O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Uskoro će biti unovčena imovina Uljanika: Većinski udio u pulskom škveru vrijedi 208 mil. kuna

Koliko vrijedi većinski poslovni udio u Uljanik Brodogradnji 1856? Prema zadnjoj procjeni koju je za potrebe unovčenja te imovine napravilo Uljanik brodogradilište u stečaju, to danas vrijedi 208,3 milijuna kuna, odnosno blizu 60 posto iznad nominalne vrijednosti, piše Novi list.

Ovu informaciju potvrdio nam je stečajni upravitelj Uljanik brodogradilišta Loris Rak, nakon održane sjednice Odbora vjerovnika na kojoj je prihvaćen elaborat procjene tržišne vrijednosti 54,77 posto poslovnog udjela Uljanik Brodogradnje 1856. Toliko, naime, na konto provedene dokapitalizacije, odnosno unesenih pokretnina, raspolaže Uljanik brodogradilište u stečaju. O ovom pitanju uskoro bi se trebala izjasniti i Skupština vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju koja bi se, prema očekivanjima stečajnog upravitelja, trebala održati koncem lipnja ili početkom srpnja. Loris Rak zasad nije želio prejudicirati o načinu i uvjetima unovčenja ove imovine, s obzirom na to da konačnu odluku o tome donosi Skupština vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju u kojoj, sa svojih 1,2 milijarde kuna potraživanja, glavnu riječ ima država, odnosno Ministarstvo financija.

Nastavak brodograđevne djelatnosti u Puli riješen je na način da je nekadašnje Uljanik brodogradilište, koje je bilo glavni generator nelikvidnosti i gubitaka u bivšem Uljanik holdingu, završilo u stečaju, a nastavku gradnje brodova u Puli u Banskim dvorima se dalo šansu kroz potpuni »clean start«, odnosno osnivanje nove tvrtke Uljanik Brodogradnja 185 na koju se prenijelo sve ono što vrijedi i što je zapravo činilo brodogradilište u Arsenalu, od koncesije do gotovo svih pokretnina – dizalica, postrojenja, radnih strojeva, vozila, raznih uređaja i inventarne opreme.

Postupak prodaje

Koliko je 208 milijuna kuna za 55-postotni poslovni udio u novom-starom pulskom brodogradilištu realna cijena, najbolje će se vidjeti kad se krene u postupak prodaje koji će se najvjerojatnije ostaviti za jesenske mjesece, takav je barem očekivani hodogram aktivnosti kod stečajnog upravitelja Lorisa Raka. Zasigurno da najveća očekivanja imaju bivši radnici Uljanik brodogradilišta u stečaju, s obzirom na to da će se cjelokupan iznos koji se uspije ostvariti od ove prodaje iskoristiti za namirenje njihovih potraživanja. Teoretski, to u ovom trenutku znači da bi se potraživanja bivših uljanikovaca na račun neisplaćenih plaća mogla u cjelosti namiriti. U dosadašnjem stečajnom postupku Uljanik brodogradilišta, naime, od prodaje imovine uspjelo se »zatvoriti« oko 14 posto radničkih tražbina što znači da je ovoj skupini vjerovnika, iz prvog višeg isplatnog reda, ostalo za namiriti još blizu 150 milijuna kuna.

Uljanik brodogradilište u stečaju krajem 2020. godine na novu je tvrtku prenijelo sve pokretnine koje nisu bile opterećene razlučnim pravom, dokapitaliziravši je time za iznos od 131,4 milijuna kuna, dok je država, odnosno Ministarstvo financija, nakon što su stvoreni preduvjeti da se upiše kao jedini razlučni vjerovnik nad drugim dijelom pokretnina, unijelo pokretnine u vrijednosti od 102 milijuna kuna, pa tako temeljni kapital Uljanik Brodogradnje 1856 danas iznosi 244 milijuna kuna. Uz Uljanik brodogradilište u stečaju i državu, kao manjinski dioničari pojavljuju se još pulske tvrtke UTP – Uljanik tehnički plinovi i Motortech Consulting te Metal Marine iz Galižane.

Državna jamstva

Trenutno je u Uljanik brodogradnji 1856 plasirano blizu 84 milijuna kuna državnih jamstava – 32,5 milijuna kuna za kredit za pokretanje proizvodnje, 38,2 milijuna kuna za gradnju ribarice, odnosno novogradnje 535, dok su na prošlotjednoj sjednici Vlade odobrena jamstva u ukupnom iznosu od 1,7 milijuna eura za posao na izgradnji plutajućeg doka, koji su pulski brodograditelji koncem veljače ove godine ugovorili s izraelskim naručiteljem. Kao i riječki »3. maj«, i Uljanik Brodogradnja 1856 u rujnu prošle godine preuzela je za 1 kunu novogradnju iz stečajne mase Uljanika. U slučaju pulskih navoza, u pitanju je novogradnja 526, odnosno brod za prijevoz žive stoke, na kojem je odrađeno nešto više od trećine posla, a procijenjena vrijednost tog broda u gradnji utvrđena je na 128 milijuna kuna.

