayflower Autonomous Ship možete pratiti <<ovdje>>.

Po drugi put tijekom pokušaja da Mayflower Autonomous Ship (MAS400) postane najveće besposadno plovilo koje je autonomno preplovilo Atlantik, tim koji je vodio ovaj poduhvat bio je prisiljen zbog mehaničkog kvara preusmjeriti brod.

“Na MAS-u je s 28. na 29. svibnja zabilježen problem s napajanjem. Tim je 30. svibnja morao plovilo prebaciti na rezervno navigacijsko računalo”, izvijestili su iz ProMare, pomorske istraživačke organizacije koja vodi plovidbu, prenosi The Maritime Executive.

Nakon prelaska na rezervno računalo, donesena je odluka da se plovilo preusmjeri u u grad Halifax u kanadskoj pokrajini Nova Scotia, gdje će tim odlučiti može li brod nastaviti ploviti do planiranog odredišta, a to je Washington D.C. Prema podacima o lokaciji, ovaj autonomni brod i dalje plovi brzinom između otprilike 1 i 3 čvora.

Mayflower je krajem travnja krenuo iz Velike Britanije. Premda je tijekom putovanja tim bio prisiljen preusmjeriti brod već dva puta, naglašavaju da će postići cilj i postati prvo besposadno plovilo koje je preplovilo Atlantik. Iz ProMare naglasili su da će ovo putovanje omogućiti da “naučimo puno toga o tome kako dizajnirati, graditi i upravljati autonomnim plovilima”.

Otprilike tjedan i pol nakon početka putovanja koje je trebalo trajati oko tri tjedna, ProMare je 6. svibnja izvijestio o prvom mehaničkom kvaru na autonomnom brodu. Plovilo je tada preusmjereno na Azore, gdje je kvar popravljen, a brod je isplovio 20. svibnja. Tim ProMare istaknuo je da je to bio prvi start plovidbe na daljinu, te da se nadaju da će putovanje od 2.225 milja završiti za 16 dana, ako uvjeti ostanu povoljni.

Do 30. Svibnja, Mayflower je prešao udaljenost od gotovo 2.900 milja, odnosno 70 posto planiranog putovanja. Ostalo je manje od 1.300 milja do odredišta u Virginiji, a zatim je planirana finalna plovidba do Washingtona D.C.

Prvi pokušaj prelaska Atlantika u lipnju 2021. također je propao zbog mehaničkog kvara. Mayflower je nakon tri dana prešao oko 11 posto putovanja kada je zabilježen nestanak električne energije i pad brzine. Tim je tada odlučio prekinuti putovanje preko Atlantika i vratiti brod u Ujedinjeno Kraljevstvo. Prije početka drugog pokušaja, tim je na brodu napravio izmjene i poboljšanja.

Dug tek nešto više od 15 metara i težine od pet tona, autonomni brod vrijedan je više od milijun dolara. Riječ je o projektu koji je razvijen u suradnji Sveučilišta Plymouth, IBM-a, stručnjaka za autonomna plovila MSubs i ProMare.

Opremljen je sa šest kamera s umjetnom inteligencijom koje računalima daju informacije o okolini broda. Umjetna inteligencija razvijena je na temelju ‘proučavanja’ više od milijun fotografija kopna, brodova i drugih potencijalnih prepreka. Plovilo također ima 30 senzora i 15 tzv. ‘edge devices’, koji putem satelita šalju podatke s putovanja timu na kopnu.

Plovidbu broda Mayflower Autonomous Ship možete pratiti <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video