O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

U Boku stiže plutajući dok za novo remontno brodogradilište za jahte u Bijeloj

Plutajući dok kojeg je koncesionar brodogradilišne luke Bijela, kompanija Adriatic 42 iz Tivta nedavno kupila u Turskoj, trebalo bi danas stići na sidrište luke Zelenika u Boki Kotorskoj.

Ovo je prvi put da u zaljev Boke, nakon 41 godine, dolazi novi brodoremontni kapacitet ovakvog tipa. Posljednji plutajući dok nosivosti 3.500 tona, ovdje je stigao daleke 1981. godine u tivatski Arsenal iz Trogira gdje je i izgrađen za potrebe tadašnjeg tivatskog vojnog brodogradilišta, piše portal Vijesti.me.

Plutajući dok koji je u Turskoj nabavila kompanija Adriatic 42 znatno je veći: dug je 180 i širok 37 metara, a na sebi iz mora radi remonta može podići brodove teške do 10.000 tona. Karakteristike ovog doka izgrađenog 2017. godine u turskom brodogradilištu Hat-San Shipyard, omogućavaju mu da primi i najveće jahte na svijetu.

On će ubuduće biti glavni dokovski kapacitet novog brodoremontnog centra za mega i super jahte, kojeg na mjestu nekadašnjeg Jadranskog brodogradilišta Bijela razvija kompanija Adriatic 42.

Ta tvrtka je inače, zajednički poduhvat – konzorcij tivatskog Porto Montenegra i kompanije Drydocks World, dijela DP World grupe iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Adriatic 42 dobila je 30-godišnju koncesiju na korištenje brodogradilišne luke Bijela i do sada je, pripremajući se za početak poslovanja i pružanja usluga jahtama koje dolaze u Crnu Goru, a što se očekuje do kraja ove godine, uložila oko 40 milijuna eura, od čega se najveći dio odnosi upravo za kupovinu plutajućeg doka u Turskoj.

Početkom rada servisnog centra Adriatic 42, u Bijeloj će se obnoviti industrijska brodoremontna djelatnost koja ovdje ima tradiciju dugu gotovo cijelo stoljeće, s pauzom u proteklih sedam godina od kada je sredinom 2015. godine nekadašnje Jadransko brodogradilište Vlada Crne Gore poslala u stečaj.

Inače, plutajući dok je iz turske luke Yalova prema Bijeloj krenuo 14. lipnja s tegljačem velikog norveškog remorkera “FFS Arion”. Tegljač koji je, ukjučujući remorker i sam dok, ukupno dugačak 420 metara, proteklih se deset dana kretao brzinom između 4 i 6 čvorova nekoliko stotina morskih milja uz obale tjesnaca Dardanele, te Mramornog, Egejskog, Jonsko i na kraju Jadranskog mora u koje je kroz Otrantska vrata uplovio danas.

U zaljev Boke, tegljača koji čini 45 metara dugi “FFS Arion” i 180 metara dugačak plutajući dok, uvest će pomorski pilot, kapetan Željko Malović.

Na sidrištu luke Zelenika u petak ujutro, plutajući dok će dočekati i pregledati crnogorske pomorske vlasti i dati mu tzv. slobodni promet nakon čega će on remorkerima “Boka Bay” i “Boka Sky” lokalne tvrtke “Boka Pilot & Tug Service” koja će ubuduće raditi za Adriatic 42, biti doveden u Bijelu i pozicioniran uz već pripremljenu stalnu infrastrukturu – pilone i tzv. utvrdice preko kojih će dok biti fiksiran na poziciji gdje će raditi u akvatoriju budućeg servisnog centra za jahte.

Siniša Luković

Plutajući dok kojeg je koncesionar brodogradilišne luke Bijela, kompanija Adriatic 42 iz Tivta nedavno kupila u Turskoj, trebalo bi danas stići na sidrište luke Zelenika u Boki Kotorskoj.

Ovo je prvi put da u zaljev Boke, nakon 41 godine, dolazi novi brodoremontni kapacitet ovakvog tipa. Posljednji plutajući dok nosivosti 3.500 tona, ovdje je stigao daleke 1981. godine u tivatski Arsenal iz Trogira gdje je i izgrađen za potrebe tadašnjeg tivatskog vojnog brodogradilišta, piše portal Vijesti.me.

Plutajući dok koji je u Turskoj nabavila kompanija Adriatic 42 znatno je veći: dug je 180 i širok 37 metara, a na sebi iz mora radi remonta može podići brodove teške do 10.000 tona. Karakteristike ovog doka izgrađenog 2017. godine u turskom brodogradilištu Hat-San Shipyard, omogućavaju mu da primi i najveće jahte na svijetu.

On će ubuduće biti glavni dokovski kapacitet novog brodoremontnog centra za mega i super jahte, kojeg na mjestu nekadašnjeg Jadranskog brodogradilišta Bijela razvija kompanija Adriatic 42.

Ta tvrtka je inače, zajednički poduhvat – konzorcij tivatskog Porto Montenegra i kompanije Drydocks World, dijela DP World grupe iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Adriatic 42 dobila je 30-godišnju koncesiju na korištenje brodogradilišne luke Bijela i do sada je, pripremajući se za početak poslovanja i pružanja usluga jahtama koje dolaze u Crnu Goru, a što se očekuje do kraja ove godine, uložila oko 40 milijuna eura, od čega se najveći dio odnosi upravo za kupovinu plutajućeg doka u Turskoj.

Početkom rada servisnog centra Adriatic 42, u Bijeloj će se obnoviti industrijska brodoremontna djelatnost koja ovdje ima tradiciju dugu gotovo cijelo stoljeće, s pauzom u proteklih sedam godina od kada je sredinom 2015. godine nekadašnje Jadransko brodogradilište Vlada Crne Gore poslala u stečaj.

Inače, plutajući dok je iz turske luke Yalova prema Bijeloj krenuo 14. lipnja s tegljačem velikog norveškog remorkera “FFS Arion”. Tegljač koji je, ukjučujući remorker i sam dok, ukupno dugačak 420 metara, proteklih se deset dana kretao brzinom između 4 i 6 čvorova nekoliko stotina morskih milja uz obale tjesnaca Dardanele, te Mramornog, Egejskog, Jonsko i na kraju Jadranskog mora u koje je kroz Otrantska vrata uplovio danas.

U zaljev Boke, tegljača koji čini 45 metara dugi “FFS Arion” i 180 metara dugačak plutajući dok, uvest će pomorski pilot, kapetan Željko Malović.

Na sidrištu luke Zelenika u petak ujutro, plutajući dok će dočekati i pregledati crnogorske pomorske vlasti i dati mu tzv. slobodni promet nakon čega će on remorkerima “Boka Bay” i “Boka Sky” lokalne tvrtke “Boka Pilot & Tug Service” koja će ubuduće raditi za Adriatic 42, biti doveden u Bijelu i pozicioniran uz već pripremljenu stalnu infrastrukturu – pilone i tzv. utvrdice preko kojih će dok biti fiksiran na poziciji gdje će raditi u akvatoriju budućeg servisnog centra za jahte.

Siniša Luković

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here