Orjana Antešić

Koliko vrijedi većinski poslovni udio u Uljanik Brodogradnji 1856? Prema zadnjoj procjeni koju je za potrebe unovčenja te imovine napravilo Uljanik brodogradilište u stečaju, to danas vrijedi 208,3 milijuna kuna, odnosno blizu 60 posto iznad nominalne vrijednosti, piše Novi list.

Ovu informaciju potvrdio nam je stečajni upravitelj Uljanik brodogradilišta Loris Rak, nakon održane sjednice Odbora vjerovnika na kojoj je prihvaćen elaborat procjene tržišne vrijednosti 54,77 posto poslovnog udjela Uljanik Brodogradnje 1856. Toliko, naime, na konto provedene dokapitalizacije, odnosno unesenih pokretnina, raspolaže Uljanik brodogradilište u stečaju. O ovom pitanju uskoro bi se trebala izjasniti i Skupština vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju koja bi se, prema očekivanjima stečajnog upravitelja, trebala održati koncem lipnja ili početkom srpnja. Loris Rak zasad nije želio prejudicirati o načinu i uvjetima unovčenja ove imovine, s obzirom na to da konačnu odluku o tome donosi Skupština vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju u kojoj, sa svojih 1,2 milijarde kuna potraživanja, glavnu riječ ima država, odnosno Ministarstvo financija.

Nastavak brodograđevne djelatnosti u Puli riješen je na način da je nekadašnje Uljanik brodogradilište, koje je bilo glavni generator nelikvidnosti i gubitaka u bivšem Uljanik holdingu, završilo u stečaju, a nastavku gradnje brodova u Puli u Banskim dvorima se dalo šansu kroz potpuni »clean start«, odnosno osnivanje nove tvrtke Uljanik Brodogradnja 185 na koju se prenijelo sve ono što vrijedi i što je zapravo činilo brodogradilište u Arsenalu, od koncesije do gotovo svih pokretnina – dizalica, postrojenja, radnih strojeva, vozila, raznih uređaja i inventarne opreme.

Postupak prodaje

Koliko je 208 milijuna kuna za 55-postotni poslovni udio u novom-starom pulskom brodogradilištu realna cijena, najbolje će se vidjeti kad se krene u postupak prodaje koji će se najvjerojatnije ostaviti za jesenske mjesece, takav je barem očekivani hodogram aktivnosti kod stečajnog upravitelja Lorisa Raka. Zasigurno da najveća očekivanja imaju bivši radnici Uljanik brodogradilišta u stečaju, s obzirom na to da će se cjelokupan iznos koji se uspije ostvariti od ove prodaje iskoristiti za namirenje njihovih potraživanja. Teoretski, to u ovom trenutku znači da bi se potraživanja bivših uljanikovaca na račun neisplaćenih plaća mogla u cjelosti namiriti. U dosadašnjem stečajnom postupku Uljanik brodogradilišta, naime, od prodaje imovine uspjelo se »zatvoriti« oko 14 posto radničkih tražbina što znači da je ovoj skupini vjerovnika, iz prvog višeg isplatnog reda, ostalo za namiriti još blizu 150 milijuna kuna.

Uljanik brodogradilište u stečaju krajem 2020. godine na novu je tvrtku prenijelo sve pokretnine koje nisu bile opterećene razlučnim pravom, dokapitaliziravši je time za iznos od 131,4 milijuna kuna, dok je država, odnosno Ministarstvo financija, nakon što su stvoreni preduvjeti da se upiše kao jedini razlučni vjerovnik nad drugim dijelom pokretnina, unijelo pokretnine u vrijednosti od 102 milijuna kuna, pa tako temeljni kapital Uljanik Brodogradnje 1856 danas iznosi 244 milijuna kuna. Uz Uljanik brodogradilište u stečaju i državu, kao manjinski dioničari pojavljuju se još pulske tvrtke UTP – Uljanik tehnički plinovi i Motortech Consulting te Metal Marine iz Galižane.

Državna jamstva

Trenutno je u Uljanik brodogradnji 1856 plasirano blizu 84 milijuna kuna državnih jamstava – 32,5 milijuna kuna za kredit za pokretanje proizvodnje, 38,2 milijuna kuna za gradnju ribarice, odnosno novogradnje 535, dok su na prošlotjednoj sjednici Vlade odobrena jamstva u ukupnom iznosu od 1,7 milijuna eura za posao na izgradnji plutajućeg doka, koji su pulski brodograditelji koncem veljače ove godine ugovorili s izraelskim naručiteljem. Kao i riječki »3. maj«, i Uljanik Brodogradnja 1856 u rujnu prošle godine preuzela je za 1 kunu novogradnju iz stečajne mase Uljanika. U slučaju pulskih navoza, u pitanju je novogradnja 526, odnosno brod za prijevoz žive stoke, na kojem je odrađeno nešto više od trećine posla, a procijenjena vrijednost tog broda u gradnji utvrđena je na 128 milijuna kuna.

Orjana Antešić

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here